Dima heeft het gingivitis-stomatitis complex

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Dima heeft het gingivitis-stomatitis complex

Bericht door Rik »

Mooi... dan heb je gelijk een expert... en een tweede opinie of trekken echt nodig is.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
amor
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 09 nov 2012 20:42

Re: Dima heeft het gingivitis-stomatitis complex

Bericht door amor »

Vandaag met Dima naar de veterinaire tandarts geweest. Hij heeft het gingivitis stromatitis complex. Ik ben er op tijd bij, zit in de 2e fase. Zijn lymfeklieren zijn opgezet. Heb nu voor 3 weken antibiotica Clindaseptin meegekregen. Dentisept is een klevende tandpasta en Vet Aquadent (voor in de drinkwater) meegekregen. Ikzelf heb Orozyme Bucco-Fresh en groene os extra weerstand gekocht. Maandag 12 januari moet ik terugkomen en dan hopen dat het aangeslagen hebt. De dokter heeft er hoop op dat het helpt en dat hij misschien hier overheen groeit. Is dit niet het geval dan word het waarschijnlijk trekken. Nu heb ik toch een klein beetje hoop gekregen.
Cerna

Re: Dima heeft het gingivitis-stomatitis complex

Bericht door Cerna »

Duimen dat het inderdaad zal aanslaan. Volgens "mijn" dierentandarts helpt antibiotica hier niet tegen, maar misschien heb je het gekregen voor de lymfeklieren?
Orozymepoeder gebruik ik nu ongeveer een half jaar en het zorgt ervoor dat het niet erger wordt, maar verdwijnen doet het niet helaas. Ik zit gelukkig in fase 1 en ook bij mij hoopt de dierenarts dat ze er overheen groeien.
Plaats reactie