Tandjes

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Plaats reactie
MijnpoesMijnalles
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 okt 2019 22:25

Tandjes

Bericht door MijnpoesMijnalles »

Onze kat balley maine coon van 4 jaar , was eerst dr bovenste hoektanden kwijt toen we haar lieten helpen ruim 3 jaar geleden zei de dierenarts niets aan de hand nu zijn vorige maand ook de onderste eruit gevallen .nu zegt hij dus dat we er eerder mee moesten aankloppen al toen de boventanden uitvielen, kan hier verders niets over vinden en de da laat ook weinig los over wat de oorzaak kan zijn. Nooit eerder problemen met mijn andere katten gehad bij hem. Alleen met onze maine coon en.nu vraagt hij 348,95 voor een gebits controle en dat hij een wortel heeft verwijdert terwijl de tand in zijn geheel eruit is gekomen (heb ze alle 4 bewaard boven en onder) heeft iemand raad?
jinx857
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 12 jan 2015 20:38

Re: Tandjes

Bericht door jinx857 »

Dat is wel raar. En duur. Kun je niet naar een andere dierenarts? Kijken wat die er van zegt?
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Tandjes

Bericht door Synemios »

In 3 jaar tijd kan er inderdaad voldoende mis gaan met een gebit.
En ik vind het wel erg vroeg dat de tanden spontaan uitvallen met 1 jaar.
Heeft hij toen niet gezegd om het regelmatig te laten checken dan?
Ik laat ze hier jaarlijks checken en had laatst ook een kat waarbij er 1 kies afgebroken was en 3 anderen verwijderd moesten worden.
Zij heeft forl.

Maar misschien is het in jou geval wel Gingivitis Stomatitis.
Schijnt vaker bij main coons voor te komen.

350 euro voor het verwijderen van 1 wortel en het reinigen van het gebit vind ik ook wel prijzig,
En als je alleen daarvoor zoveel betaald hebt zonder gebits foto’s of bloedonderzoek?
je hebt sowieso recht op uitleg en het horen van een diagnose.

https://dierenziekenhuizen.nl/katten/gebit-kat/
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Tandjes

Bericht door Rik »


MijnpoesMijnalles schreef:Alleen met onze maine coon en.nu vraagt hij 348,95 voor een gebits controle en dat hij een wortel heeft verwijdert terwijl de tand in zijn geheel eruit is gekomen (heb ze alle 4 bewaard boven en onder) heeft iemand raad?
Gewoon vragen om de specificatie. Ik neem aan dat je wel een factuur hebt gekregen? Sowieso verwacht ik wel dat hij foto's gemaakt heeft op het moment dat hij wortels gaat verwijderen.

Je hebt geen diagnose gekregen. Maar heb je daar wel om gevraagd? We weten dat je als baasje toch soms wat mondiger moet zijn tegenover de da. En ik kan me niet voorstellen dat ie niets zegt (wel dat ie het niet weet). Dan zou je inderdaad een andere da kunnen zoeken.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Zizi
Lynx
Lynx
Berichten: 128
Lid geworden op: 30 jan 2020 13:47

Re: Tandjes

Bericht door Zizi »

Ik ben ook erg benieuwd naar hoe het bedrag opgebouwd is. Die wortel, zou die van één van de hoektanden moeten zijn of kan het zijn dat de DA een (andere) afgebroken tand heeft opgemerkt?
Plaats reactie