Gebitsreiniging onder narcose

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Plaats reactie
Lindje67
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 19 jan 2021 16:01

Gebitsreiniging onder narcose

Bericht door Lindje67 »

Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum en ik heb een vraag. Ik heb een kat van 7,5 jaar die tandsteen heeft en geïrriteerd tandvlees. Hij heeft er, voor zover hij dat laat zien, geen last van. Hij eet goed, speelt en gaat graag naar buiten.

Ik kwam bij de DA paar weken geleden omdat ik vond dat hij meer dronk en soms weleens overgeeft. Hij heeft een gevoelige maag en het ligt er ook aan welk voer hij krijgt.
Er is bloed geprikt en alle waardes zijn prima!
De DA vertelde dat hij wel wat tandsteen heeft en wat rood tandvlees en stelde een gebitsreiniging voor. Dit gaat onder narcose.

Ik had een afspraak gemaakt maar deze afgezegd omdat ik mij druk maak over de narcose. Dezelfde dag heb ik toch een nieuwe afspraak gemaakt omdat ik, het zo laten en er niets aan doen, ook niet verstandig is. Nu staat er een afspraak voor dinsdag aanstaande en ben nu weer heel erg aan het twijfelen omdat ik toch wel lees dat het ook verkeerd kan gaan. Niet alleen tijdens de narcose maar ook nog daarna.

Graag hoor ik jullie mening.

Groetjes,

Lin
Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Re: Gebitsreiniging onder narcose

Bericht door marloes501 »

Hoi Lin.
Ik zou het gewoon door laten gaan.
Nu is het alleen nog reinigen en schoonmaken, als je er niets aan doet word het misschien later trekken van tanden of kiezen.
Mijn vorige poes Richa heeft verschillende keren zo.n behandeling onder narcose gehad en dat was prima.
Jou kat is nog jong en het zou geen probleem moeten zijn.
Het id een lichte narcose en ze zijn snel weer wakker.
Ik zou zeggen, gewoon doen.
En die gevoelige maag zou ook wel eens wat minder gevoelig kunnen worden als de tanden weer schoon zij .
Want nu krijgt ze toch elke keer weer bacteriën binnen met eten en drinken.
Succes
Cerna

Re: Gebitsreiniging onder narcose

Bericht door Cerna »

De kans dat het misgaat is zo ontzettend klein wanneer de kat jong en gezond is dat ik geen moment zou twijfelen, terwijl geïrriteerd tandvlees pijnlijk kan zijn (ook al merk je niets aan je kat) en uiteindelijk zelfs tot nierfalen kan leiden.

Wat betreft die gevoelige maag: ik heb een paar weken geleden Puur Stomac ontdekt en ben er erg enthousiast over.
viewtopic.php?f=57&t=34679
Lindje67
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 19 jan 2021 16:01

Re: Gebitsreiniging onder narcose

Bericht door Lindje67 »

Dank je wel voor jullie geruststellende woorden 👍🏼
Lindje67
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 19 jan 2021 16:01

Re: Gebitsreiniging onder narcose

Bericht door Lindje67 »

Het is prima gegaan. Dank je wel nogmaals voor jullie antwoorden!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Gebitsreiniging onder narcose

Bericht door nellebel »

fijn om te horen dat het goed is gegaan.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie