Eosinofiel Granuloom Complex en Sical

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Eosinofiel Granuloom Complex en Sical

Bericht door castratenkoor »

Ik hou niet van dwang. Onderling vertrouwen werkt stukken beter en dan heb ik er graag een krab of een beet voor over.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Eosinofiel Granuloom Complex en Sical

Bericht door Adriana »

het is de link die onder zijn berichten staat en gezien zijn forum-reacties, zeker over een aantal medicijnen, vermoed ik dat hij/zij daar heftig bij betrokken is.
maar voorstelbericht ontbreekt geloof ik nog.... lijkt me trouwens meer een honden- dan kattenmens..

:grin: missch heeft hij ook wel kattenslofjes op de site, want het is niet zo zeer het muilkorfje maar t zijn die klauwende poten met vlijmscherpe nagels waar je bij onze katzels rekening mee moet houden..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Eosinofiel Granuloom Complex en Sical

Bericht door castratenkoor »

Ach van Bob loop ik beide wel op. Maar ik moet er toch echt niet aan denken hem te dwangbuizen. Ik hou meer van een goed band en veel vertrouwen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Eosinofiel Granuloom Complex en Sical

Bericht door Nikki2309 »

Is er nog resultaat behaald met de sical?
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Eosinofiel Granuloom Complex en Sical

Bericht door Muizenis »

Het gaat beter met ons mannetje! De aanhouder wint. Zijn bovenlippen zijn niet meer opgezwollen. Helaas zit de kleine amandelvormige blaar/zweer nog wel achteraan op zijn tong. Hij lijkt er echter weinig last van te hebben.

Een zorgenkatje zal hij blijven maar ik heb er alles voor over om hem een fijn leventje te geven. En ja daar gaat veel tijd, geld en discipline in zitten. Ik had vier katten, nooit het plan voor een vijfde gehad, toch is hij er bij gekomen. Hoe gek het ook mag klinken, zijn ziektes geven mij de regelmaat in mijn huidige leven die ik lang gemist heb. In zekere zin verzorgen Murphy en ik elkaar en de anderen vinden het best want ook zij krijgen twee keer per dag een kleine tractatie in de vorm van een hapje natvoer!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Eosinofiel Granuloom Complex en Sical

Bericht door Muizenis »

Ik baal!

Lang verhaal kort. De site huisdierendokter.nl lijkt nu toch de boel ordinair op te lichten! Twee keer zonder problemen besteld en nu de derde keer reageren ze nergens meer op. Wij zijn 89 euro kwijt maar wat erger is... Murphy krijgt de Sical niet meer waar hij zo ontzettend goed op reageerde!

Mocht er iemand zijn die mij kan vertellen waar ik de tabletten nog meer kan bestellen.... GRAAG!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Eosinofiel Granuloom Complex en Sical

Bericht door Sifra »

Je kunt het geld altijd terug laten boeken, meen ik. Trek niet te gauw conclusies, ik kan me herinneren dat ze de eerste helft van januari op vakantie zouden zijn.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Eosinofiel Granuloom Complex en Sical

Bericht door Muizenis »

Inderdaad, tot 5 januari. Ik heb ze inmiddels meerdere emails gestuurd en gebeld maar geen reactie! Wel een site ontdekt waar deze klacht ook genoemd wordt. Wat ik nu begrepen heb is dat de drijvende kracht, Esther Smiesing, er niet meer bij zit en dat het daarom sinds medio oktober vorig jaar allemaal mis gaat. Te snelle conclusie? Ben bang van niet!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Eosinofiel Granuloom Complex en Sical

Bericht door Dinky »

Ik verwacht niet dat ze de boel proberen op te lichten. Esther Smiesing zit er inderdaad niet meer bij omdat zij is overleden. Haar man heeft het nu voortgezet maar heeft het succes misschien onderschat in combinatie met het rouwen om het verlies van zijn vrouw. Om te spreken van ordinaire oplichting gaat mij dan ook veel te ver.....
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Eosinofiel Granuloom Complex en Sical

Bericht door Adriana »

na het overlijden van Esther Sm. heb ik nog twee maal bij huisdierendokter besteld en geleverd gekregen.
heel fijn dat Murphy zo goed op Sical reageert, je zou naar de ingrediënten kunnen kijken maar als dat chinese kruiden zijn, dan is het lastig om een vervanger te vinden.

