Melanoom?? Dag oog...

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Melanoom?? Dag oog...

Bericht door Sifra »

Toevallig Maarten van Dierenkliniek Z? Die is allergisch voor oogarts Annemarie. :lol:
Mocht je trouwens kiezen voor verwijdering van het oog: dat kan de dierenarts zelf, het is een relatief lichte ingreep en de herstelperiode is vrij kort.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Missierissie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 60
Lid geworden op: 04 feb 2014 22:02

Re: Melanoom?? Dag oog...

Bericht door Missierissie »

Nou ik heb een keuze gemaakt. Volgende week dinsdag gaat t oog er uit. Iemand ervaring met deze operatie en nog tips???
@sifra de Dierenkliniek begint wel met een z maar zit ook ergens anders... Hoezo allergisch???
May The Eye Be With You
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Melanoom?? Dag oog...

Bericht door Sifra »

De da Maarten die ik ken, heeft na een paar negatieve ervaringen met deze oogarts besloten geen patiënten meer naar haar te verwijzen. Ik weet niet meer precies wat zijn bezwaren waren. Hij heeft meer vertrouwen in de Wagenrenk in Wageningen.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Melanoom?? Dag oog...

Bericht door Catfish »

Goed dat je deze keuze gemaakt hebt. Beter en oogje eruit dan eventueel kanker... Met één oog valt prima te leven, er zijn er meerdere hier op het forum en een vriendin van mijn heeft ook een éénoogje. Zelf geen ervaring mee dus kan ik je niet mee helpen. Sterkte!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Melanoom?? Dag oog...

Bericht door Anne »

Lijkt mij een goede beslissing, met 1 oogje kunnen ze zich prima redden, katten zijn veel nuchterder dan ons dus maak je er zelf niet zo druk om ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Missierissie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 60
Lid geworden op: 04 feb 2014 22:02

Re: Melanoom?? Dag oog...

Bericht door Missierissie »

Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik ben dus op zoek naar zaken zoals hoe moet ze eten met zo'n koker om d'r nek etc.
@ sifra da Maarten is niet dezelfde vrees ik...hij heeft me nl niet naar de wagenrenk gestuurd :)
May The Eye Be With You
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Melanoom?? Dag oog...

Bericht door Dinky »

Je kan de kat helpen met eten door de etensbakjes in een standaard te zetten waardoor deze hoger staat ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Melanoom?? Dag oog...

Bericht door Cari »

Mijn jongste telg had onlangs een wondje aan haar achterpoot dat niet wilde helen.
De eerste 2 kappen die ze kreeg, bleken te klein, want ze is erg lenig. Uiteindelijk kreeg ze een hele grote, die ik wat smaller had gemaakt (anders werd ze wel erg breed).
Eten en drinken kon ze prima na wat aanpassingen:
http://www.youtube.com/watch?v=Cz3Rs-H327c
(drinken deed ze na een dag trouwens gewoon uit de grote hondenbak) Vor een oog-operatie is zo'n grote kap niet nodig en wat ik me van Darrel herinner, is dat hij zelfs zonder enige aanpassing gewoon kon eten en drinken.
Darrel (knappe jongen toch?):
Afbeelding
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Missierissie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 60
Lid geworden op: 04 feb 2014 22:02

Re: Melanoom?? Dag oog...

Bericht door Missierissie »

Bedankt cari voor je filmpje en info darrel is inderdaad een hele knappe jongen.... :)
May The Eye Be With You
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Melanoom?? Dag oog...

Bericht door kansarmedieren »

Sifra schreef:Toevallig Maarten van Dierenkliniek Z? Die is allergisch voor oogarts Annemarie. :lol:
Mocht je trouwens kiezen voor verwijdering van het oog: dat kan de dierenarts zelf, het is een relatief lichte ingreep en de herstelperiode is vrij kort.
Een oog verwijderen is geen lichte ingreep en de dierenarts moet wel ervaring hebben om er een mooie gevulde lege oogkas te maken. Heb meerdere katten met allebeide ogen eruit en met een oog verwijderd. Schrik niet las je de kat weer ophaalt het ziet er niet uit vooral als de kat een lichte kleur heeft. Het is een grote wond die gehecht is en die nog wondvocht lekt, goede pijnstilling geven want het is flink pijnlijk. Maar als je een paar dagen verder bent dan merk je weinig meer aan je kat. Gaat goed komen.
Gebruikersavatar
Missierissie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 60
Lid geworden op: 04 feb 2014 22:02

Re: Melanoom?? Dag oog...

Bericht door Missierissie »

Ja het lijkt mij ook geen lichte operatie eerlijk gezegd. Mijn vader heeft nu een verhoging geknutseld voor de voerbak zodat ze hopelijk kan eten ,
May The Eye Be With You
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Melanoom?? Dag oog...

Bericht door Anne »

Ach wat lief al die voorbereidingen om het je poes zo gemakkelijk mogelijk te maken.
Ze boft maar met zo;n baasje :eclap:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Missierissie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 60
Lid geworden op: 04 feb 2014 22:02

Re: Melanoom?? Dag oog...

Bericht door Missierissie »

Dankje Anne ik doe mijn best
May The Eye Be With You
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Melanoom?? Dag oog...

Bericht door Cari »

kansarmedieren schreef:
Een oog verwijderen is geen lichte ingreep en de dierenarts moet wel ervaring hebben om er een mooie gevulde lege oogkas te maken.
Klopt. Bij mijn Darrel was het een spoedklus in de nacht, maar ik weet nog dat de da me later zei dat hij "iets" had gedaan waardoor het geen "ingedeukte" plek zou worden. Hij heeft het fantastisch gedaan, maar soms zie je ook katten waarvan je denkt "had dat niet wat mooier gekund?"
De wond na de operatie is inderdaad gigantisch, maar het herstelt snel.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Missierissie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 60
Lid geworden op: 04 feb 2014 22:02

Re: Melanoom?? Dag oog...

Bericht door Missierissie »

Ja mijn da gaat ook "iets" doen waardoor het er niet ingedeukt uit gaat zien. Die techniek beheerste hij ook. Ik vind het spannend.
May The Eye Be With You
Plaats reactie