Gaatje in zijn kies

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Gesloten
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Gaatje in zijn kies

Bericht door claudia »

Een paar minuten geleden gaf ik onze katten een paar snoepjes, pockets. Dit zijn vrij krokante brokjes en ik zag dat Bo er een paar keer op sabbelde en 'm toen uitspuugde. Nog een keer geprobeerd, hetzelfde resultaat. Na inspectie zie ik een behoorlijk gat in één van zijn kiezen. Kan het zijn dat hij zo plotseling geen brokjes meer kan kauwen? En wat adviseren jullie?
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Dat gat zal de oorzaak wel zijn dat hij geen brokjes meer eet, denk dat dat best pijn doet.
Als je naar de dierenarts gaat zal hij waarschijnlijk wel adviseren om 'm eruit te laten halen :???:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Later gisteravond en vanochtend heeft Bo gewoon brokjes gegeten, ook al heb ik hem geweekte brokjes voorgeschoteld. Hij heeft altijd al moeite gehad met kauwen en het lijkt nu niet erger. Moet ik toch de da bellen? Hij heeft natuurlijk wel een groot gat in zijn kies. :???:
Gebruikersavatar
naomie120
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 aug 2004 12:38
Locatie: amsterdam

Bericht door naomie120 »

Heb zelf nog nooit zoiets meegemaakt (vraag me af of ik hun tandjes eens moet gaan checken), maar misschien moet je nog even afwachten en kijken of Bo er echt last van heeft/blijft hebben? Trekken van een kies is toch zonde als ie er geen last van heeft.

Maar ja, ik ben geen ervaringsdeskundige.... Misschien wordt het dan wel erger... Ik zou toch even de DA bellen om te horen wat hij er van vindt!
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Ik heb de da gebeld. Ze willen graag dat we eerst even langskomen om het zelf te zien (als de kat dat toelaat, in zijn bek) en daarna kunnen ze zeggen wat er moet gebeuren. Maar als ik het gat zo zelf zie, zeg ik dat de kies eruit moet. :-(
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Ik denk het ook. Dat zal, als het nu dan al geen pijn doen, als het groter wordt toch wel zeer gaan doen lijkt me.
Arme Bo'tje :-|

Da's het vervelende aan katten he, die onderhouden hun gebit niet zo goed ;-)
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ja precies, als je zelf een gaatje heb voel je dat ook niet maar als het groter word :???:
Het zal beter voor 'm zijn dattie eruit gaat maar leuk is het natuurlijk niet :-(
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Oké, we zijn bij de da geweest en het is geen gaatje. Het was waarschijnlijk vuil of iets raars waar Bo op gekauwd had, want met een beetje moeite kon de da het er af krabben. Gelukkig maar. Ze zei wel dat katten niet gauw last hebben van hun tanden en kiezen en dat ze soms gewoon rot eruit vallen. En jonge katten hebben er helemaal bijna nooit last van.
Nou, wij blij, zij blij (met € 20,-- voor consult). :roll:
Gesloten