Gingivitis stomatitis pharyngitis complex

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Cerna

Re: Gingivitis stomatitis pharyngitis complex

Bericht door Cerna »

Bella, zijn er na de operatie wel foto's gemaakt? Knaake vertelde mij ooit dat veel dierenartsen dit niet doen omdat eigenaren dat te duur vinden en dan blijft de kat klachten houden wanneer er stukjes wortel zijn blijven zitten. En dan kan hij de puinhoop weer fatsoeneren.
Wanneer dat niet gebeurd is, zou ik alsnog foto's laten maken bij jouw nieuwe dierenarts. Minoesch zal dan weer onder narcose moeten en dat is wat minder voor een nierpatiënt, maar dan kan de oorzaak misschien opgespoord worden.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Gingivitis stomatitis pharyngitis complex

Bericht door Ilone »

Wat naar :-(
En wat een nare DA!!
Sterkte met Minoesch...
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Gingivitis stomatitis pharyngitis complex

Bericht door Kattenbella »

Als ik heel eerlijk ben den ik dat de behandeling door de assistente is gedaan en helemaal niet door een dierenarts.
Ik probeer nog steeds antwoord te krijgen over wat er is misgegaan.
Wat er gezegd wordt is dat het aan de nieren te wijten is en in de tweede mail dat er iets mis is aan de zenuwvoorziening van de tong en dat hij dit niet kan koppelen aan de gebitsextractie.

Het is al in augustus gebeurd en volgens hem zou mijn kat zich niet kunnen wassen en ook niet kunnen eten en drinken. Ze had dus al lang dood moeten zijn.
Zijn voorstel is prednisolon, maar na vier maanden zou dit geen soelaas meer geven....

Ik heb bij hen aangegeven dat het niet lekker ging, maar het hoorde erbij. \ik ben dus verder mijn weg met haar gegaan.

Het gekke is dat ze steeds na het innemen van haar homeopatische middelen haar tong wel even binnen kan houden.

Afbeelding

Afbeelding

Het lijkt dus wel aan te slaan en is ook goed tegen de ontstekingen.

Wat Knaake betreft, zou het zinvol zijn hem foto's toe te sturen? Het gaat me ook echt om volgende gevallen.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Cerna

Re: Gingivitis stomatitis pharyngitis complex

Bericht door Cerna »

Maar zijn er foto's van de extracties gemaakt? En wanneer het geheel gedaan is door de assistente (die mogen alleen maar gebitten schoonmaken), dan is dit een geval voor de tuchtraad. Maar dan moet je het wel kunnen bewijzen.

Ja, leg het hele verhaal aan hem voor en stuur hem de foto's van Minoesch.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Gingivitis stomatitis pharyngitis complex

Bericht door Kattenbella »

Dat is wat ik probeer te achterhalen, maar geen antwoord op krijg. Foto's zijn er volgens mij niet gemaakt, weet ik wel zeker.

Ik moet dus weten wie dit heeft gedaan.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Cerna

Re: Gingivitis stomatitis pharyngitis complex

Bericht door Cerna »

Wanneer je zeker weet dat er geen foto's zijn gemaakt na het trekken (en dat moet je op de rekening kunnen zien), dan zou ik echt een afspraak maken met je nieuwe dierenarts want waarschijnlijk zit 'em daar dan het probleem. Kun je in Minoesch haar bekkie kijken? Of het rood is of gezwollen?
Wel vreemd dat ze ondanks dat toch goed eet; dan zal het met de pijn toch meevallen.

En dat het iets met de nieren te maken heeft is ook complete onzin. Dan zou Noa daar toch ook last van moeten hebben gehad?

Ik bedenk me opeens: is het niet mogelijk dat iemand anders naar die kliniek gaat en zogenaamd vertelt dat ze een kat heeft met ontstoken tandvlees en dat ze wil weten wat de kosten zijn om de kiezen te trekken en dan en-passant vraagt of het door de dierenarts gedaan wordt of door de assistente. En wanneer ze dan vragen waarom ze dat wil weten, antwoordt dat ze wel eens gehoord heeft dat bij sommige klinieken de assistentes dat doen. Misschien kom je er op die manier achter wie het in die kliniek doet?
Is maar een wild idee. :eshifty:
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Gingivitis stomatitis pharyngitis complex

Bericht door Kattenbella »

Nee Annet, ik ben er gwoon klaar mee zo.

Het laatste aanbod is dexamethason met evt vit B. Dat is ook weer je reinste troep wat haar al zo beschadigde lijfje niet meer kan hebben. Ik ga gewoon door met de mercurius en haar kd, af en toe eet ze carnibest mee en dan zit het ook goed met haar tong.

Volgende week heb ik een gesprek als het goed is met de nieuwe dierenarts over alles, want hij neemt dan wel een groep van 22 dieren over.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gingivitis stomatitis pharyngitis complex

Bericht door Adriana »

wat een verdrietig probleem, bella!
ergens in het begin vermoed je dat er een zenuw is geraakt en dat is wat ik ook vermoed.
bij ingrepen achterin de onderkaak is het lastig om die zenuw te vermijden en als je niet heel erg bedreven bent, dan kan dat dus fout gaan...
k weet ook niet of zoiets gaande weg nog enigszins herstelt en ik denk dat dit op foto's niet is te zien..
maar als je contact legt met Kn. via mail, dan kan hij het waarsch zo zeggen want het zal wel vaker voorkomen. in het voorafgaande gesprek bij Enzo's operatie kwam het ook ter sprake.
en dan zouden we moeten uitzoeken of en hoe je hier nog iets aan zou kunnen verhelpen met soort van medicatie ..
http://www.nmlhealth.com/c,5635,,/Dementie.aspx
ik denk zelf aan cholodin, dat ondersteunt de neurologie, de prikkeloverdracht in de hersenen en ik kan je wel wat toesturen om heel heel voorzichtig in lage dosis te proberen..

k heb nog verder zitten zoeken op zenuwschade bij gebitsingrepen en kom vrij veel berichten tegen en foto's van met name honden met problemen met tongen. vergelijkbare foto's, word je allemaal niet vrolijk van. zal verder zoeken naar behandelingsopties maar heel veel jargon en ik ben hier niet echt in thuis, Kn wèl..
enne, het is zo makkelijk om bij een iets oudere kat alles op nieren te gooien, maar dat lijkt me larie..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Gingivitis stomatitis pharyngitis complex

Bericht door Kattenbella »

Adriana, wat lief dat je dit wilt doen.

Ik zal dit ook met Lies bespreken, dan moeten we de behandeling eventueel aanpassen. Ze vindt het ook erg moeilijk en is ook bezig met de zenuwbeschadiging en de ontsteking. Gisteravond bloedde ze een heel klein beetje, paar drupjes maar. verder ruikt ze nu wel minder en kwijlt ze weer als ze te lang geen mercurius heeft gehad. het kan zijn dat ze meer nodig heeft.

Ik vind het een goed idee van jou en Annet het voor te leggen aan Knaake, alleen al om te weten wat het is. Het is wel door de ingreep gekomen en ik wil heel graag verder met mijn meisje. Gelukkig eet en drinkt ze wel goed, wel met wat moeite, maar ze eet een heel blikje KD.

Hebben jullie het mailadres van Knaake ook?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gingivitis stomatitis pharyngitis complex

Bericht door Adriana »

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 75&t=24741
eerste bericht tweede regel en achter die link vind je alle gegevens.
zet in je mail ook even je telefoonnr of mobiel nr voor zijn gemak.
missch weet hij of en wat er nog aan te doen is..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Gingivitis stomatitis pharyngitis complex

Bericht door Kattenbella »

Bedankt! ben benieuwd wat hij ervan vindt.
Waar heb je de beelden van de tongen van honden enzo gevonden? Heb nog wel gegoogeld.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gingivitis stomatitis pharyngitis complex

Bericht door Adriana »

http://www.mypetsdentist.com/site/view/ ... ctures.pml
ik moet hier nog doorheen spitten want ik zocht natuurlijk naar oplossingen.
de zenuwschade is veroorzaakt door kaakbreuk of inderdaad verwijderen van kiezen in de onderkaak.
hier staat de foto van de zwarte hond met tong uit zijn bek door waarschijnlijk dezelfde oorzaak..

als je zoekt op
- fractured jaws, causes treatments cat
- nerves jaws cat

dan kom je een aantal artikelen tegen, soms met foto's. heel vaak gaat het om katten met een kaakbreuk door een auto-ongeluk. ben al wel opmerkingen tegengekomen dat het met een paar weken spontaan kan genezen en dat hangt natuurlijk ook af van de omvang van de schade..
maar ik ben geen deskundige en niet thuis in het jargon. Kn weet waarsch wat er loos is en kan de kans op bijtrekken/genezen missch beter inschatten.....
en of je zelf (bv door medicatie of vitamines oid) daaraan nog iets kunt bevorderen/bijdragen.. ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
paasnini

Re: Gingivitis stomatitis pharyngitis complex

Bericht door paasnini »

Onze Pjotr heeft tandvleesontsteking terwijl het gebit schoon is. Las bij Wilhelminapark dat veel katten met Gingivitus/ Stomatitis Calici hebben of hebben gehad (blijft in het bloed), dat heeft Pjotr ook gehad dus dat verband zou goed kunnen.
Ik heb nu na veel gelezen te hebben Groenlipmosselextract (olie in capsules) besteld, ik heb hier veel goede ervaringen meegelezen en uit recent onderzoek is gebleken dat dit een betere werking heeft dan veel nsaid's. Het werkt zowiezo goed tegen onstekingen, hersteld voor een deel beschadigd weefsel en werkt dus ook tegen reuma, astma en artritis. Hoop dat dit gaat helpen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gingivitis stomatitis pharyngitis complex

Bericht door Adriana »

zet de link van het artikel met veel info en foto's uit het andere topic hier ook maar even en dat is denk ik ook wat paasnini aanhaalt ;-)
http://www.dierengebit.nl/kat-slijmvliesproblemen.html
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
paasnini

Re: Gingivitis stomatitis pharyngitis complex

Bericht door paasnini »

Klopt Adriana, bedankt. Het is een beetje druk het stukje maar de informatie wel heel helder.
Plaats reactie