Oogje zit wat verder dicht.

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Plaats reactie
Eertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 sep 2017 09:44

Oogje zit wat verder dicht.

Bericht door Eertje »

Hoi hoi,

Sinds vorige week zijn wij in het bezit van 2 hele schattige kitten gisteren hebben ze hun eerste inenting gehad met 10 weken. Vanavond viel het mij ineens op dat het oogje van 1 van de kittens wat dicht zit, hij knippert er ook wat meer mee. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Kan ik het even aankijken of moet ik actie ondernemen?

Afbeelding
Woezel &
Pip
20-09-2017
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Oogje zit wat verder dicht.

Bericht door Rik »

Even goed in de gaten houden. Kan ruw stoeien zijn geweest. Als je op een afstandje kijkt kun je in bepaald licht zien of de ogen hetzelfde oplichten. Zo zag ik in het begin bij Yuna een afwijking en dat bleek een lichte regenboogvlies ontsteking in het linkeroog te zijn en in beide ogen wat bindvliesontsteking. Hoornvlies was niet beschadigd. Maar uiteindelijk wil je natuurlijk met oogproblemen niet al te veel risico nemen. Dus kijk het even aan en anders zou je het maandag aan de da kunnen vragen als hij er nog last van heeft.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Oogje zit wat verder dicht.

Bericht door Kytumymo »

Kan ook een reactie op de enting zijn, eventueel spoelen met afgekookt water en het even aankijken.
Mocht het erger worden en er viezigheid bij komen kijken moet je echt even naar de dierenarts gaan, of even bellen of het nodig is dat je komt (maar meestal zeggen ze toch wel dat je moet komen, ook al zit er alleen een haar los).
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Eertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 sep 2017 09:44

Re: Oogje zit wat verder dicht.

Bericht door Eertje »

Bedankt voor de reacties! Gelukkig is het weer over.
Woezel &
Pip
20-09-2017
Plaats reactie