kat met open bek

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Plaats reactie
cesaer32
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mar 2014 20:41

kat met open bek

Bericht door cesaer32 »

Dag iedereen,

Graag had ik jullie advies geraadpleegd.
Normaal zou ik gewoon meteen naar de DA gaan maar blijkbaar is er geen avonddienst in België. Enkel in het weekend is dit mogelijk..

Mijn kat heet Mousti, hij is ondertussen 14jaar oud. Nu heb de hele dag niets vreemds gemerkt aan hem, hij heeft ook nog normaal gegeten..
Nu sinds een uurtje is hij echt vreemd beginnen doen.. Hij loopt de hele tijd met zijn bek open en met zijn tong uit de bek. Dit is dus anhoudend.. (hij doet zijn bek niet meer toe)

En hij likt ook hele tijd met zijn tong, soms probeert hij ook met zijn poot in zijn mond te gaan alsof er iets vastzit of dergelijk. Ook loopt er slijm uit zijn bek, wat normaal is denk ik omdat hij zijn bek niet meer toe doet.

Nu heb ik hem al wat verdunde melk proberen te geven, hij wil dit wel maar het lukt hem niet om te dirnken..

Alvast bedankt!

Grts,

Cesaer
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: kat met open bek

Bericht door Sifra »

Kan hij een botje of graatje in zijn keel gekregen hebben? Kun je zijn bekje wat verder open doen en erin kijken of je obstakels of verwondingen ziet? Kokhalst of hoest hij ook?
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: kat met open bek

Bericht door Nikki2309 »

Is er in Belgie geen soort van dierenambulance? Zou toch van de zotte zijn dat je nergens terecht kan met je diertje als er een noodgeval is.

Helaas kan ik je verder geen advies geven. Ik hoop wel dat het goed komt en dat als er iets vast zit, dit snel los komt.

Succes!!
Using Tapatalk
cesaer32
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mar 2014 20:41

Re: kat met open bek

Bericht door cesaer32 »

Normaal niet maar de kat gaat ook regelmatig buiten en kan dus bij andere mensen wel zoiets hebben opgegeten.. Ik heb de bek al eens open gedaan maar daar is volgens mij niets abnormaals te zien.
Wanneer ik echter over zijn keel aai toont hij niet alsof hij pijn zou hebben..
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: kat met open bek

Bericht door Sifra »

Heb je ook naar Mousti's gebit gekeken? Met een poot in de bek gaan lijkt mij een teken van pijn.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
cesaer32
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mar 2014 20:41

Re: kat met open bek

Bericht door cesaer32 »

Ik heb nog eens goed gekeken in de bek en ik denk misschien dat hij een tand verloren is. Bovenaan achter de hoektand, dit omdat ik hier een beetje bloed zag.. Zouden de symptomen hiervan de oorzaak kunnen zijn ?
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: kat met open bek

Bericht door Sifra »

Dat zou kunnen, maar dat kan ik uiteraard niet zien. Ik zou zeggen: blijf onderzoeken en ook betasten: let op pijnreacties, dan kun je misschien zelf een diagnose stellen.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
cesaer32
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mar 2014 20:41

Re: kat met open bek

Bericht door cesaer32 »

Graag had ik jullie nog laten weten hoe het is afgelopen.

Ik ben dus de volgende dag meteen naar de DA gegaan. Het bleek te gaan om een vrij zware tanden infectie.. Hij is even onder verdoving gegaan en ze hebben uiteindelijk 3 tanden getrokken. Het open houden van de bek en het uitsteken van de tong was waarschijnlijk door het gevolg van de druk die meekwam met de ontsteking.
Ondertussen eet hij terug meer als voldoende en is zijn bek weer volledig zoals het hoort toe..

Ik zou jullie nog willen bedanken voor de reacties en hulp die jullie hebben geboden.

Grts....
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kat met open bek

Bericht door Dinky »

Bedankt voor je terugkoppeling :-)

Weet niet of er na het trekken van de tanden ook foto's zijn gemaakt?
Katten hebben namelijk moeilijke wortels dus ik hoop dat jou da ook dieren tandarts is. Als er wortel resten achterblijven kan dit ook weer voor erge ontstekingen zorgen!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
cesaer32
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mar 2014 20:41

Re: kat met open bek

Bericht door cesaer32 »

Ja de DA zei da hij een foto had gemaakt en dat de kaak blijkbaar ook een beetje beschadigd was..
Verder zei hij gewoon dat hij die wondes open had gelaten zodat er nog pus kon uitkomen de komende dagen..
Ik volg het de volgende dagen nog een beetje op...
Plaats reactie