Oog schoonmaken van kat die niet mee werkt

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Oog schoonmaken van kat die niet mee werkt

Bericht door pinguin »

Lang lang lang geleden dat ik hier heb mee geschreven maar ik zit nu een beetje met mijn handen in haar. Sproet mijn lieve angsthaas die vooral niet opgetild wil worden en alleen maar wil kroelen als hij kan weg lopen heeft een ontstoken oogje zag ik vanmorgen.
Omdat hij heerlijk lag te zonnen water gekookt aflaten koelen en sproet in de houdgreep genomen en zijn oogje schoongemaakt. Dat vond meneer geen succes :icon_shifty: En ik het baasje ook niet ondanks dat het maar 1 min duurde kon ik daarna de katten krabben die in mijn huis waren beland bij mijzelf verzorgen.
Daarna is zie zeker een uur of 4 echt boos op mij geweest en zodra ik maar in de buurt kwam was die al weg.
Ik had gehoopt dat het met 1 keer schoonmaken wel gedaan zou zijn maar nee ik zie dat het snot weer terug is. Beetje gelig is het ook.
Hoe ga ik dit schoonmaken? Iemand nog tips?

Ik hoop een bezoek aan de dierenarts te vermeiden want ik heb er nu even geen 1 en oogdruppels of zalf iedere dag gaat hem niet worden daar voor is die veel te angstig.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
ElizabethJohanna
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 apr 2014 20:26

Re: Oog schoonmaken van kat die niet mee werkt

Bericht door ElizabethJohanna »

Hallo vrouwtje van Sproet,
Ik heb net je berichtje gelezen en misschien is het oogje al genezen, wat ik hoop voor je.
Ik zou toch proberen om het insmeren van de creme op het oogje op een heel rustige manier te doen. Geen houtgreep, haha. Anders zou ik een assistente van een dierenarts bellen om advies.
Sterkte.
Hartelijk groet van ElizabethJohanna
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Oog schoonmaken van kat die niet mee werkt

Bericht door nellebel »

ons guusje laat zich ook niet aan haar koppie zitten en heeft af en toe vieze oogjes. meestal in een onbewaakt moment snel met doekje door het hoekje en doorlopen. ik probeer er zo onnozel mogelijk bij te kijken (op zijn kats) dat was ik niet hoor??? niet zo leuk omdat het meestal dus is als ze ligt te tukken maar zo heeft ze niet in de gaten dat ik het doe.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie