Kat ineens oogontsteking en niet meer willen eten

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat ineens oogontsteking en niet meer willen eten

Bericht door Scooby Doo »

Goed dat jullie het zeggen .er is mij niks over verteld dat hij nuchter moet zijn. ik moet hem om 13.00 uur binnen brengen en pas om 17.30 gaan ze hem behandelen is mij verteld. misschien moeten ze hem vooraf nog onderzoeken of medicatie toedienen?

ondertussen eet hij ineens weer beter sinds gisteren avond en lijkt de eetlust terug aan het komen. . wel kleine beetjes tegelijk en heel erg smakkend .je ziet hem echt met zijn bek open trekken als hij kauwt. als ik het zo zie dan wil hij duidelijk iets ontzien in zijn bek maar zou het ook kunnen dat er een slechte kies is waar de zenuw nu van afgestorven is? omdat hij ineens weer wel eet zonder pijnstilling. want ik vermoed zelf toch echt een rotte kies. hopelijk blijft het bij 1 kies en kunnen de rest van zijn tanden nog schoongemaakt en gered worden al zei de da eerder dat het er heel slecht uitzag. mijn vraag gelijk aan jullie kan een kat dan nog goed eten als hij veel kiezen zou missen?
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5045
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kat ineens oogontsteking en niet meer willen eten

Bericht door Synemios »

Ja dat kan, alleen heb ik bij Luna wel in het begin alleen natvoer gegeven omdat zij toen de brokjes niet wegkreeg.
Maar bij haar kon er een gedeelte niet gehecht worden dus die had echt een open wond,
Er zijn ook katten die het wel meteen lukt.
Inmiddels lukt het haar weer alles te eten.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7611
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat ineens oogontsteking en niet meer willen eten

Bericht door Rik »

Scooby Doo schreef: 28 jun 2020 11:13 Goed dat jullie het zeggen .er is mij niks over verteld dat hij nuchter moet zijn. ik moet hem om 13.00 uur binnen brengen en pas om 17.30 gaan ze hem behandelen is mij verteld. misschien moeten ze hem vooraf nog onderzoeken of medicatie toedienen?
Heel raar dat het inderdaad niet gezegd is. Want ik neem aan dat er met een narcose gewerkt wordt. 12 uur voor de narcose niet meer eten en beperkt drinken. Drinken mag dus wel maar niet teveel. Ik zou dus morgenochtend vroeg om 06:00 het eten weghalen. Dan loop je in ieder geval geen risico. En als je het zeker wilt weten kun je ze ook morgenochtend bellen.

Ik heb geen ervaring met katten waarbij tanden weggehaald zijn maar begrijp dat het vaak geen probleem geeft. Brokken worden toch vaak ook in zijn geheel doorgeslikt. En ik zou sowieso de voorkeur geven aan natvoer (om ook voldoende vocht binnen te krijgen). Het is een fabeltje dat brokken beter is dan natvoer.

Hopelijk hoeven ze niet teveel te doen en valt het allemaal mee.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat ineens oogontsteking en niet meer willen eten

Bericht door Scooby Doo »

Wel heb ik ooit. de kat eet gewoon weer goed en nu zit ik met het probleem dat hij eindelijk wil eten en niks mag. hij kijkt me verontwaardigd aan en blijft voor zijn bak staan wachten tot er iets in komt. als ik naar de keuken koop dan loopt hij mee en wil niet naar buiten tot hij iets krijgt. wat is er toch allemaal aan de hand? hoe kan hij zo opgeknapt zijn in een de laatste paar dagen zonder verder nog medicatie want Metacam heb ik hem niet meer gegeven sinds vrijdag ..als het allemaal mee valt is dit toch een raar verhaal..
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6796
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat ineens oogontsteking en niet meer willen eten

Bericht door Dinky »

Katten kunnen ook misselijk worden van metacam en daardoor de eetlust verliezen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5045
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kat ineens oogontsteking en niet meer willen eten

Bericht door Synemios »

Wat Mirjam zegt kan inderdaad maar hij at ook niet zonder metacam.
Ben benieuwd hoe het gegaan is vandaag.
Misschien kun je als ze pijnstilling voorschrijven anders beter vragen naar onsior ipv metacam.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7611
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat ineens oogontsteking en niet meer willen eten

Bericht door Rik »

