Kitten kwijlt

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Plaats reactie
RoRaTi
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2021 22:26

Kitten kwijlt

Bericht door RoRaTi »

Hallo allemaal,

Even een korte schets, wij hebben drie Maine Coons, 1.5 jaar, 5 maand en 14 weken. Allen katertjes.

De jongste is nu 1,5 week bij ons, het gaat erg goed tussen hun.
Toen de jongste er pas was stond ik twee dagen later al bij de dierenarts, zijn oogjes waren vochtig, neusje vuil, kwijlde wat. Dit was waarschijnlijk door zijn vaccinaties, de verhuis naar ons...het is toch allemaal heel wat voor zo'n klein spul.
Zijn longen en hartje klonken goed. Overgeven deed hij niet en ook naar de kattenbak was prima. hij was wat flauwtjes en stilletjes. Gewicht was goed maar er mocht wat bij. Hij heeft wat medicatie gehad om zich wat beter te voelen en de dag erna voelde hij zich duidelijk al terug een stuk beter.

Eergisteren leek hij zich opnieuw niet echt in zijn plooi te voelen, echter de volgende dag was hij weer gewoon speels zoals anders.
Maar vandaag loopt hij opnieuw te kwijlen en komt weer wat flauwtjes over.

Morgen ga ik dus gewoon terug naar de dierenarts, ook als hij er morgen weer bijloopt alsof er niets aan de hand is, wil hem gewoon even laten controleren.
Hij komt niet buiten, de andere ook niet. We hebben hier nergens niks liggen wat hij niet zou mogen hebben, ook geen kamerplanten staan. Hij eet en drinkt gewoon als anders. Gaat op de kattenbak en dat ziet er ook allemaal normaal uit.
Ik zie ook niks in zijn mondje waarvan ik denk hmmm dat is toch niet juist.

Heeft hier nog iemand dit voor gehad bij hun kitten en wat was daarvan de oorzaak?
Ze komen alle drie van bij een erkende fokker, stamboom, de twee jongste komen van bij dezelfde fokker. Hebben hun vaccinaties netjes gehad en worden netjes op tijd ontwormd.

Maak me best wel zorgen hebben september vorig jaar ons 9maand oude Coontje moeten afgeven door FIP...voor de minste scheet sta ik bij de dierenarts...

Alvast bedankt voor jullie meningen en ervaringen.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kitten kwijlt

Bericht door Anne »

Hoe is het nu?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie