poes van bijna 16 met tandsteen aan kiezen

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: poes van bijna 16 met tandsteen aan kiezen

Bericht door snorrebaard »

Mieke is thuis!! Alles OK, nog een beetje groggy maar blij en superlief! En ze had een reuzehonger; heeft al wat gegeten.
Gisteren om 10.00u binnen, maar de dierenarts had gisteren pas om 19.15u gebeld, maar dat was omdat Mieke nog niet wakker genoeg was. Ze lag heel luid te snurken! Om 0.30u was ze wakker. Vanmorgen ben ik haar gaan ophalen.
Ze heeft al haar tandjes nog! Dus alleen moeten poetsen, en de knobbel is ook weg. Het was een bolletje met onderaan nog twee bolletjes die blauw zagen... ze heeft het opgestuurd. En heeft ook een echo van haar navel gemaakt: heeft kleine navelbreuk die ze misschien al lang heeft.
Maar ben al blij dat alles goed is gegaan; ik sta nu wel helemaal achter mijn dierenarts. Het heeft het vertrouwen helemaal verstevigd.

Afbeelding
aan het recupereren
Afbeelding
wonde van de knobbel
Afbeelding
nog een beetje groggy met vliesjes voor de ogen
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: poes van bijna 16 met tandsteen aan kiezen

Bericht door Rik »

Ooo, wat fijn. Ik zat al met smart op nieuws te wachten (wilde het gisteravond eigenlijk nog niet vragen). Fijn dat alles goed gegaan is. Is pijnstilling momenteel (nog) nodig? Of kan het nu allemaal zonder? Fijn... Mieke kan er weer jaaaaaren tegenaan :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: poes van bijna 16 met tandsteen aan kiezen

Bericht door Dinky »

Wat fijn dat ze weer lekker thuis is :D
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Stikkel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:00

Re: poes van bijna 16 met tandsteen aan kiezen

Bericht door Stikkel »

Totaal niet relevant, maar wat heeft ze een lief neusje! NATUURLIJK ben ik ook blij dat alles achter de rug is. Beterschap voor Mieke!
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: poes van bijna 16 met tandsteen aan kiezen

Bericht door snorrebaard »

Bedankt allemaal, ik ben zo gelukkig!! Blij met de beslissing, blij voor Mieke!!
Rik schreef:Ooo, wat fijn. Ik zat al met smart op nieuws te wachten (wilde het gisteravond eigenlijk nog niet vragen). Fijn dat alles goed gegaan is. Is pijnstilling momenteel (nog) nodig? Of kan het nu allemaal zonder? Fijn... Mieke kan er weer jaaaaaren tegenaan :)
Wat lief om zo mee te leven! Ik heb het inderdaad wel zwaar gehad, want ze ging in de late namiddag bellen en belde pas om 19.15u. Ik liep de muren op en af! Want ik dacht: ze krijgt haar niet wakker en ligt in coma.
Stikkel schreef:Totaal niet relevant, maar wat heeft ze een lief neusje! NATUURLIJK ben ik ook blij dat alles achter de rug is. Beterschap voor Mieke!
Niet relevant? Maar toch leuk om te horen! Is inderdaad schattig, toen ze klein was, was het iets kleiner.

Afbeelding
momenteel heerlijk haar roes aan het uitslapen op haar zalige nestje
Laatst gewijzigd door snorrebaard op 20 apr 2015 19:48, 3 keer totaal gewijzigd.
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: poes van bijna 16 met tandsteen aan kiezen

Bericht door Adriana »

wat een lief dropneusje
en gelukkig dat het allemaal zo meegevallen is en dat je zo positief en vol vertrouwen over je dierenarts schrijft. met garnarcose (neem ik aan..) komen ze heel snel en ook goed bij zonder al te veel malaise.
dus nu weer schone tandjes en nee.. als je niet de indruk hebt dat ze pijn heeft, dan geen pijnstiller..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: poes van bijna 16 met tandsteen aan kiezen

Bericht door snorrebaard »

bedankt Adriana! Het was moeilijk om dat kantelmoment te naderen maar nu zijn we er voorbij, en alles is goedgegaan. Inderdaad gasnarcose, alles zoals bij de tandarts (behalve dat die bij detartratie geen pijnstilling gebruikte, maar we wisten natuurlijk niet vooraf of er getrokken moest worden of niet). Maar bij de tandarts had ze die knobbel nog gehad, wist ik niet over haar navelbreukje, en het vertrouwen met de dierenarts is nu wederzijds bevestigd. Allemaal positief!
Alleen nog in afwachting van de uitslag van de knobbel: er kwam vocht uit, dus heeft ze hem volledig verwijderd en opgestuurd. Was bolletje met twee kleine blauwe bolletjes eronder. Maar in de huid, dus 9/10 kans goedaardig.

