Vieze geur uit het bekkie

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5436
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Vieze geur uit het bekkie

Bericht door nellebel »

Hoi
Onze Flippie stinkt ontzettend uit haar bek. Ze is pas gecontroleerd door de dierenarts en alles zag er goed uit (toen heb ik er niets van gezegd, ik had haar pas 2 dagen en dacht dat het van het voer kwam uit het asiel).
Zou het kunnen komen van de chronische niesziekte?
Onze vorige kat rook nooit uit haar bek, alleen als ze net had gegeten soms eventjes.

gr Wen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: vieze geur uit het bekkie

Bericht door MarjanR »

Wat ik weet is dat een kat niet uit z'n bekkie hoort te stinken.
Het kan op het gebit/tandvlees wijzen.
Kun je in haar bekkie kijken?
Kijk dan langs de tanden naar het tandvlees, als dat rood is dan zal haar gebit gesaneerd moeten worden.

Het kan ook eventueel iets anders zijn.
Maar het hoort dus niet...
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5436
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: vieze geur uit het bekkie

Bericht door nellebel »

Haar tandjes zien er goed uit, hele kleine tandjes, dus ik weet eigenlijk niet of ze al gewisseld heeft (ze oogt 6 maanden, is een jaar, maar dus lifnke achterstaand). Het is allemaal heel mooi roze van binnen.
Ik moet maandag toch voor het hechtinkje van de sterilisatie terug, laat ik er meteen naar kijken.
gr wen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Vieze geur uit het bekkie

Bericht door ayla »

kan ook door ( vaak goedkoop) slecht voer komen.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Vieze geur uit het bekkie

Bericht door castratenkoor »

Door chronische niesziekte stinken ze weeïg uit hun bek.
Ik heb een blauwe pers gehad die dat had.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5436
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Vieze geur uit het bekkie

Bericht door nellebel »

Ze krijgt hills voer dus dat is niet echt goedkoop.
Ze is sinds gisteren echt snotverkouden dus dat zal het wel zijn. Ik kijk even hoe het gaat vandaag, anders vervroeg ik sowieso mijn afspraak bij de DA (maandag voor de hechting).
Waarschijnlijk heeft de narcose en operatie (castratie) ervoor gezorgd dat de nietsziekte weer flink opspeelt. Ze lijkt er geen last van te hebben, maar ja, zo zijn katten. De vorige was op sterven na dood en toch klaagde ze nooit. Ik ga geen risico's meer nemen.
toch eigenlijk wel vreemd dat ze ziek is geworden omdat ze toch ook een antibiotica kuur heeft nu na de operatie.
gr Wen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Vieze geur uit het bekkie

Bericht door pearlsofpassion »

Hoelang is ze al ziek? En hoelang neemt ze al antibiotica? Want als je na 2 dagen overlap nog geen verbetering ziet wil dat zeggen dat de AB niet aanslaat!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 787
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Vieze geur uit het bekkie

Bericht door loek »

Uhm..je hebt natuurlijk: 'stank en stank', Maar ik vind dat mijn katten ook nooit echt fris uit hun bekkie ruiken. Vooral bij een uitgebreide gaap, denk ik weleens: iewie. Maar dat is altijd zo geweest....(en ze zijn pas een anderhalf jaar oud....) dus kan me niet voorstellen dat dit een medische reden heeft...(en kan me ook niet voorstellen dat andere katten lekker of niet uit hun mond ruiken....Ik ken er eigenlijk geen...)

Maar als het echt een geur is die je (bijna) altijd ruikt. Zelfs als ze gewoon hun mond dicht houden bijv. Of echt een enorme stinklucht dan lijkt me dat niet normaal.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5436
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Vieze geur uit het bekkie

Bericht door nellebel »

Ze is erg van het kopjes geven, dus dan wrijft ze met haar koppie door mijn hele gezicht. Das niet fris. En s'nachts kruipt ze onder de deken tegen me aan met haar koppie tegen mijn koppie. Moet ik soms echt eve nfrisse lucht halen hoor. Onze vorige deed dat ook, maar die rook echt niet uit haar bekkie.
ze is sinds we haar hebben al wat snotterig (chronische niesziekte) en wateroogjes, maar vrijdag gecastreerd en meteen AB gekregen. Maar goed, ik heb haar pas 2½ week. En ze is ondertussen ook al gevaccineerd wat de niesziekte ook even wat erger maakt.
Gisteren bij thuiskomst zat ze onder de groene slijm. Toch even de DA gebeld, want ik vond het ook zielig. Ze heeft nu een sterkere AB gekregen en maandag moet ik toch voor de hechting te laten verwijderen en kijken ze hoe het dan is. Bij verslechtering moet ik meteen terugkomen. Dus even wafwachten, ze heeft net haar 1e pilletje gehad.
Ik vraag dan ook na van het stinkbekkie. Maak me nu niet teveel zorgen. Als het straks allemaal achter de rug is en ze weer wat stabieler is met de niesziekte dan zien we wel verder (of de DA moet er maandag iets van zeggen)
gr Wen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Vieze geur uit het bekkie

Bericht door castratenkoor »

Nou dan heeft ze ook wel erg veel in korte tijd voor haar kiezen gekregen, nieuw huis, operatie, enting en ze had dus al niesziekte. Wel positief uiteindelijk, maar het heeft vast even tijd nodig voor haar lijfje tot rust komt. Geniet maar lekker van haar, zo te horen doet zij dat al, lekker bij jou in bed en kopjes geven in je gezicht. Schattig! Een blije poes!
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5436
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Vieze geur uit het bekkie

Bericht door nellebel »

Het is ook echt een lieverdje. Iedereen roept dat ik haar moet terugbrengen wegens alle kosten en lichamelijke klachten, maar geen haar op mijn hoofd dat daaraan denkt. Ik was al aan haar gehecht voordat ze goed en wel thuis zat. Ze hoort er echt bij, en ik ben ervan overtuigd dat ze een beschermengeltje heeft (onze overleden poes). Die fluisterd haar wel eens in wat voor kattekwaad ze kan uithalen.
Nee, onze flippie en wij zijn een sterk team en we gaan van haar genieten. Ze heeft een heel moeilijke start gehad, en nu gaat ze de rest van haar leventje en luizenleventje krijgen.
als je haar waterige doppies ziet ben je al verkocht.
gr wen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Vieze geur uit het bekkie

Bericht door Anne »

Mooii zo!! Fijn dat je zo van haar geniet en ondanks haar slechte start je haar wilt houden, helemaal geweldig!!
Hier hebben we ook een kitten met chronische niesziekte sinds afgelopen vrijdag, 6 daagjes dus en hij ruikt ook uit zijn bekkie! Ook is hij op dit moment snotverkouden dus heb medicatie over de post van het asiel gekregen, allemaal prima geregeld en het wordt nu iets beter.
Hij is nog maar dertien weekjes oud dus ik denk dat de stank niet door gebitsproblemen (nu al???)
veroorzaakt worden en nu lees ik jouw berichtje waardoor ik weer wat wijzer wordt :-P
Een dikke knuffel voor je kat!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5436
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Vieze geur uit het bekkie

Bericht door nellebel »

Nou de AB werkt. Ze hoest en snotterd beduidend minder, zelfs vergeleken met toen ze bij ons kwam. toen moest ik ook 3x per dag de oogjes schoonmaken. Nou soms een hele dag niet. Ze is wel flink aan de dunne. Vanmorgen spoot het er bijna uit. Gelukkig vanavond nog ½ tabl en dan hebben we het gehad. nog even langs de DA om de hechting van de sterilisatie eruit te halen en dan kan ze er hopelijk zeker een jaar tegen dat ze weer terug moet (voor de enting).
Met de dag zie je haar beter wennen. Soms nog wat schrikachtig, maar ze is nog volop op ondekkingsreis. Haar favo plek is onder de dekens als wij in bed liggen. Ze blijft rondjes rennen. Ene kant eronder, over ons heen en andere kant eronderuit. Vannacht voor de eerste nacht bij ons, heeft ze doorgeslapen (klinkt bijna als een baby). Vanmorgen werd ze net als ons van de wekker wakker. Onze vorige bleef dan nog lekker liggen tot wij klaar waren op de badkamer, maar flippie is meteen actief.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Vieze geur uit het bekkie

Bericht door Anne »

Fijn dat het iets beter gaat! Nu alleen de diarree nog ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5436
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Vieze geur uit het bekkie

Bericht door nellebel »

Hoi Anne
Nou ik heb goede hoop dat dit over een paar dagen weg is. Voordat ze met de AB begon poepte ze normaal (toen ik haar net had was ze ook aan de dunne, maar kreeg toen ook meteen de vaccinatie)
gr wen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie