Kat likt alleen aan eten

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
louisXIV_catlover
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 sep 2013 10:01

Kat likt alleen aan eten

Bericht door louisXIV_catlover »

Ik heb een vraagje over mijn kitten. Hij is 4 maand oud nu. Normaal gezien eet hij per
dag een klein schaaltje met korrels en 's ochtends en 's avonds wat natte voeding. Hij staat
letterlijk te springen om zijn natte voeding, vanaf je zijn bakje aanraakt. Gisteren at hij enkel
's ochtends nog een beetje en de rest van de dag niets. Hij had volgens mij zelfs niet gedronken.
Gisteravond was het tijd voor zijn natte voeding en hij kwam niet eens kijken, ik heb hem er
naartoe geduwd en het enige wat hij deed was ruiken, even likken en verder niets. Hij had die
dag ook heel de tijd geslapen, wat niet normaal is voor hem. Tegen deze ochtend was de natte
voeding wel op, maar de korrels nog altijd niet. Ik gaf hem opnieuw natte voeding en hij likte weer
enkel of nam het in zijn mond en spuugde het uit. Wat is dit? Ik maak me echt wel zorgen, want
het lijkt me niet gezond dat een kitten in 2 dagen tijd bijna niets eet.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Kat likt alleen aan eten

Bericht door mittenslief »

heb je hem nog weleens ontwormt??? en probeer wat gekookte kip
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
louisXIV_catlover
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 sep 2013 10:01

Re: Kat likt alleen aan eten

Bericht door louisXIV_catlover »

hij eet ondertussen al 2 dagen niets
Laatst gewijzigd door louisXIV_catlover op 15 sep 2013 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
louisXIV_catlover
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 sep 2013 10:01

Re: Kat likt alleen aan eten

Bericht door louisXIV_catlover »

mittenslief schreef:heb je hem nog weleens ontwormt??? en probeer wat gekookte kip
helpt gekookte kip dan? Ja, hij is ontwormd.
paasnini

Re: Kat likt alleen aan eten

Bericht door paasnini »

Nu gaan dwangvoeren, voeding malen aanmaken met water en in zijn mondje stoppen, katten en zeker kittens mogen niet zolang zond voeding.Controleer of hij uitgedroogd is, zijn nekvel even optillen, vel hoort direkt terug te veren op zijn plek, als de huis langzaam terugzakt is er sprake van uitdroging en moet je direkt naar de spoed.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kat likt alleen aan eten

Bericht door eveline1982 »

Ik zou nu nog naar de da gaan, als een kitten stopt met eten is er wat mis.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Cerna

Re: Kat likt alleen aan eten

Bericht door Cerna »

En..........hoe gaat het nu met het kitten?
louisXIV_catlover
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 sep 2013 10:01

Re: Kat likt alleen aan eten

Bericht door louisXIV_catlover »

We zijn naar de da, na 4 dagen niets eten vonden we het toch wel genoeg. We mochten met
spoed gaan en hij was inderdaad al uitgedroogd. We hebben een tube en pastei gekregen, ze heeft
hem ook een spuitje gegeven om hem te doen eten en inderdaad, hij heeft al een klein
beetje gegeten. Heel erg bedankt voor jullie hulp allemaal!<3
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Kat likt alleen aan eten

Bericht door mittenslief »

wacht de volgende keer aub niet zo lang......hij had wel dood kunnen zijn...en kat kan niet zonder eten dan vallen vaak zijn organen uit om het maar even bot te zeggen....nu moet je hem elke keer kleine beetjes eten geven en het liefst natvoer, maar ik hoop dat de da dat goed heeft uitgelegd
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat likt alleen aan eten

Bericht door nellebel »

maar is nu duidelijk waarom hij stopte met eten?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kat likt alleen aan eten

Bericht door eveline1982 »

Volgende keer echt niet meer zo lang wachten! 4 dagen zonder voedsel en vocht, is al een veel te grote aanslag op een volwassen kat zijn lichaam, helemaal zo een kleintje. Die mag nog geen dag zonder voedsel. Veel bijvoeren, en na 4 dagen geen eten denk ik ook dat het verstandig is om hem, de aankomende tijd, te voeren met een krachtvoeding zoals rc of ad.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
louisXIV_catlover
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 sep 2013 10:01

Re: Kat likt alleen aan eten

Bericht door louisXIV_catlover »

de dierenarts heeft niets gevonden. En we hebben hem in die 4 dagen wel zelf met een spuitje water gegeven en soms at hij eens 5 kleine korrels. Nu is hij weer gestopt met eten en geven we elk half uur water met een soort mousse met een spuitje. Als hij tegen vanavond niet zelf eet, moeten we hem aan een infuus bij de dierenarts laten. Maar we zorgen nu wel dat hij genoeg eten krijgt
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat likt alleen aan eten

Bericht door nellebel »

door blijven zoeken want een kitten stopt niet zomaar met eten.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kat likt alleen aan eten

Bericht door eveline1982 »

Elk half uur hoeft ook weer niet hoor hihi. Als je zorgt dat er elke 2 uur zo een 5 tot 10 ml voer met vocht in komt, dan ben je al goed bezig :) . En inderdaad verder laten uitzoeken, want een kitten hoort gek op eten te zijn dus er is overduidelijk wat mis. Je zou ook wat suiker water, of nog beter druivensuiker water kunnen geven. Hierdoor krijgen ze ff een energie boost, miss is zijn suiker level alleen te laag. Thee lepeltje suiker/druivensuiker met een ml of 15 aan warmwater (werkt niet zo enorm nauw) ff af laten koelen.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
louisXIV_catlover
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 sep 2013 10:01

Re: Kat likt alleen aan eten

Bericht door louisXIV_catlover »

De dierenarts had aangeraden om het elk half uur te doen, maar hij is nu toch binnen. De dierenarts zei de hij veel achteruit is gegaan en heeft hem nu serum gegeven. Hij is niet meer uitgedroogd, weten we al, maar hij heeft ook niet echt zin om te eten. De resultaten van het bloedonderzoek krijgen we vanavond pas, het is nu dus spannend afwachten. We vragen ons wel af wat het allemaal zal kosten. We vinden het allemaal wel duur, hij heeft bloed laten trekken, serum gekregen en bij de dierenarts verbleven, kan dit oplopen tot meer dan 100 euro? We vragen ons ook af of de dierenarts wel geschikt is. Ze zei dat ze het bloed meteen zou onderzoeken en het bleek dat ze het pas vanavond laat, of morgen zou doen als we niet gebeld hadden. Alleszins al bedankt voor jullie hulp, echt leuk dat jullie hier zijn om ons te helpen.
Plaats reactie