Lily heeft stomatitis gingivitis

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 727
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Lily heeft stomatitis gingivitis

Bericht door Ennakee »

Fijn om te lezen dat het beter gaat met Lily!

Dat zal voor jouw ook minder stress geven. En dat kun je wel gebruiken, denk ik.

Nogmaals beterschap, en sterkte met je meisje.
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Lily heeft stomatitis gingivitis

Bericht door Kimm »

Oohh wat lastig allemaal. Je wilt het allerbeste voor Lily, maar ik snap ook dat het met weinig geld heel moeilijk is. Ik hoop ook dat alles goed komt, en ook fijn dat het nu wat beter gaat!
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Lily-Banjer
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 jul 2015 00:39
Locatie: Dordrecht

Re: Lily heeft stomatitis gingivitis

Bericht door Lily-Banjer »

Dank voor alle lieve en behulpzame reacties! Het is inderdaad erg lastig om zowel een huishouden draaiende te houden en voor een zorgenkatje te zorgen. Maar ondanks dat het een zorgenkatje is, houden we onvoorwaardelijk van haar. Zelfs toen ze weer thuis was en waggelde van de narcose, kwam ze kroelen. Tenminste, dat probeerde ze haha. Ook nu nog als ik haar de pijnstiller geef via het spuitje, gaat ze rustig tussen mijn benen en schoot op haar rug liggen en wachten op haar pijnstiller. Heb al meerdere katten meegemaakt maar dit slaat alles. Zo'n lief beest! Weet ook wel bijna zeker dat ze onze kleine gaat accepteren als hij er is. Ligt de hele tijd op mijn buik en kroelt met mijn buik. En nu ze minder tot geen pijn heeft, zal de acceptatie helemaal beter gaan :D
Trots personeel van:
Lily
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 727
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Lily heeft stomatitis gingivitis

Bericht door Ennakee »

Ik vind katten ook zeer bijzonder, en zou niet zonder ze kunnen. Ik heb ook al heel wat zorgenkatjes gehad. Maar ik redeneer maar zo je kiest voor je dier in goede en slechte tijden, in gezondheid en tijdens ziekte.

Wat betreft de komst van de baby, is het belangrijk om Lily op tijd bij de komende veranderingen te betrekken. Er zijn speciale websites die tips geven, zodat kat en baby gelukkig samen kunnen wonen.

Hier onder vindt je twee van die sites met interessante informatie. Die wanneer je daarvoor interesse hebt je behulpzaam kunnen zijn om Lily te laten wennen aan je kindje.

http://www.praktijkvoorkattengedrag.nl/ ... at-en-baby
http://www.licg.nl/i12j/praktisch/kat/g ... -baby.html

Ik hoop dat je het niet erg vind, dat ik je deze info geeft, het is belangrijk om op tijd te beginnen.
Lily-Banjer
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 jul 2015 00:39
Locatie: Dordrecht

Re: Lily heeft stomatitis gingivitis

Bericht door Lily-Banjer »

@Ennakee: Dankjewel voor de links! We wonen zelf vrij klein, dus tips om Lily en de kleine te laten wennen aan elkaar is superbelangrijk.
Trots personeel van:
Lily
Lily-Banjer
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 jul 2015 00:39
Locatie: Dordrecht

Re: Lily heeft stomatitis gingivitis

Bericht door Lily-Banjer »

Even een update.

Lily is gisteren naar de da geweest ivm nacontrole. Ze keek het na en zag dat er weer wat tandplak zat maar dat t verder helemaal goed is. Ook is ze wat afgevallen, nu zit ze op 3,75 kilo dus dat is een perfect gewicht zei ze. Ook heb ik Hills T/D meegekregen voor haar, die eet ze gretig en kauwt zichzelf een kaakfractuur haha. Ook een speciaal tandenborsteltje gekregen, met zo'n puntvormige borstel. Ging gister poetsen maar haar tandvlees bloedde wat. Ze heeft nog wel wat pijn bij haar bovenkaak waar de snijtanden zaten, is dit normaal? Kan me wel voorstellen dat ze last heeft nog, snijtanden liggen volgens mij wel diepgeworteld.
Trots personeel van:
Lily
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 727
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Lily heeft stomatitis gingivitis

Bericht door Ennakee »

Hoe gaat het op dit moment met Lily en jou?
Lily-Banjer
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 jul 2015 00:39
Locatie: Dordrecht

Re: Lily heeft stomatitis gingivitis

Bericht door Lily-Banjer »

Het gaat veel beter met Lily. Laatst voor de gebitscontrole maand even nog laten checken, allemaal goed gelukkig. Poets haar tanden nu paar keer in de week, allemaal spierwit. Tandvlees is ook mooi roze.
Trots personeel van:
Lily
Plaats reactie