SPOED: Kat heeft los zittende snijtand

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Plaats reactie
Lily-Banjer
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 jul 2015 00:39
Locatie: Dordrecht

SPOED: Kat heeft los zittende snijtand

Bericht door Lily-Banjer »

Hallo iedereen,

Mijn kat Lily zit al een tijdje te klappertanden. De da heeft gekeken, en zag een tandvlees ontsteking. Mondwater gekocht, tandenpoetsen werd ze panisch van. Dus daar maar mee gestopt. Nu zag ik net tijdens de dagelijkse controle die ik doe bij haar, dat er een snijtand los zit aan haar bovenkaak. Vandaar dat geklapper!

Heb een da gebeld in Stadspolders te Dordrecht, en zij zei dat ik het even af moet wachten en morgen gelijk de da in Sterrenburg te Dordrecht moet bellen aangezien ik daar woon en dat dus makkelijk bereikbaar is (heb geen auto). Maar moet ik afwachten? Ze komt ineens heel veel kroelen en likt haar bek veel. Ze eet en drinkt wel normaal. Er zelf uittrekken is geen optie, dan beschadig ik dalijk nog meer.

Wat kan ik het beste doen om haar het makkelijk te maken?
Trots personeel van:
Lily
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: SPOED: Kat heeft los zittende snijtand

Bericht door jennli »

Grappig, jouw poes heeft dezelfde naam als mijn dochter.

Aangezien normaal eet en drinkt zou ik afwachten wat de dierenarts gaat zeggen. Een van mijn katers mist overigens ook een snijtand. Verder geen probleem. Beterschap voor je meisje!
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: SPOED: Kat heeft los zittende snijtand

Bericht door Ilone »

Ik denk dat je het wel even uit kan zingen tot morgenochtend. Even geen harde brokken geven, maar fijn natvoer, een mousse ofzo. Extra kroelies is natuurlijk heel gezellig ;-)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Lily-Banjer
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 jul 2015 00:39
Locatie: Dordrecht

Re: SPOED: Kat heeft los zittende snijtand

Bericht door Lily-Banjer »

Dankjewel voor de reacties! Dacht hetzelfde. Wacht inderdaad even de da af, ze lijkt er op dit moment helemaal geen last meer van te hebben. Misschien is haar snijtand losgeraakt door een tuimel die ze heeft gemaakt een tijdje terug. Ze smakte van de bank op de grond, lomp ding :D
Trots personeel van:
Lily
joep132
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2021 10:08

Re: SPOED: Kat heeft los zittende snijtand

Bericht door joep132 »

Hoi Lily,

Vraagje: Hoe is dit afgelopen? Mijn kat heeft hetzelfde probleem. Echter wegens de suikerziekte kreeg ik het advies om af te wachten, omdat die tand er op natuurlijke wijze uit kan vallen. Narcose heeft op dit moment nog niet de voorkeur.

Ik ben er benieuwd naar jouw verhaal en of je eventueel nog tips hebt.

Groeten,

Joep :???:
Cerna

Re: SPOED: Kat heeft los zittende snijtand

Bericht door Cerna »

Joep: de topicstarter is sinds maart 2016 niet meer hier geweest.
Ik zou haar een PB sturen wanneer je een antwoord wilt (rechts van het bericht 'contacteer')
Plaats reactie