Herstel na het verwijderen van alle kiezen

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Aspara
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 aug 2019 16:33

Re: Herstel na het verwijderen van alle kiezen

Bericht door Aspara »

Exact weten we het niet nee. De dierenarts schrok er ook van, maar volgens haar ervaring zou dit de aids zijn die volledig is doorgebroken en waarschijnlijk was er iets in zijn lichaam aan het sluimeren. Ze had bloed geprikt, maar nog voor het labo de stalen kon ophalen was Quibus in een coma gezakt en overleden. Wat het dus exact is geweest (was het bij wijze van spreken een kanker, nierfalen,...) gaan we nooit weten...

Ze schrok ook omdat hij er voor de rest - op dat enorm slecht gebit na, waar hij in het voorjaar ook al eens een ingreep voor kreeg - zo mooi en fit uitzag. Zijn huid was elastisch, hij was mooi op gewicht,... Op die laatste week na was er aan hem niets te merken.

Ik ben er echt het hart van in.
Persoonlijk slaafje van Sammy, Gini, Elliot, Halia en Quibus
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Herstel na het verwijderen van alle kiezen

Bericht door Rik »

O, wat verdrietig.

Er is van tevoren toch ook wel een bloedonderzoek gedaan neem ik aan? Want ik lees "bij wijze van spreken een kanker, nierfalen..." maar bij onderliggende gezondheidsproblemen zou er bij de operatie wel rekening gehouden moeten worden met bepaalde dingen. Vooraf bloedonderzoek, gasnarcose, absoluut geen meloxicam als pijnstilling en veel spoelen achteraf (liefst drie dagen) e.d.

Heel veel sterkte.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie