Voortanden schots en scheef

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Voortanden schots en scheef

Bericht door marloes501 »

Ik zag dat de onder voortanden van Lily nou niet bepaald mooi naast elkaar staan.
Nu lijkt ze er geen last van te hebben, maar ik vraag mij af of daar het ontstoken tandvlees vandaan kan komen.
zou ze met haar boven tanden haar onder tandvlees kunnen raken ?
Ik ben een poosje geleden begonnen met tanden poetsen en het lijkt beter te gaan met haar tandvlees.
En nu ik dit schrijf herinner ik mij in eens dat haar tandvlees aan de voorkant bij haar onder bek het meest rood was.
Iemand bekend met dit probleem?
Hier een foto van haar onder voortanden .

Afbeelding

Ik zag dat Lily pas in augustus voor haar vaccinatie moet, dus das nog best wel lang wachten voor er naar gekeken gaat worden.
Misschien maak ik wel eerder een afspraak.
Cerna

Re: Voortanden schots en scheef

Bericht door Cerna »

Zou ik inderdaad maar doen :smile:
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6796
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Voortanden schots en scheef

Bericht door Dinky »

Je kan ook altijd eerst de foto naar de da sturen met de vraag of je er iets mee moet. Aangezien je al doet aan tandenpoetsen is enige andere optie de tandjes trekken.

Hier zijn die kleine tandjes in de loop der tijd uitgevallen en merk daar niets van aan dinky. Ook bij dierenarts bezoeken is alleen aangegeven het in de gaten te houden zolang ze geen last heeft. 3 jaar terug toen ze toch onder narcose moest is wel wat tandsteen verwijderd.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
kittentjes

Re: Voortanden schots en scheef

Bericht door kittentjes »

Je kan het inderdaad wel goed zien, ik heb geen idee of dat kwaad kan. Wat Dinky al zegt, ik zou ook vragen of je evt een foto kan sturen of je er iets mee moet. Het ziet er wel goed schoon uit verder.

Verstuurd vanaf mijn octopus met Tapatalk

Plaats reactie