Hopelijk snel nieuws dat het allemaal wel meegevallen is...
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat ineens oogontsteking en niet meer willen eten

Bericht door Scooby Doo »

Ik heb hem net terug opgehaald en alles is wel meegevallen . er waren al 7 kiezen weg van zijn gebit. en 2 tanden stonden enkel de kroon nog van vertelde de da. alleen kan ik geen wijs uit de toelichting. de da had links een paar kronen eruit getrokken en gehecht. de 405 en 406 maar op het formulier zitten deze rechts in het gebit. en de 405 bestaat niet eens?

tandsteen score is 2. maa rop de toelichting van de behandeling staat niet dat er tandsteen verwijderd is?
tandvlees ontstekings score vakje 2 van links.

ook ben ik over de financiele kant niet tevreden. we hadden 200 euro afgesproken,. ik heb vooraf gevraagd of het daar voor kon en dit hebben ze overlegd en mij terug gebeld vorige week dat het goed was op voorwaarde dat ik deze vooraf zou betalen. deze heb ik vooraf betaald en nu komen ze ineens met dat het totaal 240 euro was en willen ze dat ik die 40 euro nog moet betalen. ook niet echt eerlijk vind ik. nu heb ik 200 euro met moeite geleend en moet ik volgende maand al aan terug betalen. ik hoop niet dat ze me opgelicht hebben met de rest. ik heb ook geen rekening gekregen met wat er allemaal gedaan is.
Laatst gewijzigd door Scooby Doo op 29 jun 2020 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7611
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat ineens oogontsteking en niet meer willen eten

Bericht door Rik »

Fijn dat het meeviel. Maar het was dus wel echt nodig.

Rekening zou je gewoon kunnen krijgen als je daarom vraagt (aan de balie of assistent). Als er bloedonderzoek gedaan is kun je ook om die waardes vragen. Als je ervoor betaald, dan heb je daar ook gewoon recht op.

€240 zou op zich wel kunnen. Vergis je niet in wat er bij komt kijken. En ze moeten ook met zijn tweeën zijn want de dierenarts doet het gebit en een assistent moet de narcose in de gaten houden en de ogen druppelen/nat houden e.d. Het kan ook zijn dat er extra foto's van de elementen gemaakt zijn.

Maar goed.. Steggelen over die €40 kun je natuurlijk altijd doen. Belangrijkste is dat het gedaan is.

Hopelijk gaat ie snel weer gewoon eten (hoewel dat in het begin wel onwennig zal zijn).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat ineens oogontsteking en niet meer willen eten

Bericht door Scooby Doo »

Rik schreef: 29 jun 2020 21:11 Fijn dat het meeviel. Maar het was dus wel echt nodig.

Rekening zou je gewoon kunnen krijgen als je daarom vraagt (aan de balie of assistent). Als er bloedonderzoek gedaan is kun je ook om die waardes vragen. Als je ervoor betaald, dan heb je daar ook gewoon recht op.

€240 zou op zich wel kunnen. Vergis je niet in wat er bij komt kijken. En ze moeten ook met zijn tweeën zijn want de dierenarts doet het gebit en een assistent moet de narcose in de gaten houden en de ogen druppelen/nat houden e.d. Het kan ook zijn dat er extra foto's van de elementen gemaakt zijn.

Maar goed.. Steggelen over die €40 kun je natuurlijk altijd doen. Belangrijkste is dat het gedaan is.

Hopelijk gaat ie snel weer gewoon eten (hoewel dat in het begin wel onwennig zal zijn).

Dat er nu ineens 40 euro bij komt wat niet de afspraak was, daar is mijn vertrouwen dus gelijk al mee weg.

Ik vind het ook vreemd dat ze elementen vernoemen die niet in het katten gebit voorkomen. bij honden wel .die hebben een 405 en 406 net achter de hoektanden. op de toelichting van behandeling staat ook niet dat er tandsteen verwijderd is of een foto gemaakt is. voor de rest hoop ik wel dat hij nu met zijn gebit een tijd vooruit kan maar ik ben nu gewoon bang dat er minder aan gedaan is dan nodig was en dat de da gewoon meer heeft gerekend dan wat er aan gedaan is. ik kan natuurlijk niet in zijn bek kijken .
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7611
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat ineens oogontsteking en niet meer willen eten

Bericht door Rik »

Dat zijn allemaal dingen die je wel gewoon moet kunnen bespreken met de dierenarts. Wat er gedaan is, welke elementen, tandsteen, en ook dat er een prijs afgesproken was. Je kunt aangeven dat die €40 ook een heleboel geld is voor jou (die je niet zomaar even op kunt hoesten). Misschien voorstellen om het verschil te delen (beide €20).

