derde ooglid zichtbaar beide ogen

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Plaats reactie
frin
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 aug 2013 07:34

derde ooglid zichtbaar beide ogen

Bericht door frin »

Dag,

Onze kater heeft 3 weken geleden serieus gevochten met een andere kater van de buren.
Gevolg : flinke bijtwonde aan de voorpoot. Na enkele dagen terug normaal. Kon terug lopen.
Vorige week : wit knipvlies zichtbaar aan beide ogen.
Een paar dagen later naar DA. Waarschijnlijk van een ontsteking van de bijtwonde (pootje toch gezwollen). Antibiotica en ontstekingsremmer spuit gehad. Kan een week duren voor het knipvlies wegtrekt. Verder onderzocht : niks aan de darmen, geen koorts, geen diarree, eet goed en is fit.
1 week heeft hij ontstekingsremmer gehad, maar de witte oogvliesjes zijn er nog steeds.

Hoe lang zou dat mogen duren vooraleer zo iets terug normaal is ? Wij zijn bezorgd.
JMS
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 dec 2020 12:32

Re: derde ooglid zichtbaar beide ogen

Bericht door JMS »

Hoi, mag ik vragen hoe het nu met jullie kater is? Is het weggetrokken? En hoe is vastgesteld dat er niets met de darmen is?

Ons katertje heeft sinds een paar weken ook zeer zichtbare oogvliesjes (niet rood). Verder gedraagt hij zich normaal.
2 dagen geleden is hij door de da onderzocht en alles is verder goed. We hebben oogdruppels meegekregen en volgende week bellen als het niet weg is.
De oogdruppels doen vooralsnog helemaal niets, dus ik ben bang dat het toch een uiting van iets anders is.

Ben benieuwd of er nog anderen zijn bij wie de kat dit had en wat er toen aan de hand was.
Gebruikersavatar
kattenvrouwtje04
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 jun 2022 10:21

Re: derde ooglid zichtbaar beide ogen

Bericht door kattenvrouwtje04 »

JMS ik ben heel benieuwd of het bij jullie kater is weg gegaan? Kat van mijn moeder heeft het namelijk al heel lang. Heeft chronische niesziekte, maar vraag me af of dit dan blijvend is of ooit nog weg zal trekken.
Kattenmama van Vlekkie, Nino & Poekie
Plaats reactie