Bloedarmoede?

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Plaats reactie
dre078
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2014 12:46

Bloedarmoede?

Bericht door dre078 »

Beste,

Mijn poes Mila van 1,5j heeft al een tijdje wittig tandvlees in haar bekje. Het lijkt er zelfs op dat ze een klein zwellinkje heeft achter haar linker voortand.
Vanwege een hartafwijking krijgt ze al bijna een jaar 3 medicijnen, te weten:
- vochtafdrijver
- bloedverdunner
- en fortekor (behandeling bij nierfalen)

Nu is het er een beetje ingeslopen maar ik vermoed een paar weken terug is het tandvlees dus gaan verbleken. Ik vermoed bloedarmoede.

Hoe is jullie ervaring met bloedarmoede bij een poes en heeft iemand een idee hoe dit te genezen is? Zijn er nog directe gevaren van bloedarmoede?

mvg Dre
Shimbalaya

Re: Bloedarmoede?

Bericht door Shimbalaya »

Stomme vraag misschien maar ben je al naar de dierenarts geweest?
Met deze symptomen kun je beter niet te lang wachten hoor.

Hieronder een link met meer info over bloedarmoede:
http://www.licg.nl/10y/praktisch/kat/ge ... e-kat.html
dre078
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2014 12:46

Re: Bloedarmoede?

Bericht door dre078 »

Heel apart!

Wij zijn die middag meteen naar de dierenarts geweest. De dierenarts kon niets vinden, sterker nog, haar neusje en tandvlees waren goed gezond! Ze mocht zelfs iets minderen met een van de medicijnen (de vochtafdrijver).
Blijkbaar heeft ze in de auto zoveel stress gehad dat haar neusje en tandvlees weer roze zijn gekleurd.
Nu een paar dagen later heeft ze weer vrij licht uitziend neusje en tandvlees, maar na de diagnose ben ik minder ongerust.

Weet iemand of poezen door stress meer rode bloedcellen aanmaken of dat stress een verband heeft met het kleuren van het neusje en het tandvlees?
Plaats reactie