Afbeelding
Ik heb nog zulke tandenborstel liggen voor mezelf, die ga ik gebruiken om te poetsen, want die vingertandenborstels voor honden en katten lijken me te groot (was eigenlijk reden waarom ik het niet lang volgehouden had met poetsen).
Ik heb haar tandjes bekeken en ze zijn parelwit! Voor een stralende glimlach (en met reden)!
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Stikkel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:00

Re: poes van bijna 16 met tandsteen aan kiezen

Bericht door Stikkel »

Wat fijn voor Mieke en voor jou natuurlijk! Gelukkig alles goed uitgepakt, ik heb zelf ook zo een soort borsteltje met tandpasta van Virbac, die vinden ze hier nog lekker ook!
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: poes van bijna 16 met tandsteen aan kiezen

Bericht door Nina1967 »

Heb je al pb gestuurd maar ook nog even hier: hiep hiep hoera alles goed gegaan met dotje Mieke...dikke knuffel voor jullie
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: poes van bijna 16 met tandsteen aan kiezen

Bericht door snorrebaard »

Virbac, is dat zo'n tandpasta met kippensmaak?
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: poes van bijna 16 met tandsteen aan kiezen

Bericht door Rik »

En dan is het nu de beurt aan Mieke om jarig te zijn :)

Van harte gefeliciteerd Mieke, met je 16 jaar en mooie witte tanden.
:birthday:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: poes van bijna 16 met tandsteen aan kiezen

Bericht door snorrebaard »

Jij hebt er snel aan gedacht! Een knuffel van Mieke aan jou!

Ze werd geboren in de voormiddag van 22/4/99 (mooie datum), in een nest van 5 kleintjes: 1 gestreepte kater, 1 zwarte kater, een wit/zwarte kater zoals zij, en haar zwart/witte zusje, die samen met haar hier komen wonen is... helaas al na een half jaar overreden... Ze werden opgevoed door mensenhanden want na een paar dagen was haar moedertje, een zwarte kattin, doodgeschoten. Haar vader had dezelfde kleuren als Mieke zelf. Het was grote liefde: de moeder en de vader lagen samen in het stro te slapen.

Ze lacht je dankbaar toe met haar witte tandjes!
(niet zo makkelijk foto te nemen met maar twee handen)
Afbeelding
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: poes van bijna 16 met tandsteen aan kiezen

Bericht door snorrebaard »

Hier nog enkele foto's van Mieke toen ze nog veel buitenkwam. Sinds een paar jaar zit ze meestal binnen (ook omdat ze bang is van de kippen en mijn zwarte buitenkat(ten) ).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
op haar 1 jaar met haar enige kroost. ze had toen nog een slanke lijn

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
dit katertje leek het meest op haar. zijn pels was nog zachter dan die van haar (Mieke heeft nl. heel zachte vacht)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
op muizenjacht in de tuin

Afbeelding
dit was haar jachtterrein, met achteraan het dak van haar huisje

Afbeelding
hier een foto op haar 12de na enkele dagen infuus (at niet meer; door haarbal, vermoed ik)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
nu zit ze altijd binnen, hier op haar nestje met haar kersenpitkussen bij de centrale verwarming
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Stikkel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:00

Re: poes van bijna 16 met tandsteen aan kiezen

Bericht door Stikkel »

Wat een schatjes! Bij ons vinden ze dat kersenpitkussen ook geweldig! En ja, Virbac is tandpasta met kipsmaak
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: poes van bijna 16 met tandsteen aan kiezen

Bericht door Adriana »

miss bright smile en mooie seniordame, gefeliciteerd met je 16 verjaardag!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie