Oogproblemen. HELP!

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Plaats reactie
saskiabonte
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 dec 2015 19:48

Oogproblemen. HELP!

Bericht door saskiabonte »

Hallo allemaal,

Onze poes Nala van 1 jaar oud heeft sinds 4 maanden last van haar rechteroog. 4 maanden geleden zijn wij naar de dierenarts gegaan en hebben wij een zalfje gekregen onder het mom van: 'ontstoken oog'. Dit hebben wij toen 10 dagen trouw gesmeerd en is uiteindelijk weer over gegaan. Naar mijn mening is dit vanzelf over gegaan en niet perse door het zalfje.

Ongeveer een maand geleden had zij weer last van hetzelfde oog. We hebben dit even aangekeken maar dit ging gelukkig vanzelf weer over.

Vandaag constateerden wij ineens dat het oogje weer niet in orde was. Nala's oog is dik, rood en doorlopen. Ze krijgt hem bijna niet meer open en wrijft er constant in. Toen ik hem open trok en probeerde schoon te maken zag ik, tot mijn grote schrik, dat er een soort van gezwel onder het ooglid zit.

Heeft iemand hier ervaring mee? Nala is heel bijzonder voor ons en wij maken ons grote zorgen!

Dank alvast.
Gebruikersavatar
Cyamytha
Poema
Poema
Berichten: 299
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:51
Locatie: Deventer

Re: Oogproblemen. HELP!

Bericht door Cyamytha »

Is het echt een gezwel of het oogvlies? Katten hebben een soort vliesje wat ze naast hun oogleden over hun oog kunnen schuiven (beetje kromme omschrijving).

Geen ervaring mee, maar ik zou zeker nog een keer naar de dierenarts gaan!
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer


*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Oogproblemen. HELP!

Bericht door Sifra »

Wat voor kleur heeft het? Kan het ook het slijmvlies van het ooglid zelf zijn dat door irritatie is opgezwollen?
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
saskiabonte
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 dec 2015 19:48

Re: Oogproblemen. HELP!

Bericht door saskiabonte »

Het is geen vliesje helaas.. Het is echt een soort grijs/witte bobbel onder het onder ooglid. Zoals het er nu voor staat gaan we maandag ochtend gelijk naar de dierenarts. Ik ben er in ieder geval zeker van dat het geen oogontsteking is..
Paasnini
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 08 okt 2015 09:07

Re: Oogproblemen. HELP!

Bericht door Paasnini »

Met ogen ga ik altijd naar de weekenddienst, dan kom je nooit te laat!
Plaats reactie