Middenoorontsteking?

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Middenoorontsteking?

Bericht door Synemios »

Je hebt bij mensen toch ziektes die met het evenwichtsorgaan te maken hebben?
Ik denk even mee hoor.
Jij had het over reageren op snelle bewegingen en drukte.
Dan kun je snelle bewegingen ook niet aan, wordt je heel duizelig van.

Zou het dan toch geen epilepsie kunnen zijn?
Ik weet dat dat bij mijn moeder en zusje aanvallen veroorzaakte.
Het vreemde is dan wel dat de prednison geholpen lijkt te hebben.
Tenzij het iets met het immuunsysteem te maken heeft.

En die ogen, is ook raar, maar misschien wel weer een aanknopingspunt.

Ik hoop toch dat er iemand is die het weet.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Saatie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 nov 2020 15:57

Re: Middenoorontsteking?

Bericht door Saatie »

Synemios schreef: 10 apr 2021 01:48 Je hebt bij mensen toch ziektes die met het evenwichtsorgaan te maken hebben?
Ik denk even mee hoor.
Jij had het over reageren op snelle bewegingen en drukte.
Dan kun je snelle bewegingen ook niet aan, wordt je heel duizelig van.

Zou het dan toch geen epilepsie kunnen zijn?
Ik weet dat dat bij mijn moeder en zusje aanvallen veroorzaakte.
Het vreemde is dan wel dat de prednison geholpen lijkt te hebben.
Tenzij het iets met het immuunsysteem te maken heeft.

En die ogen, is ook raar, maar misschien wel weer een aanknopingspunt.

Ik hoop toch dat er iemand is die het weet.
Dank je wel voor het meedenken!

Nee, het is geen epilepsie, want de epileptische aanvallen zijn later als symptoom erbij gekomen, maar zijn nu wel het gevaarlijkst. Het is volgens de artsen ook geen echte epilepsie maar neurologische toevallen.

En de prednison heeft juist niet geholpen. Tot nu toe heeft niets geholpen om een aanval tegen te gaan. Alleen denken wij tenminste dat de bloeddrukverlagers misschien iets geholpen hebben omdat ze maar 1 toeval heeft gehad de laatse keer ipv 4 a 5 die ze normaliter krijgt.

Wij denken dat het iets heeft te maken met bloedingen of iets dergelijks, het moment dat ze een terugval heeft kan ze haar hoofd niet naar achter doen en kan ze niet op links liggen want dan krijgt ze dus een toeval. Op rechts gaat wel, dus dan moet er naar ons idee iets gebeuren aan de rechterkant, of dat is in de hersenen of in het binnenoor geen idee.

Ik hoop ook dat iemand het weet.

Ik zou afgelopen week iets horen van de dierenarts, maar helaas niets.

De kno arts heeft het idee dat het echt in de hersenen is, of hersenweefsel, omdat dit geen klachten zijn die je verwacht bij een kno gerelateerd probleem. Maar wat dan?

Ik denk dat we elke ziekte al hebben voorgelegd en uitgesloten. Elk orgaan is nu ook wel uitgesloten, maar de hersenen blijft een twijfel geval, maar de neuroloog is vrij zeker dat dat het niet is, omdat er niets te zien is op de mri scan..

Maar de kno arts zegt weer, dat er niets te zien is, wilt niet zeggen dat de hersenweefsel ook goed is.

Heel lastig..

Ik zou nog even kijken naar me oude telefoon, daar staan alle filmpjes op maar die is 3 weken geleden ermee op gehouden.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Middenoorontsteking?

Bericht door Synemios »

ja toevallen hoeven inderdaad niet perse epilepsie te zijn.
Ik hoop dat je snel wat hoort.

Dit is inderdaad heel lastig
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Russian mob
Huiskat
Huiskat
Berichten: 70
Lid geworden op: 12 okt 2019 14:52

Re: Middenoorontsteking?

Bericht door Russian mob »

Ach jee, een lapje... de mijne was ook een lapje :(

Hopelijk hoor je deze week of er nog andere aanknopingspunten zijn voor een behandeling. De vibe die je kat afgeeft op het filmpje herken ik nog wel. Eigenlijk ligt ze er gewoon relaxt bij, maar zelf weet je dat het meestal de aanloop is naar iets wat je graag wil voorkomen.

Ik kan me ook nog wel herinneren dat mijn kat in de laatste maanden wat kleine neurologische klachten had die kwamen en gingen. Vooral bijzonderheden met haar ogen, lichaamshouding en ineens mank lopen. Dit ging telkens na een paar uur tot een paar dagen vanzelf weg. Ook openbaarde dit zich pas toen haar aanvallen niet meer zo goed onder controle waren. Daarvoor heb ik dit soort dingen nooit opgemerkt bij haar.

Dit beeld liet ze een paar keer kort zien. Oog weggedraaid en pupil iets vergroot. Afbeelding

Ik zal eens kijken of ik de slice van de MRI waar het meeste op te zien is ook kan uploaden. Het komt namelijk niet op alle slices even duidelijk naar voren. Wie weet heb je er wat aan.
Saatie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 nov 2020 15:57

Re: Middenoorontsteking?

Bericht door Saatie »

Synemios schreef: 10 apr 2021 21:34 ja toevallen hoeven inderdaad niet perse epilepsie te zijn.
Ik hoop dat je snel wat hoort.

Dit is inderdaad heel lastig
Nee, lastig hé.

Ik weet niet zo goed hoe alle puzzelstukjes samen komen, maar misschien wordt het wel tijd dat we proef ondervindelijk gaan behandelen. Zoals inderdaad anti epileptica, of stollingsmedicijnen.

Vraag mijzelf nu ook af of ze wel de juiste bloeddrukverlagers krijgt, omdat ze de eerste 4 dagen echt verbetering liet zien, dus ook niet meer zoveel zwaaien met het hoofdje.. heeft het wel iets gedaan in die tijd of juist niet.. zoveel vragen en geen antwoorden haha
Saatie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 nov 2020 15:57

Re: Middenoorontsteking?

Bericht door Saatie »

Russian mob schreef: 12 apr 2021 11:33 Ach jee, een lapje... de mijne was ook een lapje :(

Hopelijk hoor je deze week of er nog andere aanknopingspunten zijn voor een behandeling. De vibe die je kat afgeeft op het filmpje herken ik nog wel. Eigenlijk ligt ze er gewoon relaxt bij, maar zelf weet je dat het meestal de aanloop is naar iets wat je graag wil voorkomen.

Ik kan me ook nog wel herinneren dat mijn kat in de laatste maanden wat kleine neurologische klachten had die kwamen en gingen. Vooral bijzonderheden met haar ogen, lichaamshouding en ineens mank lopen. Dit ging telkens na een paar uur tot een paar dagen vanzelf weg. Ook openbaarde dit zich pas toen haar aanvallen niet meer zo goed onder controle waren. Daarvoor heb ik dit soort dingen nooit opgemerkt bij haar.

Dit beeld liet ze een paar keer kort zien. Oog weggedraaid en pupil iets vergroot. Afbeelding

Ik zal eens kijken of ik de slice van de MRI waar het meeste op te zien is ook kan uploaden. Het komt namelijk niet op alle slices even duidelijk naar voren. Wie weet heb je er wat aan.
Ja, je merkt inderdaad meteen dat het mis is. Je voelt het gewoon.

Dank je wel, dat zou misschien wel helpen! Ik zou ook even kijken hoe ik alle uitslagen in een filmpje kan zetten, dat is misschien wel handig.

