Kat likt alleen aan eten

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat likt alleen aan eten

Bericht door Dinky »

Reken er inderdaad maar wel op dat het meer dan 100 euro gaat kosten helaas.

Toen onze poes loulou werd aangereden waren we iets van 130 euro kwijt + onze poes. Was onder andere consult kosten + euthanasie + infuus en materialen.
Ook een keer grasspriet in de neus: narcose + spuit voor ontwaken uit narcose + consult zat ook op ruim 80 euro. ;-)

En ja er wordt graag geholpen/mee gedacht op dit forum in het belang van de kat :-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kat likt alleen aan eten

Bericht door eveline1982 »

Ik heb net ruim 400 euro voor een operatie aan me poes haar gebit betaald ;) reken maar dat dierenartsen duur zijn. Weet je waar ik me een beetje zorgen om maak, als je haar elk half uur zou voeden, dat ze oververmoeid raakt. En slaap heeft ze echt heel hard nodig. Ik snap het advies zowiezo niet zo goed. Ik zelf zou met zulke verzwakte kittens het ritme aanhouden van een kitten van 2 weken en jonger. En dat is elke 2 uur voeding en s'nachts ook. Ik zou dat ook de eerst komende dagen zeker doen, s'nacht een voeding of 2 geven. Ik wil mezelf geen allesweter noemen, maar heb ruim 70 kittens in huis gehad van vrijwel alle leeftijden en in zowel goede als hele slechte conditie. Dus iets weet ik er wel van. En nogmaals elk half uur word te vermoeiend voor de kitten.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
louisXIV_catlover
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 sep 2013 10:01

Re: Kat likt alleen aan eten

Bericht door louisXIV_catlover »

oef!! we hebben net de dierenarts gehoord. De kat heeft last van obstructie. Waardoor het komt, weet ik niet, maar ik ben echt blij dat het niets ernstig is. Het is wel erg dat ze daarvoor bloed heeft getrokken, terwijl ze gewoon eens kon voelen of kijken en wat ik nog niet begrijp is dat hij onlangs nog diarree heeft gehad. Heel erg bedankt voor jullie tips!
louisXIV_catlover
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 sep 2013 10:01

Re: Kat likt alleen aan eten

Bericht door louisXIV_catlover »

eveline1982 schreef:Ik heb net ruim 400 euro voor een operatie aan me poes haar gebit betaald ;) reken maar dat dierenartsen duur zijn. Weet je waar ik me een beetje zorgen om maak, als je haar elk half uur zou voeden, dat ze oververmoeid raakt. En slaap heeft ze echt heel hard nodig. Ik snap het advies zowiezo niet zo goed. Ik zelf zou met zulke verzwakte kittens het ritme aanhouden van een kitten van 2 weken en jonger. En dat is elke 2 uur voeding en s'nachts ook. Ik zou dat ook de eerst komende dagen zeker doen, s'nacht een voeding of 2 geven. Ik wil mezelf geen allesweter noemen, maar heb ruim 70 kittens in huis gehad van vrijwel alle leeftijden en in zowel goede als hele slechte conditie. Dus iets weet ik er wel van. En nogmaals elk half uur word te vermoeiend voor de kitten.
wow, 70 kittens is heel veel, ben je dierenarts? Van mij is het mijn eerste kitten, ik heb er heel hard naar gevraagd bij mijn ouders, aangezien ik 14 ben ik daar natuurlijk niet over beslissen, en nu is er al meteen iets mis met hem... dat is wel een tegenvaller, maar goed, het zal normaal gezien goedkomen met hem en hij zal er waarschijnlijk weer een paar jaar (hopelijk) tegenaan kunnen
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kat likt alleen aan eten

Bericht door eveline1982 »

Nee hoor ik vang ze op hahahah. Ja helaas heb je het daar niet voor het zeggen mee. Maar dat kan met elke kitten gebeuren, ook die perfect verzorgd zijn.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
louisXIV_catlover
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 sep 2013 10:01

Re: Kat likt alleen aan eten

Bericht door louisXIV_catlover »

Dat is lief dat je ze opvangt, volgens mij geeft dat veel voldoening :) Nu heb ik het nog niet voor het zeggen, maar later zal ik er zeker en vast een vriendje bijhalen voor onze Louis XIV :)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat likt alleen aan eten

Bericht door Dinky »

louisXIV_catlover schreef:oef!! we hebben net de dierenarts gehoord. De kat heeft last van obstructie. Waardoor het komt, weet ik niet, maar ik ben echt blij dat het niets ernstig is. Het is wel erg dat ze daarvoor bloed heeft getrokken, terwijl ze gewoon eens kon voelen of kijken en wat ik nog niet begrijp is dat hij onlangs nog diarree heeft gehad. Heel erg bedankt voor jullie tips!
Bij een verstopping kan er ook sprake zijn van diarree en wordt overloop diarree genoemd ;-) de diarree is dan dat deel wat nog net wel langs de verstopping kan komen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
louisXIV_catlover
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 sep 2013 10:01

Re: Kat likt alleen aan eten

Bericht door louisXIV_catlover »

o, dat wist ik dus niet, ik vond het wel vreemd dat hij én diarree én verstopping had :)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat likt alleen aan eten

Bericht door Dinky »

Heb ik ook pas geleerd in het afgelopen jaar dat ik hier op het forum zit hoor ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
carlaxgroen
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 feb 2022 23:35

Re: Kat likt alleen aan eten

Bericht door carlaxgroen »

Heb je uiteindelijk het probleem weten op te lossen? Ik loop namelijk tegen hetzelfde probleem aan, mijn kat is niet oud en heeft dit nooit gehad. Verder heb ik online nog wat informatie gevonden: klik hier en ga ik wat tips proberen. Als het probleem zich blijft aanhouden moet ik zo snel mogelijk naar de da... :-(
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5082
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kat likt alleen aan eten

Bericht door Synemios »

carlaxgroen schreef: 17 feb 2022 12:14 Heb je uiteindelijk het probleem weten op te lossen? Ik loop namelijk tegen hetzelfde probleem aan, mijn kat is niet oud en heeft dit nooit gehad. Verder heb ik online nog wat informatie gevonden: klik hier en ga ik wat tips proberen. Als het probleem zich blijft aanhouden moet ik zo snel mogelijk naar de da... :-(
Hoe lang is dit al gaande?

Een kat die niet eet en alleen likt daar moet je echt mee naar de dierenarts ivm de kans op leververvetting en dat kan bij een kat heel snel ontstaan.
Vaak wijst het alleen likken aan voer richting misselijkheid, verstopping, buikpijn of erger en dat is reden genoeg voor een bezoek aan de dierenarts.
Zeker als het iets is wat ongewoon is voor de kat.

Ik lees op die link echt ook dingen die niet kloppen, zoals natvoer geven aan een kat die allergisch is voor brokjes?
Een allergie onstaat door eiwitten dus dat maakt weinig uit dan of het een brok is of nat voer als dat zelfde eiwit erin zit.
De meeste soorten natvoer zijn echt niet geschikt voor overgevoelige of echt allergische katten.
Daar bestaat speciaal voer voor of kvv ( met maar 1 diersoort om uit te sluiten)
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie