Mijn kat doet gek

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hannahden
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2013 11:19
Locatie: Barendrecht

Mijn kat doet gek

Bericht door Hannahden »

Hoi allemaal,

Vanmorgen kwam ik in de woonkamer en had mijn kat zijn eten niet op (nou was ik gisteravond weg en heeft hij later dan normaal brokjes gehad, dus daar kan het ook aan liggen). Daarnaast hing er een slijmdraad uit zijn bek en was zijn staart vies (weet niet wat het was, ik heb in de kattenbak gekeken maar uitwerpselen waren gewoon normaal).

Nu doet hij verder niet heel gek, hij is wat rustiger dan normaal maar hij heeft soms ineens weer zo'n slijmdraad en loopt de hele tijd met zijn tong uit zn bek. Ik heb in zijn mond gekeken maar het ziet er verder normaal uit. (Hij is inmiddels 9 maandjes, kunnen dat nog tandjes zijn die hij krijgt, nee toch?)

Ik las hier ergens dat het een vorm van niesziekte kon zijn maar dat is haast onmogelijk aangezien hij nog jong is en nog binnen blijft. Hij heeft 2 weekjes geleden wel 2 of 3 keer een soort niesbui gehad, dat hij even 2 a 3 keer achter elkaar nieste maar ik heb het goed in de gaten gehouden en hij heeft geen vieze neus of andere dingen en hij eet goed dus ik zag daar eigenlijk geen kwaad in. Daarnaast is dat echt maar ongeveer 3 keer voorgekomen.

Iemand bekend met deze kwalen? Als het aanhoudt, ga ik natuurlijk gewoon naar de DA maar om nou voor 1 slijmdraadje naar de DA te rennen vind ik ook weer wat overdreven :)

Alvast bedankt voor het meedenken!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Mijn kat doet gek

Bericht door castratenkoor »

Als bij mij een kat met zijn tong uit zijn bek zou rondlopen zou ik wel degelijk vandaag nog naar de dierenarts gaan. Dat is dan ook het enige advies wat ik je mee kan geven.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Mijn kat doet gek

Bericht door Kattebeest »

Sorry, geen tips of advies.
Maar hoe is het met Dio gegaan? Je topic is me nog lang bij gebleven.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Shimbalaya

Re: Mijn kat doet gek

Bericht door Shimbalaya »

Kan me alleen maar aansluiten bij Dinie.
Gelijk naar de dierenarts gaan! Tong uit de bek met slijm erbij is geen goed teken en je kat is rustiger dan normaal, kan ook een signaal zijn dat er iets mis is.
Gebruikersavatar
Hannahden
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2013 11:19
Locatie: Barendrecht

Re: Mijn kat doet gek

Bericht door Hannahden »

Oke, ja normaal zit ik voor ieder klein dingetje bij de DA maar was toen eigenlijk tot de conclusie gekomen dat ik vaak een beetje overdreven reageerde. Dan ga ik toch maar even kijken.

Dio is helaas nog steeds niet gevonden. Heb altijd hoop gehouden en ben zelfs vorige week nog ergens gaan zoeken waar ze een zwart witte kater hadden gespot (alsof Dio de enige is die zwart wit is...) Maar nooit meer wat gehoord.

We gaan rond april kijken voor een tweede anders zit Kami (mijn nieuwe kat) altijd maar alleen, maar dat wilde ik eerst nog niet doen voor het geval Dio ooit nog terug zou komen.
Gebruikersavatar
Hannahden
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2013 11:19
Locatie: Barendrecht

Re: Mijn kat doet gek

Bericht door Hannahden »

Hij loopt trouwens niet de hele tijd met zijn tong uit zijn bek hoor. Heb net zijn mondje even met water goed schoongemaakt en al het kwijl goed weggehaald en nu eet hij weer wat dus ik hou hem nog even goed in de gaten :)
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Mijn kat doet gek

Bericht door Kattebeest »

Ach, Dio nog niet teruggevonden.
Kami (nieuwe avatar?) is een schatje!

Zou niet te lang wachten met bezoek aan de dierenarts. Heb hier in al die jaren (binnen-buitenkat) nog niet meegemaakt dat hij (even) zijn tong uit zijn bek liet hangen. Heel soms als er iets niet goed zit, grasspriet of donsveertje (van prooi) bijvoorbeeld. Dan goochelt hij even met zijn tong totdat het weer goed zit.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Hannahden
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2013 11:19
Locatie: Barendrecht

Re: Mijn kat doet gek

Bericht door Hannahden »

Ja de avatar is Kami, poeppie is het he! en een dondersteen, nergens bang voor! Hij valt mijn voeten aan als ik in bad lig, maakt hem niks uit dat hij nat wordt en als ik stofzuig valt hij de stofzuiger aan. Maf beest!! Tja.... en Dio, het is en blijft sneu en mis hem nog iedere dag maar hij is 28 april gewoon alweer een jaar weg. Stiekem hoop ik nog steeds op een wonder maar ik zie het niet meer gebeuren. Binnenkort maar een nieuw vriendje uit het asiel halen voor Kami, hopelijk worden ze ook echt vrienden en vechten ze elkaar de tent niet uit :)

Nou hij loopt wel vaker met zn tong eruit hoor maar dat is vooral als hij super chill ligt te genieten dan laat hij volgens mij alles hangen.

Net even wat met hem gespeeld en nogmaals naar zijn mond gekeken en alles ziet er nu normaal uit en hij rent als een gek achter zijn speeltje aan. Als de klachten terugkomen ga ik gelijk naar de DA maar zoals het er nu uitziet lijkt het weer goed te gaan, hij eet ook weer gewoon. En hij is nog zo jong en ben al best vaak met hem naar de DA geweest (voor niesziekte die hij uit asiel heeft meegenomen en wondjes aan zijn oren, tot 2 keer toe) en hij heeft al zoveel antibiotica gehad, ik ben bang dat als ik nu met hem erheen ga en de DA weet het niet precies, hij voor de zekerheid weer antibiotica krijgt en ik ben daar niet zo van eerlijk gezegd. Als er iets aan de hand is moet hij gewoon medicijnen krijgen hoor maar voor ieder klein dingetje antibiotica lijkt me ook niet goed, zeker niet voor nog zo'n jong beestje.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Mijn kat doet gek

Bericht door mittenslief »

ga zijn weerstand verhogen..dat is heel belangrijk voor katjes met een niesziekte achtergrond...als hij de herpesvariant heeft gehad blijft dat vaak in het lichaam....met goede weerstand geen probleem
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Hannahden
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2013 11:19
Locatie: Barendrecht

Re: Mijn kat doet gek

Bericht door Hannahden »

En hoe doe ik dat dan?
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Mijn kat doet gek

Bericht door eveline1982 »

Kan het niet zijn dat je hem net hebt ontvlooit met een pipet? Dan kunnen ze nl ook flink kwijlen
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Hannahden
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2013 11:19
Locatie: Barendrecht

Re: Mijn kat doet gek

Bericht door Hannahden »

Nee, dat is het niet. Voor zo ver ik weet heb ik niks geks gedaan :) Inmiddels gaat het eigenlijk erg goed moet ik zeggen, zie geen kwijl meer, tong zit weer waar die hoort, speelt weer lief, knuffelt lief en eet weer (nog niet zoals ik het wil, maar hij eet wel)
Plaats reactie