Ja het vreemde is, dat ze met 48u eigg helemaal weer hersteld is.. de ergste tijd is de eerste 24u, dan komen de aanvallen en is ze "weg" maar de laatste 2x zat ze de volgende avond gewoon weer lekker op de bank en springt ze weer, alleen het hoofdje staat nog scheef en ze is nog een beetje wankelig.
Gebruikersavatar
Russian mob
Huiskat
Huiskat
Berichten: 70
Lid geworden op: 12 okt 2019 14:52

Re: Middenoorontsteking?

Bericht door Russian mob »

Saatie schreef: 12 apr 2021 19:19
Dank je wel, dat zou misschien wel helpen! Ik zou ook even kijken hoe ik alle uitslagen in een filmpje kan zetten, dat is misschien wel handig.
Ik bedenk me net dat deze beelden op mijn oude pc staan. Dus dat gaat even iets langer duren, oeps
Saatie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 nov 2020 15:57

Re: Middenoorontsteking?

Bericht door Saatie »

Russian mob schreef: 14 apr 2021 14:35 Ik bedenk me net dat deze beelden op mijn oude pc staan. Dus dat gaat even iets langer duren, oeps
Hahah maak niet uit! Ik heb hetzelfde probleem..
Saatie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 nov 2020 15:57

Re: Middenoorontsteking?

Bericht door Saatie »

Nou, ze heeft een terugval, dit keer hield ze het 4 weken vol.

Ik ga proberen zoveel mogelijk filmpjes te maken.

Dit keer was ik thuis, net nog bij der geweest niets aan de hand. Ik denk een 15 tot 20 min later, miauwt ze 1x, en ze heeft het koppie scheef..

Geen voortekenen of niets, gewoon ene minuut is alles oké en andere is het bam.

Dus er moet toch iets in het hoofdje misgaan, wat heel erg snel gaat. Ik kom elke keer alleen uit op hoge bloeddruk, en tia's/bloedingen.
Saatie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 nov 2020 15:57

Re: Middenoorontsteking?

Bericht door Saatie »

Saatie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 nov 2020 15:57

Re: Middenoorontsteking?

Bericht door Saatie »

Het is al weer even geleden, ik wil toch nog even een update doen voor als er nog mensen zijn die meelezen.

We hebben inmiddels verschillende testen laten doen, de belangrijkste de parasieten in de urine en bloed.

Maar helaas zijn ze allemaal negatief. Ze is een paar keer bij de dierenarts geweest, maar niemand weet wat er aan de hand is.

We gaan nu weer een afspraak maken met een andere neuroloog om te kijken of die nog iets kan bedenken.
Saatie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 nov 2020 15:57

Re: Middenoorontsteking?

Bericht door Saatie »

Inmiddels gesproken met de nieuwe neuroloog.

Hij gaf aan dat hij zonder dat hij sara heeft gezien niet veel kan doen. Ik wou graag een afspraak zonder kat, ivm de reis en omdat we al.meerdere keren hebben gehoord dat ze het niet wisten.

Op advies van de dierenarts, eerst gevraagd voor een behandelplan voordat alle onderzoeken opnieuw worden gedaan zonder resultaat.

De neuroloog gaf het advies om te behandelen voor movement disorders. Dus kijken wat dat gaat brengen.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Middenoorontsteking?

Bericht door Synemios »

Ik hoop dat dat iets gaat opleveren.
Is toch weer een nieuwe optie.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Saatie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 nov 2020 15:57

Re: Middenoorontsteking?

Bericht door Saatie »

Synemios schreef: 16 sep 2021 00:55 Ik hoop dat dat iets gaat opleveren.
Is toch weer een nieuwe optie.
Ja inderdaad. Wat ik tot nu toe heb gelezen is dat movement disorders voornamelijk in her 1e levensjaar tevoorschijn komen.

Maar aangezien Sara een raadsel is, heb ik nog wel hoop
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Middenoorontsteking?

Bericht door Synemios »

Maar ga je nu een afspraak maken of is er al een plan gemaakt?
Ik hoop zo dat er nu eens iets uit komt of liever dat er een oplossing gaat komen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie