Gingivitis stomatitis pharyngitis complex

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Gebruikersavatar
Cindy1969
Lynx
Lynx
Berichten: 172
Lid geworden op: 19 aug 2009 20:54
Locatie: Heiloo

Re: Gingivitis stomatitis pharyngitis complex

Bericht door Cindy1969 »

Sterkte bij de DA ! Hopelijk kunnen ze iets vinden, en is het niet iets al te ernstigs.
Cerna

Re: Gingivitis stomatitis pharyngitis complex

Bericht door Cerna »

Hoe gaat het nu met Halfstaart? Ik hoop ook dat het bij de DA allemaal meegevallen is en dat het gewoon een reactie is op de zware operatie. :epray:
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Gingivitis stomatitis pharyngitis complex

Bericht door Kattenbella »

Ben ook nog steeds benieuwd hoe het met Halfstaart gaat.

Ik post hier voor Minousch. Zij heeft alle tanden eruit gekregen in augustus. Vanwege alle ontstekingen en diemaal per jaar tandsteen moeten verwijderen.
Ze is er echt zo beroerd uitgekomen. Inderdaad tong permanent uit haar bekje en vreslijk kwijlen ook een beetje bloederig.
Ze is een nierpoesje, dus is ze aan de KD. Ze heeft nu een behandeling van een homeopatisch dierenarts. Stapje voor stapje kijken we hoe we haar hier beter uit kunnen krijgen.

De behandelende dierenartsen heb ik hierop aangesproken, maar zij reageerden met een "het hoort erbij" Daar kunnen Noes en ik het mee doen.
Gelukkig is Noes een knokker en eet ze goed . Ik nok met haar mee met de homeopatie!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Cerna

Re: Gingivitis stomatitis pharyngitis complex

Bericht door Cerna »

"Hoort erbij???" Hoezo?

Bij zowel Noa als Cerná zijn de tanden verwijderd (ik heb de hoektanden laten staan juist vanwege de tong uit de bek) en het ziet er keurig uit. Niets kwijlen, ook niet bloederig. Welke slager is bij Minousch aan de gang geweest? En zijn er naderhand wel foto's gemaakt om te zien of alles weg is? Vaak hebben reguliere dierenartsen te weinig ervaring met dit soort behandelingen, breken kiezen af waardoor wortels blijven zitten die dan weer gaan ontsteken.
Knaake vertelde ons vorig jaar dat hij dat heel vaak tegenkomt: "En dan kan ik de ellende weer verhelpen en zijn de mensen twee keer zoveel geld kwijt!"

Welke homeopatische medicijnen heb je gekregen? En misschien is het toch een idee om een tandheelkundig dierenarts er ook naar te laten kijken want dit is NIET normaal!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Gingivitis stomatitis pharyngitis complex

Bericht door Kattenbella »

Annet, ik deel je woede!
Ik heb een erg fijne homeopatische dierenarts die zich helemaal voor haar inzet. We kunnen overleggen als dit niet lukt verder te gaan met de reguliere dierenartsen daar.
Je begrijpt wel dat ik mijn dierenartsen hierna nooit weer weer zien
De homeopatische dierenarts heeft goed contakt met de praktijk waar ze werkt.

Minousch heeft traumeel tegen de pijn, arnica montana tegen de kneuzingen, zowel in haar bekje als voor haar. Morgen kijken we of mercurius iets verder kan helpen, dat is tegen het kwijlen en de stank.
Vraag blijft wel of er een zenuw geraakt kan zijn. Dat er een slager met haar bezig is geweest zijn we het eens en dat is ook een deel van haar behandeling.

Gelukkig wil Noes nog wel eten en kan ze ook goed drinken, maar het is echt verdrietig. Ik zag foto's van haar van vorig jaar zo mooi wit en nu.... We vechten verder!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Gingivitis stomatitis pharyngitis complex

Bericht door castratenkoor »

Bij mijn inmiddels overleden Fritz was ook het hele gebit verwijderd, ook de hoektanden.
Hij was een half britje. Bij hem helemaal geen problemen gehad met tong eruit laten hangen of zo.
Ook maar 1 dag na de ingreep wat kwijlen en daarna bleef het netjes en sloot hij zijn bekje keurig.

Ik denk dat de "slager" bij Minous te ruig bezig is geweest en de kaken teveel heeft beschadigd.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Gingivitis stomatitis pharyngitis complex

Bericht door Kattenbella »

Dat denken wij ook, vandaar dat ze arnica krijgt tegen kneuzingen. Vanmiddag heb ik haar voor het eerst mercurius gegeven.Heel spannend, want het kan ook erger worden. Ze heeft nu al ruim een uur helemaal niet gekwijld , wast zich en probeert zelfs haar nagels te verzorgen. Het is nu kijken hoeveel per dag ze nodig heeft.
Het is een intensieve behandeling. Elke stap wordt helemaal besproken of telefonisch of via de mail. Bij het eerste consult is Minousch bijna twee uur bij de arts geweest, ze mocht gewoon haar gangetje gaan heel mooi. Duimen dat dit nu aan gaat slaan.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Gingivitis stomatitis pharyngitis complex

Bericht door Kattenbella »

Ik ga jullie nu de schokkende beelden tonen

Afbeelding

Afbeelding

Voor haar behandeling, ze had last van tandsteen en ging steeds tekeer in haar bekkie, ze werd al driemaal in een jaar behandeld tegen tandsteen, dus de vraag of het beter zou zijn haar gebit te trekken.

Dat was een prima plan, met nierspoeling, want ze is een nierkatje...

Het resultaat....
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vooral deze foto. ze heeft nog steeds last van haar bekje.

Ik ben een ervaren kattenmens, maar ik schaam mij diep hiervoor, dit heb ik niet voor haar gewild, dus als jullie erover denken iets aan het gebit te laten doen, bedenk je echt en laat het door een deskundige doen!

Ik heb mijn dierenartsen hier een mail over gestuurd, helaas kunnen daar geen foto's bijgevoegd worden. Arme Minousch!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Cerna

Re: Gingivitis stomatitis pharyngitis complex

Bericht door Cerna »

Betekent dat dat de homeopathie toch niet aangeslagen heeft?

Het zijn inderdaad afschuwelijke foto's! Kun je niet eens contact opnemen met Knaake? Ik weet dat dat ver voor je uit de buurt is, maar die man levert prima werk en is heel toegankelijk: iedere mail of telefoontje wordt beantwoord. Want zo kan het toch niet blijven voor Minoesch?!!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Gingivitis stomatitis pharyngitis complex

Bericht door Kattenbella »

We zijn nog steeds zoekende en ik heb een pittigge mail naar mijn dierenartsen gestuurd. Ikwil hen ook confronteren met de foto's.

Voor Minousch is een verre reis niet goed, ze heeft al genoeg stress gehad. Misschien dat ik bij Hopmans raad ga vragen.
Ik heb ook domweg niet de financieen om helemaal naar de andere kant van het land te reizen en een dure behandeling te moeten betalen. Ik ben na het verliezen van van baan er echt financieel op achteruit gegaan.
Ben eerst wel benieuwed naar het antwoord van mijn dierenartsen en ik wil hen ook deze foto's op gaan sturen.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Gingivitis stomatitis pharyngitis complex

Bericht door castratenkoor »

Vreselijk, echt dier-onterend. Niet naar bedoeld naar jou Bella.
Waarom kun je geen foto's bij je mail voegen, dat is best mogelijk hoor, eerst verkleiner en dan kun je ze meesturen, of als link dat werkt ook.

Zo:

http://i987.photobucket.com/albums/ae35 ... t/Min1.jpg

http://i987.photobucket.com/albums/ae35 ... t/Min2.jpg

http://i987.photobucket.com/albums/ae35 ... t/Min3.jpg

of zo:

http://s987.photobucket.com/albums/ae35 ... t=Min1.jpg

http://s987.photobucket.com/albums/ae35 ... t=Min2.jpg

http://s987.photobucket.com/albums/ae35 ... t=Min3.jpg
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Gingivitis stomatitis pharyngitis complex

Bericht door nellebel »

ach wat een foto's. afgezien van het feit dat het er vreselijk uitziet, heb je het gevoel dat ze er veel last van heeft zelf? hopelijk niet. arm ding. ben benieuwd wat je DA zegt, zal wel een rotsmoesje klaar hebben.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Gingivitis stomatitis pharyngitis complex

Bericht door Kattenbella »

Inderdaad, Het zou door haar nieren komen...Tuurlijk, ik kreeg haar zo terug! Ik heb nu de foto's erbij gedaan, ze zijn wel groot, maar hij klikt ze maar aan.
Ik moet haar zien te wassen, dat lukt haar (nog) niet. Door de homeopatische middelen krijgt ze wel heel langzaam wat controle over haar tong. Gelukkig kan ze wel goed eten en drinken.
Ik ben echt heel boos!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Cindy1969
Lynx
Lynx
Berichten: 172
Lid geworden op: 19 aug 2009 20:54
Locatie: Heiloo

Re: Gingivitis stomatitis pharyngitis complex

Bericht door Cindy1969 »

Ach, wat ontzettend triest om te zien :-(
Natuurlijk heb je dit zo niet voor haar gewild.
Bij mijn poes Misty is vorig jaar ook het grootste deel van haar gebit getrokken, en pre-operatief bleken haar nierwaarden niet goed te zijn, maar zij zag er heel anders uit na de operatie, en heeft nergens last van gehad.
Ik hoop dat de dierenarts actie onderneemt a.d.h. van de foto's en dat Minoesch geholpen kan worden.
Femmel
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 16 jul 2003 16:54
Locatie: Noord-Brabant

Re: Gingivitis stomatitis pharyngitis complex

Bericht door Femmel »

Tjezus Bella, hier schrik ik van! Het doet mij denken aan Kobus van de Kattenstal destijds. Bij dat arme meisje werd ook haar hele gebit verwijderd en in de 12 uur na de operatie leek er wel een pusbom ontploft te zijn. Je rook haar van meters afstand en haar tong was aan het afsterven.

Advies van de dienstdoende DA : "Kom maar langs dan laat ik haar wel inslapen!". Belachelijk gewoon, kan er nog boos om worden! :evil: Uiteindelijk heeft ze een heel fikse AB kuur gekregen en is ze ervan opgeknapt, wel moest ze verder door het leven zonder het puntje van haar tong.

En nee, het is NIET normaal dat een kat deze klachten krijgt na het verwijderen van het gebit!! Solo had al 3 jaar nog maar 1 stompje hoektand en had deze klachten niet, en ook sinds dat stompje is verwijderd (hij heeft helemaal geen tanden meer nu) heeft hij deze klachten ook niet.

Vreselijk vind ik dit, hoe dúrven ze! :-( Heb je trouwens de rest van haar bekje ook laten inspecteren? Weet je zeker dat ze geen gezwel in haar bekje heeft?

Ik hoop heel hard dat je met de homeopatisch DA verder kunt komen. Én ik hoop dat je dierenarts op zijn minst het fatsoen heeft om de gemaakte kosten voor de operatie terug te betalen zodat je Minousch ergens anders wel goed kunt laten behandelen. Met alleen excuses kom je nergens en die steekt hij maar ergens waar de zon niet schijnt, hij meent het waarschijnlijk toch niet.
Groetjes,

Femke
Kopjes van Murphey, Case & Noortje

Voor altijd in mijn hart:
Spetter*, Piggel*, Mr. Boots*, Solo*, Mahra* & Tiki*.
Plaats reactie