Hummeltje is ziek

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Hummeltje is ziek

Bericht door mittenslief »

Annet ik heb nr.3 Ferrum Phosphoricum Celzout.....dat is voor de niesertjes..
de link die jij hebt dat is algemeen celzout dus die kan je ook voor andere dingen
inzetten. Ik betaal 10 euro voor 250 pilletjes
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Cerna

Re: Hummeltje is ziek

Bericht door Cerna »

Ik heb antwoord van mijn dierenarts en het schijnt dat katten ingeënt worden tegen Rhinotracheitis dus dat kan dan toch niet de oorzaak zijn geweest van de stomatitis'epidemie' hier.

Die celzouten laat ik voor wat ze zijn. Amber was gisteren weer zo benauwd en dus vanmorgen een kwart Periactin gegeven. Amber op de strijkplank, mijn man houdt haar vast zodat ik kan proberen om haar dat pilletje te geven. Ze bewoog haar hoofd van links naar rechts, van boven naar onderen, maar uiteindelijk lukte het toch. Na een paar minuten losgelaten en hup....pilletje wordt uitgespuugd.
Half uur later nog een keer geprobeerd en toen lukte het wel, maar net daarvoor zette ze nog even fijn een nagel diep in mijn vinger. Die is nu stijf, dik en pijnlijk.
Dus: wanneer 1 zo'n pilletje al zo'n gevecht is, hoef ik een kuur met wat dan ook niet te proberen. Ergens in verstoppen werkt niet want Amber eet alleen brokjes en oplossen is een nog grotere ramp want een spuitje lukt helemaal niet. Helaas.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Hummeltje is ziek

Bericht door Anne »

Ik heb even een mail gestuurd voor meer info over die celzouten, en ondertussen mail teruggehad::

""Celzouten kunnen onder andere een onder deel zijn van de behandeling van niesziekte. Weet wel dat niesziekte chronisch is en dat je kat altijd drager zal blijven. De manier waarop ik werk is dat ik haren van de kat doormeet en aan de hand daarvan een advies geef wat het beste bij je kat past qua behandeling. Het kan dus zijn dat je kat om vitaal te worden op meerdere gebieden ondersteund moet worden. Celzouten zijn een van de middelen die ik daarbij inzet, maar ook als het nodig is homeopathie of Bach bloesems of voedingssupplementen. Ik kan dus niet zo zeggen hier alstublieft heb je celzouten en nu verbeterd de niesziekte. De behandeling die ik geef is op maat en is voor elk dier weer anders.

Mocht je willen dat ik je kat doormeet dan kun je haren insturen. Je kunt dan wat haren bij je kat weg knippen en die invouwen in aluminium folie en in een envelop met de klacht van het dier, de leeftijd, geslacht en naam, en jouw eigen persoonsgegevens, en e-mail naar met toesturen. Zo gauw ik die dan heb getest krijg je een lijst met mijn testresultaten, mijn bevindingen en advies.""

Hier moet ik eens over nadenken

Adriana bedankt voor de link. Ik zie inderdaad dat Atje Westerhuis telefonisch spreekuur houdt. Ik zal hem overmorgen bellen

Annet sterkte met Amber. Je moet roeien met de riemen die je hebt. Gelukkig laat Hummel heel veel toe, ze ondergaat van alles zonder ook maar een keer tegen te spartelen. Ze is een topperd
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Cerna

Re: Hummeltje is ziek

Bericht door Cerna »

Anne schreef:Annet sterkte met Amber. Je moet roeien met de riemen die je hebt. Gelukkig laat Hummel heel veel toe, ze ondergaat van alles zonder ook maar een keer tegen te spartelen. Ze is een topperd
Ja, zo een had ik ook: Cochi. Op het laatst 10 pilletjes per dag zonder enig probleem.

