Kat heeft 1 groot oog

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Plaats reactie
Ruud1988
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 feb 2019 19:54

Kat heeft 1 groot oog

Bericht door Ruud1988 »

Goedeavond allen,ik heb even een vraag betreffende mijn poes rossi van 11 jaar oud.afgelopen weken heeft ze een flinke wond opgelopen op haar hoofdje en naar een bezoek aan de dierenarts zalf gekregen en een kap.Deze heb ik afgelopen zondag afgedaan en mevrouw heeft plots een super dik oogje en een derde ooglid.ik ben hier afgelopen maandag mee naar de spoed dierenarts geweest en die konden mij eigelijk niks wijzer maken als alleen een beschadiging in het oog.ook een bloed onderzoek was alles in orde.dus naar huis gegaan en oogzalf meegekregen en een pijnstillernu is er aan het oog geen verbetering en merkte ik gister dat ze aan het kwijlen is en de gehele dag met haar tong naar buiten zit.wederom gisteren terug naar de spoed en wederom met eigelijk niks naar huis,mij werd geadviseerd om een oogpolie te bezoeken en of een mri scan te laten maken wat uitkwam op een ruime 1800 euro.nu heb ik aangegeven dat ik dit niet ga doen omdat ik het de kat niet meer aan wil doen en eigelijk ervan uit ga dat ze wel wat gaat opknappen.ik ben dus in 1 week tijd een ruime 800 verder aan da spoed kosten en ben eigelijk niet veeel wijzer.rossi eet gewoon wel en drinkt ook goed.Sorry voor het lange verhaal maar ik ben ten einde raad welke kant ik opmoet en ben opzoek naar mensen die me kunnen helpen na aanleiding van mijn verhaal.alvast dank mvg ruud
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Kat heeft 1 groot oog

Bericht door Pikachu »

Ik zou allereerst eens gewoon overdag naar een DA gaan om te overleggen wat er nog kan, dan ben je geen spoedconsult kwijt.

Oogje verwijderen is misschien een optie voor haar? Geen idee natuurlijk, hangt af van wat de oorzaak is. Maar overleggen met je vaste DA lijkt me sowieso de eerste stap.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat heeft 1 groot oog

Bericht door Anne »

Kan het zijn dat ze allergisch reageert op de oogzalf?
Ik zou dat ook as maandag met de gewone da overleggen en tot die tijd het oog schoon houden met alleen afgekoeld schoon water
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Ruud1988
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 feb 2019 19:54

Re: Kat heeft 1 groot oog

Bericht door Ruud1988 »

Dank voor jullie reacties.ik zie persoonlijk een kleine verbetering aan het oog van rossi het derde ooglid is wat aan het afnemen.wel is het eten voor haar moeilijk omdat ze veel last heeft van slijm wat wel doorzichtig is.ik ben haar nu een yoghurt aan het geven en hier duikt ze compleet op al wordt het wel een bende door de slijm.
Plaats reactie