poes van bijna 16 met tandsteen aan kiezen

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: poes van bijna 16 met tandsteen aan kiezen

Bericht door Dinky »

Gefeliciteerd met de 16e verjaardag!
En wat een heerlijke fotoserie :)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: poes van bijna 16 met tandsteen aan kiezen

Bericht door snorrebaard »

Bedankt allemaal zeg, Dinky, Adriana, Stikkel! Dat zal ze fijn vinden. Zoveel felicitaties kreeg ze nog nooit op haar verjaardag.
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: poes van bijna 16 met tandsteen aan kiezen

Bericht door Nina1967 »

Van harte gefeliciteerd lieve dappere Mieke!!!!!! Op naar de 25 :edance:
Wat een prachtige foto's! !
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: poes van bijna 16 met tandsteen aan kiezen

Bericht door snorrebaard »

Zucht... nu heb ik toch wel een bloedvlek gevonden op haar nestje. En inderdaad, als ik met een vochtig doekje haar achterste 'dop', hangt er bloed aan (geen vers, maar oud, bruinrood bloed).
Ben natuurlijk bang voor de nieren, maar ik heb vannacht haar urine opgevangen en daar is geen bloed in te zien. Ik denk dus dat het van haar aars komt (als ik lager dop dan hangt er blijkbaar geen bloed aan; wel ter hoogte van de aars).
Een darmontsteking? Het zou kunnen, want met de antibiotica Stomorgyl had ze de eerste dagen felle buikpijn en diarree (ik gaf ook nog haar lactulose). Die buikpijn verdween met de lactulose te stoppen. Maar gedurende de 10 dagen dat ik haar de ab gaf, heeft ze altijd diarree gehad. Na de kuur werd haar ontlasting iets vaster, hoewel niet meer zo hard en droog als vroeger; ze kakt ook om de 24u wat ik normaal zonder lactulose niet gedaan krijg (36-48u).
Ze eet wel goed en lijkt geen pijn te hebben (ronkt regelmatig, ogen staan scherp), drinkt iets meer dus ik denk dat ze misschien wat koorts heeft (ook oortjes nogal rood ipv roze). Plasjes normaal.
Morgen naar dierenarts voor controle.
PS het goede nieuws is wel, dat het gezwel goedaardig was: een ontstoken zweetkliertje.
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Plaats reactie