weet niet of iemand van de kattensite missch Sical over heeft.. je zou bij een paar andere fora een berichtje kunnen plaatsen.. bv bij barfplaats.nl of via hun zoekfunctie even kunnen napluizen wie het daar nog meer gebruikt..
t kan ook nog zijn dat het tijdelijk niet leverbaar is..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Eosinofiel Granuloom Complex en Sical

Bericht door Muizenis »

Hoe komen jullie er in hemelsnaam bij dat Esther van Overbeek is overleden? Heb flink wat onderzoek gedaan en ben tot de conclusie gekomen dat zij en haar partner in 2006 uit elkaar zijn gegaan. Daarna heeft haar partner de bedrijven overgenomen. Pas vorig jaar juli is er het een en ander bij de Kamer van Koophandel gewijzigd. Er bestaan nu nog twee bedrijven. Een is een Holding en de ander is Huisdierendokter, een dochteronderneming. Allebei de bedrijven staan op één naam. Namelijk die van de heer Smiesing. Hoewel het allemaal inzichtelijk is heb ik, nadat eindelijk de Sical was gearriveerd, besloten om verder geen zaken meer te doen met dit bedrijf. Echter is daarmee de aandoening van Murphy niet verdwenen. Daarom heb ik een homeopatische dierenarts ingeschakeld. Vorige week daar met ons mannetje naartoe geweest. Hij is helemaal nagekeken en zij denkt dat hij baat zal hebben bij medicatie uit de groep Lantoniden; Gadolinium Phosphoricum. In zekere zin een broertje van de Sical. Murphy staat vanaf nu onder controle van twee dierenartsen. In April wordt hij 3 en tegen de verwachtingen in denk ik dat we hem nog heel lang bij ons zullen hebben!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Eosinofiel Granuloom Complex en Sical

Bericht door Adriana »

heel fijn dat Murphy hopelijk baat zal hebben bij het alternatieve middel.
fijn dat hij in behandeling is bij een hom. dierenarts.
en heel fijn dat je Sical van huisdierendokter hebt ontvangen en dat hier even meldt.

ten tijde van haar ziekzijn en overlijden is dat door naasten en/of vriendinnnen en of mensen die persoonlijk veel contact met haar hadden, op barfplaats gemeld.
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... er#p632716
zelf wilde ze er weinig ruchtbaarheid aan geven en ik begreep dat ze, zo ziek als ze was, tot het laatst activiteiten voor huisddokter heeft gedaan. ze was trouwens dierenarts.

er is een esther van overbeek (geen dierenarts) als je op die naam bv via linked in zoekt, omgeving Amsterdam met ander beroep en andere interesse-gebieden.
k vermoed dat je beiden door elkaar hebt gehaald en beetje overhaast conclusies hebt getrokken.
kan me niet voorstellen als vrij veel bekenden van haar berichten over haar overlijden plaatsen, dat dit dan niet zou kloppen.

op dit forum hebben we over het algemeen goede tot zeer goede ervaringen met (produkten van) huisdierendokter, het bedrijf dat door haar man, robert smiesing wordt voortgezet.
maar we moeten haar enorme kennis en ervaring sindsdien helaas missen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Eosinofiel Granuloom Complex en Sical

Bericht door Adriana »

over huisdierendokter nog even ter bevestiging:

tweede paasdag bij huisdierendokter besteld: drynaria, anti tekenspul en analgos
en gelijk betaald.
gisteren mailtje dat het op de post ging en vandaag in de brievenbus. ;-) ;-)

dit in verband met het bericht van muizenis over leveringsproblemen etc.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Eosinofiel Granuloom Complex en Sical

Bericht door Nikki2309 »

Wat fijn dat je dit even laat weten. Ik maakte me al zorgen in verband met eurologist, maar gelukkig levert huisdierendokter gewoon
Using Tapatalk
Bianca1976
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 okt 2016 12:48

Re: Eosinofiel Granuloom Complex en Sical

Bericht door Bianca1976 »

Sical werkt echt perfect maar ik hoorde vandaag dat curcumine ook wonderen doet met eosinofiel granuloom. Half theelepeltje per dag, zeg maar 165mg per 5 kilo kat. Alleen voorzichtig met blaasgruis.
Plaats reactie