Traanogen kat

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Plaats reactie
hatiiceex
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2021 15:18

Traanogen kat

Bericht door hatiiceex »

Hallo

Ik heb opgezocht of er een soortgelijke vraag eerder is gesteld, maar ik kon het niet vinden.
Ik heb een kat van 2 jaar oud en zij heeft al ongeveer 6 maanden last van haar oog. Het traant en soms is het ook vies. Ik ben al 3 keer naar de DA geweest en zij hebben meerdere onderzoeken gedaan, maar hier kwam niets uit. Ik maak me nog steeds zorgen waarom zij dit heeft. Aan haar gedrag is niets te merken. Ze speelt en eet goed. Ook knijpt ze haar oog ook niet dicht. Je zou dus denken dat er eigenlijk niets is. Zou het misschien aan de voeding kunnen liggen? Ik gebruik deze al ongeveer een jaar (purina kattenbrokken en almo nature natvoer).

Groet,
Hatice
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Traanogen kat

Bericht door Anne »

Hier heeft Hobbel ook altijd uitvloeing bij haar oogjes
Ik geef op advies van de da echina force van Dr A Vogel en de uitvloeing is nog niet weg maar wel verminderd
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
hatiiceex
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2021 15:18

Re: Traanogen kat

Bericht door hatiiceex »

Oh daar had ik nog niet over gehoord, ga het ook dan uitproberen. Dankjewel
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Traanogen kat

Bericht door Zotvanpoezen »

Duvel had hier vroeger ook vaak last van, en ik gaf hem L Lysine, ook op aanraden van de da. Het ging hier ook snel mee over.
Soms komt het terug, maar na enkele dagen van dat spul is het weer snel weg.
Filou had er ook veel last van, en met de L Lysine is het heel sterk verminderd. Hij heeft nog wel last van korstjes. Ze hebben beiden niesziekte gehad in het verleden. De da zei ook dat vooral katten met een wit gezichtje gevoelig zijn voor traanogen.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie