Pusoogje of ontstoken..???

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Plaats reactie
Imane53
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jun 2017 15:50

Pusoogje of ontstoken..???

Bericht door Imane53 »

Mijn kitten Samy is op dit moment bijna 11 weken oud. Ik heb hem pas 1 week thuis. Toen ik hem van de vorige eigenaar kreeg had hij een beetje iets geels rondom zijn ogen. En dat maakte de eigenaar elke keer schoon. Dat vertelde hij mij ook..
Maar gister toen Samy net wakker werd zag het er zo uit.. daar schrok ik erg van
https://www.mupload.nl/img/mzdfowc8leyh5.jpg
Ondanks dat ik het probeer schoon te maken en Samy is nog erg angstig. Hij heeft soort opgedroogde korstjes eraan overgehouden. Ik krijg dat niet weg
En nu ziet het er zo uit.
https://www.mupload.nl/img/swzibv8uensl0.jpg

Mijn afspraak bij de dierenarts staat morgen vast. Maar iemand enig idee wat ik op dit moment nog kan doen?
Ik had ook opgemerkt dat hij de eerste 2 dagen af en toe aan het niezen was. Maar nu is dat bijna niet meer zo.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pusoogje of ontstoken..???

Bericht door Rik »

Dat is het nadeel van de spamregeling op het forum. Eerste posts van nieuwelingen moeten eerst goedkeuring worden voordat ze zichtbaar worden.

Dat pus ziet er inderdaad niet goed uit. En met oogjes kun je geen risico lopen. Goed dat je naar de DA gegaan bent. Hoe is het er nu mee?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Imane53
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jun 2017 15:50

Re: Pusoogje of ontstoken..???

Bericht door Imane53 »

Het duurde inderdaad een paar dagen voordat ik goedkeuring kreeg.
Jaa ik ben geweest. Het was een infectie en het Zalfje doet zn werk
Dankje voor je reactie!
sabbi
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2019 20:35

Re: Pusoogje of ontstoken..???

Bericht door sabbi »

Ik heb een nestje met 4 kittens, geboren op 22-3
waarvan 3 plotseling dichtgeplakt oogjes hebben. Bij 2 is steeds een oogje dicht en de andere twee. Bij eentje kwam er ook pus uit. Ik behandel ze nu al een paar dagen met cavasan-zalf,nadat ik de oogjes eerst met kamilletee dep zodat ze opengaan. Maar het schijnt niet te helpen. Nu heb ik net gelezen over geëxplodeerd oogjes en dat de oogjes verwijderd moesten worden. Dus nu ben ik natuurlijk helemaal ondersteboven ervan en weet me geen raad. Zijn er nog andere zalfjes of druppels die ik kan kopen zonder recept want ik heb niet zoveel geld om met alle kittens naar de dierenarts te gaan. Wie weet raad?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pusoogje of ontstoken..???

Bericht door Rik »

Naar de dierenarts ermee.

Hoe kun je nou beginnen aan een nestje als je er geen geld voor hebt? Je wordt overal gewaarschuwd hoeveel een nestje wel niet kost. Als de oogjes verwijderd moeten worden ben je straks een veelvoud kwijt.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Pusoogje of ontstoken..???

Bericht door Dinky »

Oogjes bij zulke jonge kittens is toch echt iets om in de gaten gehouden te worden door een dierenarts. Zeker omdat er kans is op niesziekte en als het niet goed aangepakt wordt kan dat ook chronisch worden naast het risico op verwijdering van de oogjes
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Pusoogje of ontstoken..???

Bericht door pinguin »

Oogjes en jonge kittens echt mee naar de dierenarts.
Oogjes verwijderen is nog duurder.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Embillie
Poema
Poema
Berichten: 234
Lid geworden op: 09 okt 2018 00:54

Re: Pusoogje of ontstoken..???

Bericht door Embillie »

Ik neem aan dat als je alle 4 kittens meeneemt er slechts gerekend word voor 1 consult + zalfje.
Dat zal zeker niet veel meer dan 40 euro kosten.

Zoals de anderen zeggen, oogjes van kittens kunnen écht heel snel ‘kapot’ gaan, en naast dat dat ontzettend sneu en pijnlijk is, is het héél duur
Plaats reactie