Kat is ineens nachtblind?

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Gebruikersavatar
SimoneP
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 jan 2018 12:23

Re: Kat is ineens nachtblind?

Bericht door SimoneP »

Loekie is weer thuis, heb haar vanmiddag opgehaald. De dokter liet nog een foto zien van de scan (vanaf maandag kan ik die ook zelf inzien met een speciale code als het goed is), en het schildklierweefsel zat wel op de juiste plaats maar was iets vergroot en de schildklier was overactief zag je op de scan, het was verder allemaal goedaardig weefsel zei ze dus dat is mooi. Wel heeft ze daar elke dag een hele Amodip pil (tenminste ik heb 6 pillen meegegeven en waren er nog 2 over, ipv 4 als er halven waren gegeven) voor de bloeddruk gehad, ipv een halve pil per dag terwijl ik dat toch echt meerdere keren heb aangegeven maandag. Dus ik hoop dat dat verder geen kwaad kan en ik ga haar weer gewoon halve geven. Ze moet die nog minstens een maand nemen tot het volgende DA bezoek en dan kan de DA zeggen of het nog nodig is om die pillen te geven.

De autoreis vond ze niet zo leuk maar ze loopt hier weer vrolijk rond, ze heeft wel nog niet gegeten maar ik neem aan dat dat nog wel zal komen, daar at ze blijkbaar wel goed. Dus nu een beetje voorzichtig vanwege de radioactiviteit en hopen dat we over een paar weken goed resultaat zien.

Zoals op de foto te zien is, is ze wel wat vacht kwijt bij haar pootje maar dat moest vanwege het infuus. Ook bij haar buik is wat vacht weg vanwege de echo van haar hart afgelopen maandag, en bij haar keel ook vanwege de bloedafname van vorige week. Beetje zielig dus maar het zal gelukkig wel allemaal weer aangroeien.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat is ineens nachtblind?

Bericht door Dinky »

Fijn dat ze weer lekker thuis is :-)
En ja, die kale plekken groeien snel genoeg weer dicht is mijn ervaring ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
SimoneP
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 jan 2018 12:23

Re: Kat is ineens nachtblind?

Bericht door SimoneP »

Ze heeft vannacht toch nog haar brokjes opgegeten gelukkig. Vanmorgen was ze erg vocaal, veel miauwen en als we even wegliepen ging ze heel hard miauwen en ons overal volgen, beetje verlatingsangst misschien. Verder lijkt ze een stuk actiever, en heeft ze hele heldere ogen, overal volgt ze me en ze kijkt precies wat ik aan het doen ben. Wel had ze net een beetje groen in haar ooghoek, ik heb het weggeveegd en het leek op snot of zo, geen idee wat het was, maar ze lijkt verder geen last te hebben van haar ogen.
Gebruikersavatar
SimoneP
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 jan 2018 12:23

Re: Kat is ineens nachtblind?

Bericht door SimoneP »

Alles gaat tot nu toe goed met Loekie, alleen traant haar linkeroog redelijk maar volgens de DA kon dat geen kwaad. Wel durft ze sinds gisteren ineens niet meer op de kattenbak en doet ze haar behoefte op de mat in de woonkamer. Als ik haar optil en bij de kattenbak neerzet, dan rent ze snel weg. Ik snap niet helemaal waar dat ineens vandaan komt.
Gonzo
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 feb 2020 11:20

Re: Kat is ineens nachtblind?

Bericht door Gonzo »

Hoi SimoneP
Omdat wij ook te maken hebben met een poes die af en toe blind is heb ik je verhaal gevolgd, maar deze is op 24 februari 2018 gestopt (?)
Onze poes Molly van 13 heeft alleen last van hoge bloeddruk en heeft daar nu medicatie voor, maar de blindheid komt en gaat. We zijn nog bezig met het bepalen van de juiste dosering.
Nu las ik dat toen Loeky de juiste bloedrukwaarde had hij/zij geen last meer had van blindheid. Ik ben benieuwd hoe de situatie nu is na bijna 2 jaar. Zijn de symptomen nog teruggekomen of is Loeky geheel 'genezen' van haar/zijn blindheid?

groetjes

Frank
Plaats reactie