Doormeten van de haren? Klinkt een beetje als middeleeuwse geneeskunst. Zou er inderdaad maar eens lang over nadenken. En met alleen die celzouten ben je er dus niet, begrijp ik.
Atjo heeft Noa ook behandeld en dankzij de door hem voorgeschreven korreltjes, leeft ze nog steeds! :eclap:
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Hummeltje is ziek

Bericht door Anne »

Ik was zowiezo al van plan om eerst vrijdag te bellen naar Atje Westerhuis en dan te beslissen met wat ik ga doen.
Als ik Mittenslief zo hoor praten heeft hij/zij wel succes en dat is waar het mij om gaat!
Haren doormeten is volgens mij zo gek nog niet. Je kan er bij mensenharen wel veel info uit halen, of je gestresst bent of niet en ook nog andere zaken waar ik niet gelijk op kan komen, heb laatst wat gezien maar wat ook weer dat weet ik niet meer precies. Volgens mij iets met vitamines gebrek
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Hummeltje is ziek

Bericht door nellebel »

tja, haar blijft wel dood materiaal hoor. als je erin knijpt doet het geen pijn. heb ooit info hierover gehad van een kapper (klinische les). daarin ook de onzin van shampoos e.d. voor je haar. dat doe je voor je haarzakjes (en die bereik je neit met shamppo, dat is van binnen uit) en hoofdhuid, maar niet voor je haar. glimmend haar betekend dat er siliconen of ander vet overheen gaat die het laten blinken.en haar groeit zo langzaam dat je niet echt goed kunt zien over welke tijdspane je het hebt met odnerzoek.
maar dat is mijn idee, je moet doen wta goed voelt zij jou. ik doe ook genoeg dingen wat anderen misschien onzin vinden.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Hummeltje is ziek

Bericht door Dinky »

Wat wel uit haren te halen is is natuurlijk DNA maar dat lijkt mij vrij kostbaar onderzoek. Daar kunnen dan wellicht zwakke punten uit gehaald worden. Maar ben wel erg nieuwsgierig hoe diegene dat het haar daadwerkelijk onderzoekt en op welke manier ze daar informatie uit haalt eigenlijk.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Hummeltje is ziek

Bericht door Anne »

Ja dat vind ik ook wel interressant. Ik heb ondertussen heel lief bericht gehad dat ik de celzouten kan proberen, mittenslief wil ze opsturen, heel lief allemaal. Ik wacht eerst morgen het telefoontje af naar Atje Westerhuis, ook al ziet hij er al enig heil in dan zou me dat zo;n goed blij gevoel geven. Ik kan mijn lieve Hummel nog lang niet missen!!!
Sinds vanmiddag eet de dappere dame weer zelf en om haar nieren extra te ondersteunen spuit ik haar vol met water en voor haar hele weerstand moet ze verplicht van mij lekker in het zonnetje in de tuin genieten

@Annet waar kan ik het verhaal lezen over Noa en de behandeling van Atje?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Cerna

Re: Hummeltje is ziek

Bericht door Cerna »

Oei, ergens in Pluis (het niertopic) geloof ik.
Maar het komt er op neer dat ik Noa's medisch dossier moest opsturen en moest vertellen wat er precies gebeurd was plus wat over Noa's karakter. Normaalgesproken gaat hij nooit zo te werk en wil hij de kat zelf zien, maar omdat Noa toen zo ziek was, ging hij toch akkoord. Toen ik hem echter ging aanbevelen op de site en allerlei mensen telefonisch consult wilden (of per e-mail) werd ik teruggefloten want dat was niet de bedoeling.
Natuurlijk was hij blij dat ik zo enthousiast was, maar hij vond (vindt) het link om op basis van een verhaal (dus zonder de kat gezien te hebben) een diagnose te stellen. En daar kan ik me wel iets bij voorstellen.
Hij heet trouwens Atjo en geen Atje. :smile:

Was vanmiddag met Amber bij een andere dierenarts (eigen dierenarts werkt nauwelijks meer op uren dat het ons schikt; dat is het nadeel van een vrouwelijke dierenarts) en legde haar de theorie voor over het virus en zij antwoordde dat dat toch wel degelijk mogelijk was.
Natuurlijk werden katten daartegen ingeënt, maar, zei ze, het is net als bij het griepvirus, we lopen altijd achter. En net zoals er mensen zijn die ziek worden na een grieppriek, kunnen dus dieren ook ziek worden ondanks de enting.
Zij vond het ook wel iets te toevallig dat in zo'n korte tijd drie dieren iets hadden gekregen wat als basis hetzelfde virus heeft. Maar dat is dus niet meer te achterhalen.
Amber heeft een prednisonprik gehad om te kijken of het geen allergie is omdat ze zomers nauwelijks klachten heeft.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Hummeltje is ziek

Bericht door Anne »

Dan hoop ik Annet na jou verhaal te hebben gelezen, dat hij iets voor Hummel kan betekenen.
Ze heeft wel een diagnose maar hij heeft haar niet gezien. We zullen het morgen wel merken,

Het is voor mij niet haalbaar om het hele Pluis topic door te lezen, duurt een paar dagen geloof ik,
maar fijn in ieder geval dat hij jou zo goed heeft kunnen helpen

Ik geloof jouw dierenarts wel, het is inderdaad wel erg toevallig, en zo;n virus kan voor verschillende symptomen zorgen. Ik weet nu ook niet zeker of Hummel wel stomatitis heeft omdat zij nog steeds dezelfde ontstekingen in haar mond heeft terwijl er geen gebit meer is
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Hummeltje is ziek

Bericht door Ms Maaike »

In haren blijven residuen van bijvoorbeeld medicijnen en eetgewoonten (vitamines, mineralen) achter. Je kan het een klein beetje vergelijken met de jaarringen van een boom; een dikke ring is een goed jaar en een dunne ring een mager jaar. Niet dat er ringen in een haar zitten :-P maar je kan er wel periodes van minder goed eten/medicijngebruik aan aflezen. Vraag ik me nog wel af of zij de apparatuur er voor heeft; je hebt een half laboratorium nodig en vaak wordt deze methode toegepast bij forensisch onderzoek... Ik weet niet of zij hetzelfde 'doormeten' bedoelt als wat ik hierboven heb beschreven (ik gok zo van niet).

Ik ben erg benieuwd wat bij Hummeltje de klachten veroorzaakt; ik was alleen bekend met stomatitis in die zin. Beterschap met mevrouw. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Hummeltje is ziek

Bericht door Anne »

Dank ms Maaike, zo iets als jij beschrijft stond me al bij, ik kon er alleen niet de vinger op leggen.
Deze mevrouw waar we het over hebben is tevens ook een homeopatisch dierenarts dus enig verstand van zaken lijkt me hier wel.

Helaas wat Atjo Westerhuis er niet, hij is net geopereerd aan zijn hart. Ik mag hem wel mailen, dat ga ik ook doen, ben benieuwd of hij iets voor Hummel kan betekenen.

Vandaag ook het asiel gebeld waar Hummel vandaan komt. Ze hebben haar wel getest op infectie ziekten en gelukkig was dat negatief. Dat wist ik eigelijk al, want geen van de 6 anderen zijn hier ziek, gelukkig maar.
Ook nog telefonisch contact gehad met nieuwe da. Ze adviseerde me stress te vermijden, want dat is slecht voor Hummels weerstand en ze gaf me ook nog het adres van een homeopatisch dierenarts hier ergens in de buurt. Maar goed, ik ga voorlopig niet met Hummel op sleeptouw, dat lijkt me niet bevordelijk voor haar stresslevel.

Ze heeft vandaag telkens weer uit haar zelf gegeten, haar plekken in haar mondje zijn al niet meer zo vurig rood, hopelijk komt het nu niet meer terug na deze medicijn kuur.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Hummeltje is ziek

Bericht door Anne »

Ik heb ondertussen de celzouten binnen, heel hartelijk dank Nathalie!!!Daar begin ik gelijk mee.
Ik heb ook koudgeslagen honing in huis gehaald, ook voor haar weerstand.
Hopelijk gaat het goed zo
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Hummeltje is ziek

Bericht door mittenslief »

vast is iedereen benieuwd hoe het met Hummel gaat...ik wel in ieder geval
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Hummeltje is ziek

Bericht door Anne »

Met Hummel gaat het tot nu toe heel goed :edance: (even afkloppen) Morgen is de kuur celzouten afgelopen, ze krijgt al een halve week geen doxoral meer en nog een klein beetje pijnstilling om af te bouwen.ook krijgt ze etra vitamines voor haar weerstand. Ze eet goed, komt ons weer opzoeken, verstopt zich veel minder dan eerst en haar keeltje/wangen zien er mooi uit op het moment, geen rode vlekken nog te zien, hopelijk blijft dat zo!
Bedankt voor je belangstelling en nogmaals veel dank voor de celzouten :thup:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie