Oogproblemen 8 maanden kitten, wat is dit?

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Plaats reactie
Lenno94
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 apr 2019 18:50

Oogproblemen 8 maanden kitten, wat is dit?

Bericht door Lenno94 »

Hallo,

Morati heeft van deze vreemde momentopnames dat hij 15 minuten a halfuur héél stilletjes wordt, amper beweegt, trilt, duidelijk pijn heeft.

Dan is zijn 3e vlies van zijn linker oogje half toe. Het gekke is dat zijn rechteroog heel frequent traant maar zijn linker niet. Uit zijn rechteroog is dit dan vocht, soms met een koperachtige kleur.

Verder is hij gezond, eet en drinkt hij en speelt hij veel. het zijn gewoon deze gekke momentopnames waar ik me zorgen over maak.

Dit is een foto hoe het er uit ziet.
https://ibb.co/McZnF1Q
https://ibb.co/PhFpgd0
https://ibb.co/34nB5d8
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Oogproblemen 8 maanden kitten, wat is dit?

Bericht door Rik »

Lenno94 schreef: 26 apr 2019 19:02 Verder is hij gezond, eet en drinkt hij en speelt hij veel.
Nou, dat klinkt en ziet er toch niet gezond uit. Hier zou ik toch snel mee naar de dierenarts gaan. Ik ben een keer met Yuna gegaan omdat ik vond dat ze een rare kleur in haar ogen had in bepaald licht (bleek regenboogvliesontsteking dat opgelost is met ab). Maar dit ziet er toch heel wat ernstiger uit.

En zeker met pijn en trillen denk ik meer aan een neurologisch probleem. Ik zou hem helemaal laten onderzoeken.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Oogproblemen 8 maanden kitten, wat is dit?

Bericht door castratenkoor »

Ik zou ook naar een dierenarts gaan. Ziet eruit of hij pijn heeft. Verder heb ik er geen ervaring mee - typisch dat het ene oog "loopt" en het andere zijn derde ooglid laat zien. Ik zou het niet vertrouwen. Kan van alles zijn.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Oogproblemen 8 maanden kitten, wat is dit?

Bericht door pinguin »

3de ooglid dat zo ver zichtbaar is altijd een teken dat er iets met het oog is. Aan de hand van je beschrijving denk ik wel dat die pijn heeft.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Lenno94
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 apr 2019 18:50

Re: Oogproblemen 8 maanden kitten, wat is dit?

Bericht door Lenno94 »

hallo, dank jullie voor de antwoorden tot nu toe :)

ja het ding is, we zijn al met hem naar de dierenarts geweest. Het probleem is dat hij terug "normaal doet" omdat we naar de dierenarts gaan, hij precies zijn pijn vergeet omdat er zo veel rond hem aan het gebeuren is (autorit, vreemde mensen...)

geen kattenaids, kanker of toxoplasmose. de dierenarts denkt niet dat het epilepsie is.
Zijn ogen waren toen volgens haar perfect normaal, geen probleem met zicht. en toen we daar waren was zijn 3e vlies natuurlijk weer weg.

hij heeft als kitten wel chlamydia in zijn oog gekregen en veel last gehad van niesziekte (het was een gevonden nestje in erbarmelijke omstandigheden...)

ondertussen met een antibioticazalf gestart voor het oog. We hadden deze al lang liggen maar niet gebruikt omdat hij reeds orale antibiotica kreeg voor zijn niesziekte destijds. het is ergens zielig om het beestje vol medicatie te proppen maar hij heeft er duidelijk last van. het vreemde is dat het niet continu is maar momentopnames. 1 keer per anderhalve week ofzo.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Oogproblemen 8 maanden kitten, wat is dit?

Bericht door pinguin »

Welke antibiotica zalf heb je gehad en voor hoe lang?

Is er al een test gedaan of het hoornvlies nog in tact is? Dan kunnen ze door druppels doen die op lichten met een lamp.



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Lenno94
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 apr 2019 18:50

Re: Oogproblemen 8 maanden kitten, wat is dit?

Bericht door Lenno94 »

pinguin schreef: 30 apr 2019 20:10 Welke antibiotica zalf heb je gehad en voor hoe lang?

Is er al een test gedaan of het hoornvlies nog in tact is? Dan kunnen ze door druppels doen die op lichten met een lamp.
De dierenarts heeft enkel een oppervlakkige test gedaan of zijn zicht in orde was, en dat leek zo.
Zo'n speciale test hebben we nog niet gedaan.

We zijn nu al enkele dagen het oogzalfje (terramycine + polymyxine B) aan het geven. Wonderen doet het (nog) niet, want zijn rechteroogje traant nog. Het is wel iets minder dan normaal. Hij heeft ook geen "aanval" meer gehad met zijn 3e vlies in zijn linker oog.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Oogproblemen 8 maanden kitten, wat is dit?

Bericht door Zotvanpoezen »

Je kunt hem filmen als hij nog eens zo een aanval heeft. Dan kan je dat aan je da tonen.
Heeft de da ook in zijn oren gekeken?
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie