Oogproblemen

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Echt waar Sofie? :shock: Wij hebben ooit precies hetzelfde gehad met ons konijn, wekenlang zalf in z'n oogje doen totdat we eens naar een andere dierenarts gingen. Die haalde toen 5-6 cm. hooi achter zijn oog weg. Zielig hè? Het gaat nu vast snel beter met Evita! :grin:
Gebruikersavatar
sofievdd
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 mei 2005 20:17
Locatie: Adegem
Contacteer:

Bericht door sofievdd »

Ja, geen idee hoe hij erop gekomen is. Hij eerst eens dat oogje opengetrokken, dan het oogje verdoofd en dan niet bepaald zachtzinnig met een watje in dat oogje gegaan en daarna met een pincet, en hup, daar was het ! Het was een halmpje (je weet wel, als gras in bloei staat) dus dat is ook nog tamelijk scherp. Het ergste is dat ik echt wel klaar stond om hem uit te kafferen omdat hij dat beestje zo hardhandig behandelde, maar zo zie je maar...
Voor alle duidelijkheid, het was niet Evita die dit pijnlijk oogje had, maar haar zusje Lola, die bij mijn ouders woont. Maakt niet veel uit, want ik hou van haar als was ze mijn eigen poes. Het is ook een poes die harten verovert, je kan niet anders dan van haar houden.
Daarnet had ik niet veel tijd, want ik moest nog gaan lesgeven, maar ik wilde uit opluchting toch meteen even laten weten hoe het verlopen was. Maar in mijn haast ben ik jullie vergeten bedanken om zo met ons mee te leven. Voor iedereen een knuffel van Lola (en dat kan ze zo goed) !

EDIT:
Nog even een update van Lola: ze is weer helemaal beter !! Het heeft nog een heel tijdje geduurd voor ze weer helemaal beter was nadat het aartje uit haar oog verwijderd was, maar zoals je kunt zien op de site hieronder, is ze weer helemaal haar speelse zelf.

http://svandedrinck.photosite.com/Lola/?page=1

Iedereen hartelijk bedankt voor de tips en het meeleven. Deze site zal blijven staan en regelmatig aangepast worden met nieuwe clownstreken van onze Zwarte Lola (of zoals Renate zegt, she's a showgirl)
Laatst gewijzigd door sofievdd op 21 aug 2005 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
nieuwe capriolen van Evita op http://users.telenet.be/sofievdd/evita/
teigetje
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2007 18:11

Onstoken oogje witte slijm in de ooghoek.

Bericht door teigetje »

Hallo allemaal,

Mijn poes Woefie heeft een ontstoken oogje. Er komt een witte slijm uit haar ooghoek. Ik probeer het al voorzichtig weg te halen met een vochtig doekje.

Is er een zalfje voor te krijgen? Denk toch dat ik binnenkort bij de da langsgaat.

Wie heeft er raadt????
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ik zou er zeker even mee naar een dierenarts gaan. Dit om te controleren of het inderdaad ontstoken is of een vorm van niesziekte. In dat geval zal de da er een zalfje voor meegeven.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Hermien
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 okt 2007 16:18
Locatie: Duiven

Bericht door Hermien »

hallo,Onze kater Frits is een echte buitenkat,een vechtersbaas.Is al vaak gebeten en mist stukjes uit beide oren.Is laatst buiten door iets of iemand helemaal door zijn oogbal gestoken,voor er in achter er uit.Een vreselijke wond maar de dierenarts heeft het gehecht,zijn derde ooglid erover heen gehecht.Dit heeft 3 keer 2 weken gezeten.Uiteindelijk is het goed geworden op een beetje vermindering van zicht na.Was wel heel bang om hem weer naar buiten te laten gaan.Nu heeft hij steeds vuil in zijn oog ,wat bruinig.Ben weer bij de dierenarts geweest en zij denkt dat het een virusje is of lichte vorm van niesziekte.Heb zalf gekregen en het even aanzien anders weer terug.Die kleine sukkel heeft ook altijd wat.
Groetjes Hermien
Gesloten