verhoogde temperatuur.

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Plaats reactie
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

verhoogde temperatuur.

Bericht door sharon24 »

Dag lieve mensen.

Ik hoop dat ik dit topic juist plaats.

Heel Graag zou ik jullie mening/advies willen horen.
Vorige week wilde ik mijn 9 jarige kat laten behandelen aan haar gebitje tandsteen laten verwijderen. misschien kiezen trekken dat kon ze zo nog niet zien door het tandsteen,
Eenmaal bij de dierenarts aangekomen bleek dat ze 39.8 graden koorts had,
Daarop besloot de dierenarts haar niet te behandelen ze heeft een koortsremmer/ ontstekingsremmer pijnstiller meegekregen die heb ik haar 7 dagen gegeven.
Haar ontstekingswaarden bleken wat aan de hoge kant, algemeen bloedonderzoek was goed en fip test en nog een andere infectie ziekte was ook negatief.
tien dagen later ben ik gisteren weer terug gegaan om haar temperatuur te meten en die stond nu op 39.3.
Nu hebben ik en de dierenarts besloten om haar toch volgende week woensdag onder narcose te behandelen aan haar gebitje ook als ze nog steeds 39.3 koorts heeft.
Daar zit dan ook een iets verhoogde risico op heeft ze verteld, maar dat risico wil ik eigenlijk helemaal niet nemen.
Zou het misschien niet beter zijn om toch eerst een antibiotica te proberen? en daarna kijken naar de behandeling.
Ik wil haar heel graag laten behandelen omdat haar tandsteen echt wel erg is. en ik het gevoel heb dat ze daar ook echt wel last van heeft,
hoe kijken jullie er tegen aan een kat met deze temperatuur onder narcose?
Heeft iemand hier misschien ervaring mee?
Ik zou heel graag willen weten hoe jullie hierover denken?

Het eten doet ze ook gewoon nog heel goed niet anders dan normaal.
Heel graag hoor ik een reactie
Vriendelijke Groetjes, Sharon
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: verhoogde temperatuur.

Bericht door Lieselotje »

Is het tandvlees ontstoken? Want dan zou die verhoging misschien daarvan kunnen zijn en dan zou ik denk ik zelf wel de keuze maken om het te laten verwijderen.
Maar ik heb geen ervaring hiermee.
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: verhoogde temperatuur.

Bericht door sharon24 »

hoi lieselotje

Bedankt voor je reactie.

Ontsteking kon ze niet zien omdat er tandsteen overheen zit maar het is wel helemaal rood.
Dan moet er haast toch wel een ontsteking zitten?
De dierenarts zei wel dat hoe het er nu uit zag dat ze daar echt wel pijn van heeft.
En haar laatste tandsteen behandeling was al weer 4 jaar terug.

Maar jij zou toch voor de behandeling kiezen? temperatuur van 39.3 zou dan nog moeten kunnen onder narcose?
Want ik twijfel wel heel erg nu om toch eerst antibiotica te proberen?
En daarna behandelen.
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: verhoogde temperatuur.

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Ik zou het laatste doen wat jezelf aangeeft. Eerst koorts weg en dan narcose voor de gebitsbehandeling.

En verzoeken voor-en na operatie goed te spoelen ( vochtinfuus)
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: verhoogde temperatuur.

Bericht door Lieselotje »

Tja ik weet het ook niet precies, maar kan je niet een andere da vragen om advies.
De temp is niet superhoog maar licht verhoogd.
Ik zou denk ik zelf even andere da vragen voor de zekerheid

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: verhoogde temperatuur.

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Lieselotje heeft wel gelijk, het is licht verhoogd. Tussen 38 en 39 is acceptabel. Toch zou ik persoonlijk ongeacht wat de dierenarts zegt mijn kat niet willen laten opereren op dat moment, maar eerst proberen met een antibiotica kuur het te laten zakken. Ik snap heel goed je dilemma. De voorkeur is naar mijn idee dat zijn weerstand zo optimaal mogelijk is voordat hij onder narcose gaat.. Nu zeg ik dit wel ervan uitgaande dat het gebit niet zulke grote problemen geeft dat dit de per definitie de oorzaak is van de koorts. Maar ik neem aan dat daar de dierenarts wel wat nuttigs over kan zeggen.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: verhoogde temperatuur.

Bericht door sharon24 »

Dag allemaal bedankt voor jullie reacties,

De dierenarts wil geen antibiotica geven omdat de koorts niet te hoog is.
Ik wacht het dan maar nog af ik ga haar niet met een verhoogde temperatuur onder narcose zetten
Hopelijk zakt de temperatuur nog.

Groetjes sharon
Plaats reactie