Kat met zweer op onderlip, iemand die dit herkent?

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Vera2019
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mar 2019 13:01

Re: Kat met zweer op onderlip, iemand die dit herkent?

Bericht door Vera2019 »

Nogmaals bedankt voor de reacties, we zijn bij de DA vanmiddag geweest, de korstjes zijn weer wat verminderd maar ik liet de foto's ook zien. Hij werd geëxamineerd, inderdaad is er iets onderaan de kin maar voor een biopt was geen reden zei de DA. We hebben een langwerkend injectie gekregen om de evt jeuk te verminderen en kijken in en na de komende tien dagen of de korstjes verdwijnen. DA vroeg mij of er iets in de afgelopen periode veranderd, heb wel genoemd dat hij af en toe een hapje kaas heeft gekregen als toetje, uiteraard we hebben kaas permanent afgehaald van de menu. Met hoop dat een evt koemelk allergie of intolerantie deze korstjes hebben uitgelokt. Ik ben van de grootste schrik af. Nu nog maar afwachten dat zijn kin in orde komt. Verder was met hem alles in orde in zn bek ook netjes en schoon ook geen parasieten waren te zien geen verdere korstjes op zn lichaam zn hart was goed en is op gezond gewicht van 5.1 kg. All and all hij was een trooper om zich volledig te laten examineren. Ben er blij mee.
Anita1980
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 mar 2019 00:30

Re: Kat met zweer op onderlip, iemand die dit herkent?

Bericht door Anita1980 »

Super fijn dat alles in orde is!!
Vera2019
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mar 2019 13:01

Re: Kat met zweer op onderlip, iemand die dit herkent?

Bericht door Vera2019 »

Anita1980 schreef: 26 mar 2019 08:51 Super fijn dat alles in orde is!!
Dankjewel.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Kat met zweer op onderlip, iemand die dit herkent?

Bericht door Zotvanpoezen »

Fijn dat je laat weten dat alles in orde is met je kat!
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Vera2019
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mar 2019 13:01

Re: Kat met zweer op onderlip, iemand die dit herkent?

Bericht door Vera2019 »

Vanochtend weer gekeken, tis niet verdwenen dus nu wat dan weer naar de DA? Zulke forums hebben mij veel geholpen in andere zaken in het verleden daarom vind ik essentieel de ervaringen lezen en nu heb ik de kans om te delen. Misschien ooit wordt hulpzaam voor een ander. Ik weet echt niet wat die korstjes mogen zijn. Vleugje onrustgevend dat DA bij de andere katje heeft ook valse diagnose gesteld eerder.
Dank voor iedereen ivm reacties.
Plaats reactie