Tijger mijn kat 1 oog word verwijderd

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Plaats reactie
Dani2you
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2018 22:08

Tijger mijn kat 1 oog word verwijderd

Bericht door Dani2you »

Goedendag allemaal,
Op 25 mei gaat mijn Tijger onder het mes, hij heeft glaucoom en er moet 1 oog moet verwijderd worden. Ik ben hier echt verdrietig over, zal hij veel pijn hebben daarna...Kan hij na de 10 dagen binnen zitten gewoon weer naar buiten?
Ik maak me echt zorgen, wie heeft dit ook meegemaakt en kan er iets over vertellen. Het is echt een buitenkat, na de operatie moet ik hem met een kraag 10 dagen binnen houden.

Daniella
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Tijger mijn kat 1 oog word verwijderd

Bericht door Sifra »

Tijger heeft nu ook pijn door de verhoogde oogdruk, dus de pijn na de operatie zal niet extreem zijn voor hem. Waarschijnlijk krijg je ook een pijnstiller voor hem mee. Als de wondgenezing goed gaat zal hij inderdaad weer gewoon naar buiten kunnen, maar hij ziet nu natuurlijk wel minder. Hopelijk woon je op een veilige plek met weinig verkeer.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Tijger mijn kat 1 oog word verwijderd

Bericht door nellebel »

wel iets om inderdaad alert op te zijn. met 1 oog zie je geen diepte meer, dus inschatten van afstanden e.d. wordt lastiger. met verkeer maar ook met springen.
daarbij kan hij van 1 kant dus ook geen gevaar meer zien aankomen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie