Oogprobleem bij kitten

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Plaats reactie
Edwin1991
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2017 07:04

Oogprobleem bij kitten

Bericht door Edwin1991 »

Goedenmorgen,

Ik zal mij even voorstellen:
Ik ben Edwin en ik heb net 2 kittens. En ik zit met een vraagje. 1 kitten is helenmaal gezond maar die andere hadeen ontstoken oogje. Natuurlijk gelijk naar de dierenarts, een zalfje meegekregen en binnen 2 dagen was het oogje weer open. Nog als op controle geweest en nu druppels voor het oogje zelf. Maar het oogje heeft geen normale kleur meer en is heel donker van kleur en is ook heel dik.
De dierenarts was er heel vaag over en zij kom over een week maar terug maar nu het oogje open is zie ik niet veel vooruitgang meer. Hij ziet momenteel niks door het oogje want ik merk dat die geen diepte kan zien.

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat kan ik nog doen? Als ik internet mag geloven is het netvlies flink beschadigd.

Groeten, Edwin
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Oogprobleem bij kitten

Bericht door Rik »

Als de da vaag is denk ik dat die het dus niet weet.

Hoe dan ook... met een oogje zou ik geen risico nemen. Als je het niet vertrouwd gelijk een (eventueel andere) da naar laten kijken. Die kunnen met vloeistof ook zien of hetnetvlies beschadigd is.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Lopke

Re: Oogprobleem bij kitten

Bericht door Lopke »

Dag naamgenoot :grin:

Ik zou een second opinion vragen bij een andere dierenarts, zelf ga ik in dit soort gevallen het liefste naar een dierenarts die old school is, die hebben meer gezien en vaak al meer uitgedokterd.

Zit er niet een wat oudere bij jullie in de buurt?.
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Oogprobleem bij kitten

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Helemaal eens met de voorgangers. Direct andere da, eentje die niet vaag doet.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Oogprobleem bij kitten

Bericht door Dinky »

Ik zou op zoek gaan naar een oogheelkundig dierenarts.

Weet niet waar je woont maar je zou in ieder geval contact op kunnen nemen met het oogheelkundig team van de universiteit kliniek utrecht: http://www.diergeneeskunde.nl/klinieken ... heelkunde/
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie