tip bij FCGS - gingivitis stomatitis pharyngitis

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

tip bij FCGS - gingivitis stomatitis pharyngitis

Bericht door Anne »

Hier heeft onze Hummel last van.
Ondertussen heeft ze helemaal geen tanden en kiezen meer. Echter bleven de ontstekingen maar terugkomen op haar wang bij haar mondhoek en dat veroorzaakte veel pijn bij Hummel. Meerdere keren zat ze aan de ab, bij de dierenarts omdat ze niet kon eten vanwege de pijn, werd ze gedwangvoederd. Elke keer kwam het na een maand, anderhalve maand weer terug.
Ook zat ze aan de weerstandsverhogers: enchinaforce van dr. Vogel, koudgeslingerde honing en l-lysine
Nu wil ik niet vooruit op de zaken lopen, maar het wondermiddel voor onze Hummel is hypoallergeen voer!! Sinds ze dit krijgt ( al meer dan een anderhalf jaar) is er geen enkele ontsteking meer geweest.
Kan ze gewoon leven zonder steeds maar problemen met haar mondje.
ook zijn de weerstandsverhogers niet langer nodig.
Wel krijgt ze nog sochtends op nuchtere maag l-lysine ivm haar chronische niesziekte.
Misschien een idee voor andere mensen?

Het idee om haar op hypoallergeen voer te zetten kreeg ik na het lezen van deze site:
http://www.dierengebit.nl/kat/kat-slijm ... titis-fcgs

Ik heb het toendertijd met mijn da overlegd, zij stond hier wel open voor maar heeft zelf nooit dit idee voorgesteld. Had ze het maar wel gedaan, want voor Hummel betekent dit een wereld van verschil
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: tip bij FCGS - gingivitis stomatitis pharyngitis

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Dank je voor je tip! Ik heb een poesje met deze kwaal en sta nog aan het begin van het behandeltraject. Dus heel nuttige tip.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: tip bij FCGS - gingivitis stomatitis pharyngitis

Bericht door Anne »

Ik hoop dat het voor jou net zo goed uitpakt als voor onze Hummel
Beterschap
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: tip bij FCGS - gingivitis stomatitis pharyngitis

Bericht door Anne »

Yo16Ka16No11 schreef: 26 aug 2016 22:18 Dank je voor je tip! Ik heb een poesje met deze kwaal en sta nog aan het begin van het behandeltraject. Dus heel nuttige tip.
En, hoe is dit afgelopen?
Heeft het hypoallergeen voer geholpen bij jouw kat?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie