Ontstoken oogje gaat niet weg

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ilse, caf-zalf bevat geen cortico-steroïden, dus maak je geen zorgen. Je kunt het een tijd lang gebruiken; soms duurt het wel drie weken voordat het verbetert.

Terra-cortil heeft soms ook wat meer tijd nodig. Dit type zalven kun je langere tijd achter elkaar gebruiken.

Het oogje-dichtknijpfenomeen ken ik van hier ook. Ik denk inderdaad dat het met pijn door het licht te maken heeft.

En zielig doen kan een kat zeker hoor :grin:
Gebruikersavatar
fluttertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 dec 2005 23:23
Locatie: Den Haag

Bericht door fluttertje »

Onze kitten niest sinds een paar dagen af en toe, ik dacht zelf dat ze misschien een verkoudheid had, maar weet het niet zeker. Maar sinds vandaag is haar oogje ook nat, het is niet echt dik, maar hij is wel wat kleiner als haar andere oogje. Kan dit een ontstoken oogje zijn, of is het gewoon een beetje vies ofzo?

Ik wil volgende week met haar naar de da gaan voor haar eerste prikjes, zal ik dit zo laten of eerder gaan zodat hij ook even naar haar oogje (en niezen) kan kijken? Is het erg om het eerst zelf even aan te kijken en schoon te maken met (gekookt) water?
Gebruikersavatar
lizzy_girl
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jan 2011 22:02

Re: Ontstoken oogje gaat niet weg

Bericht door lizzy_girl »

hoi hoi,

mijn poes heeft nu ook al een week een ontstoken oog en krijgt ook de zalf TERRA-CORTRIL moet dat 2x per dag doen 1 week lang, (die is nu afgelopen) maar nu wil ze niet meer eten, drinken en spelen en ligt de hele dag te slapen en als ik in de buurt van haar kom om te aaien of zo gromt ze naar me, terwijl ze zo echt niet is.
Ik ga zo ie zo morgen naar de dierenarts want dit is echt niet goed, maar hebben jullie misschien nog tips om te doen alles is welkom ben hopeloos op dit moment!!

groetjes lizzy_girl
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Ontstoken oogje gaat niet weg

Bericht door Anne »

Ik zou het niet weten, misschien proberen om eerder bij de da terecht te kunnen want dit klinkt niet goed :-( Heel veel beterschap!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Ontstoken oogje gaat niet weg

Bericht door pearlsofpassion »

Verder geen tips, zo snel mogelijk naar de DA! Niet eten is nooit goed.

Weet je of het een onstoken oogje op zich was of gerelateerd aan niesziekte? Anders kan het overgegaan zijn in een luchtweginfectie.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
lizzy_girl
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jan 2011 22:02

Re: Ontstoken oogje gaat niet weg

Bericht door lizzy_girl »

dank je voor de reacties,

ik ben vandaag naar de DA geweest,
moet nog door gaan met het oogje te zalven, en heb een antibiotica kuur van 1 week gekregen voor de nies ziekte, hij denkt dat het dat is want verder kan hij niets vinden dus hoop dat het nu goed gaat komen.
verder heeft ze nog een booster gekregen met vitamines en iets voor de eetlust op te wekken en inderdaad ze heeft een visje gegeten en een kuikentje en is weer iets actiever nog niet helemaal goed maar er is een begin gelukkig.

groetjes lizzy_girl
Plaats reactie