Kat kwijlt.

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Plaats reactie
Chanelletjuh
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 mei 2018 00:59

Kat kwijlt.

Bericht door Chanelletjuh »

Beetje stom maar, ik heb chanel, een vreselijk lieve kat, echt een knuffel kont.

Maar, sinds ik hasr heb (25 augustus vorug jaar) kwijlt ze regelmatig als ze bij me komt liggen.
Ik vind het een beetje vies :edoh:
Echt stom dat ik het vies vind, want vroeger liet ik ze mij altijd likken en dergelijke, maar soms stinkt het gewoon ze erg en dan ruikt alles naar een rare vis geur.

Moet ik me er om zorgen maken of ben ik nou gek?

Hoor graag wat ik er aan moet doen, of wat ik er niet aan moet doen!
Cerna

Re: Kat kwijlt.

Bericht door Cerna »

Ik zou maar eens snel met Chanel naar de dierenarts gaan en naar haar gebit laten kijken want ik vermoed dat dat de oorzaak is.
Chanelletjuh
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 mei 2018 00:59

Re: Kat kwijlt.

Bericht door Chanelletjuh »

Cerna schreef: 04 jun 2018 16:03 Ik zou maar eens snel met Chanel naar de dierenarts gaan en naar haar gebit laten kijken want ik vermoed dat dat de oorzaak is.
Oke, want ze kauwt wel graag aan dingen. Zelfs aan ijzer.
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Kat kwijlt.

Bericht door Siris »

En dat kan ook komen omdat zij last van haar gebit heeft. En kwijlen en combinatie van die geur uit haar bek, kan inderdaad heel goed komen door het gebit. Kan geen kwaad om naar de dierenarts te gaan om het even te laten controleren.
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
TijgerEnPluche
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2018 23:35

Re: Kat kwijlt.

Bericht door TijgerEnPluche »

Goedenavond,

Sinds zaterdag gaan onze 2 poezen op ontdekking buiten, veel verder dan onze eigen tuin gaan ze echter nog niet.

Nu begint onze ene poes keihard te kwijlen, overal waar ze ligt is het meteen doornat.
Soms “eet” ze wel eens van het gras, maar voor de rest heb ik ze precies niks vreemds zien eten.

Zou het kunnen liggen aan de aanpassing naar buiten, of zou er misschien toch een achterliggende reden kunnen zijn?
Op het eerste zicht niks vreemds gemerkt aan haar eetgewoontes..

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: Kat kwijlt.

Bericht door Fotokonijn »

Misschien heeft ze van een plant buiten gegeten?
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Plaats reactie