Factuur krijg je gewoon (heb je sowieso nodig voor je eigen archief). Kun je dus gewoon bij de balie vragen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5045
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kat ineens oogontsteking en niet meer willen eten

Bericht door Synemios »

Dat was dan inderdaad wel nodig, fijn dat het mee gevallen is.

Zoals Rik aal aangaf, je kunt al die dingen alsnog bespreken

Ik heb even voor je terug gekeken maar op mijn factuur staan geen nummers van de elementen aangegeven.
Er staat element 4x en gebitsreiniging staat ook los aangegeven.
Dus ik zou sowieso om een gespecificeerde rekening vragen.
En sowieso nog eens vragen wat er nou precies gedaan is.

Ik heb wel daar ter plekke de foto’s gezien, maar ik denk niet dat die in jou geval gemaakt zijn.

En je hebt gelijk dat die elementen niet bestaan bij een kat, wel bij een hond.

Afbeelding

Afbeelding
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat ineens oogontsteking en niet meer willen eten

Bericht door Scooby Doo »

Rik schreef: 29 jun 2020 21:46 Dat zijn allemaal dingen die je wel gewoon moet kunnen bespreken met de dierenarts. Wat er gedaan is, welke elementen, tandsteen, en ook dat er een prijs afgesproken was. Je kunt aangeven dat die €40 ook een heleboel geld is voor jou (die je niet zomaar even op kunt hoesten). Misschien voorstellen om het verschil te delen (beide €20).

Factuur krijg je gewoon (heb je sowieso nodig voor je eigen archief). Kun je dus gewoon bij de balie vragen.
Ik ga morgen de factuur nog eens vragen. eigenlijk had ik die vanavond al gevraagd aan de assistente achter de computer die hem gelijk nog zou doorsturen maar toen kwam de da zelf en begon gelijk over meer geld en dat hij speciaal naar hier had moeten komen vanuit een andere vestiging van verder weg .hier heb ik toch niks mee te maken? en wist er ook niks van, en het kwam op mij over dat dit erbij gehaald werd om te kosten op te krikken. ik heb heb de factuur ook niet ontvangen in de mail zag ik bij thuiskomst en gelijk al aan de da aangegeven dat die 40 euro extra veel geld voor mij is. toen begon de da erover dat ik die ook eind van dit jaar mocht betalen. ook al zoiets raars vond ik want dan hadden ze me ook net zo goed meer tijd kunnen geven voor het hele bedrag wat vooraf betaald moest worden. nu moet ik dat volgende maand allemaal terug betalen van geld waarvan ik amper de maand kan rondkomen. na alles goed te laten bezinken kom daar morgen nog eens goed op terug want ik vind dat totaal geen stijl.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5045
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kat ineens oogontsteking en niet meer willen eten

Bericht door Synemios »

Als ik dit zo lees allemaal kan ik me wel voorstellen dat je er geen goed gevoel bij hebt.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat ineens oogontsteking en niet meer willen eten

Bericht door Scooby Doo »

Synemios schreef: 29 jun 2020 22:51 Dat was dan inderdaad wel nodig, fijn dat het mee gevallen is.

Zoals Rik aal aangaf, je kunt al die dingen alsnog bespreken

Ik heb even voor je terug gekeken maar op mijn factuur staan geen nummers van de elementen aangegeven.
Er staat element 4x en gebitsreiniging staat ook los aangegeven.
Dus ik zou sowieso om een gespecificeerde rekening vragen.
En sowieso nog eens vragen wat er nou precies gedaan is.

Ik heb wel daar ter plekke de foto’s gezien, maar ik denk niet dat die in jou geval gemaakt zijn.

En je hebt gelijk dat die elementen niet bestaan bij een kat, wel bij een hond.

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben wel blij dat hij weer thuis is maar vreemd blijft dat er elementen zijn getrokken die niet eens bestaan.
Plaats reactie