oogje half dicht van kat

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Plaats reactie
anitaluc
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jul 2013 07:07

oogje half dicht van kat

Bericht door anitaluc »

Graag een vraag over ook van onze kat Oscar.

Sedert gisteren zit zijn linker oog meer toe en deze morgen nog meer.
Het wit in de hoek is ook meer 'uit' dan het andere oog

Hij eet ook niet naar gewoonte

Ik heb deze morgen een beetje Aureomycinezalf ingedaan

Kan u mij zeggen wat dit zou kunnen zijn? Zal dit vanzelf wel overgaan of doe ik best toch verder zal in (hij is daar geen amateur van natuurlijk..)

heb foto's maar weet niet hoe dit hier toe te voegen
Cerna

Re: oogje half dicht van kat

Bericht door Cerna »

Wanneer je het niet vertrouwt zou ik een afspraak maken met de dierenarts. Vanaf hier, met zo'n summiere beschrijving, valt er geen zinnig woord over te zeggen.
Maar wanneer hij slechter eet, is het niet zomaar iets wat wel weer over zal gaan.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: oogje half dicht van kat

Bericht door Ms Maaike »

Het is zeer onverstandig zo maar antibiotica in het oog te smeren (of wanneer dan ook zonder overleg met de dierenarts). In Nederland kun je om die reden niet zo maar antibiotica zonder recept krijgen.

Er moet eerst vastgesteld worden waarom het oogje dichter zit dan het andere. Dit kan veroorzaakt worden door iets wat in het oog is gekomen en irriteert, maar omdat hij ook niet zo eet als normaal kan er meer aan de hand zijn. Dan is het smeren van oogzalf wellicht niet voldoende.

Vanaf foto's kunnen wij niet zien wat de oorzaak is, misschien dat we suggesties zouden kunnen hebben maar we zijn geen dierenartsen. Zeker omdat Oscar ook minder eet raad ik je echt aan om met hem naar de dierenarts te gaan. Zeg dan ook dat je deze oogzalf smeert, de dierenarts kan je vertellen of dit de juiste aanpak is.

Beterschap met Oscar!

Edit: je was me net voor Annet. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
anitaluc
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jul 2013 07:07

Re: oogje half dicht van kat

Bericht door anitaluc »

heb mail gekregen van de dierenarts dat ik deze zalf 4X/d. mag indoen en als het niet rap betert, ik kan langsgaan
Weet ik ook wel maar ik wou jullie mening eens horen
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: oogje half dicht van kat

Bericht door Ms Maaike »

Bij dezen mijn mening dan. ;) Ik vind het jammer dat je dierenarts deze instelling heeft, hij heeft Oscar niet gezien maar stopt je wel een breedspectrum antibioticum in je handen 'en als het niet rap betert' mag je langskomen. Als Oscar minder goed eet is dat vaak een teken dat er iets binnen in hem niet goed zit; dat gaat een oogzalf alleen niet beter maken. Zorg wel (in verband met resistentie) dat je de oogzalf volgens de bijsluiter toedient en de kuur ook afmaakt.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: oogje half dicht van kat

Bericht door mittenslief »

nou ik weet niet hoe oud deze tube is en of ie al open was.....maar vanaf opening is dat maar 1 maand goed...daarna is de werking weg....gewoon gekookt water gebruiken om het oogje af te doen
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: oogje half dicht van kat

Bericht door mittenslief »

nou ik weet niet hoe oud deze tube is en of ie al open was.....maar vanaf opening is dat maar 1 maand goed...daarna is de werking weg....gewoon gekookt water gebruiken om het oogje af te doen
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: oogje half dicht van kat

Bericht door eveline1982 »

Op 17 juli 2013 schreef je dit: Naar dierenarts geweest en het is een dermoidcyste in hoek van oogje waar haar opgroeit wat telkens in oogje voor ontsteking zorgt. Nu enkele weken zalf indoen en dan onder verdoving cystje verwijderen.amai wie had zo'n dingen gedacht.

Betreft het dezelfde kitten? Zoja, is de cyste ondertussen verwijdert? Is het hetzelfde oogje?

Zou niet zomaar een zalf gebruiken, ook niet als de dierenarts via de mail zegt dat het mag. Er moet toch eerst gekeken worden waar het precies zit en of er niet meer speelt achter het oog. Zou toch een bezoekje gaan brengen.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
anitaluc
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jul 2013 07:07

Re: oogje half dicht van kat

Bericht door anitaluc »

nee heb 2 katjes (2 broertjes). Cyste is inderdaad al verwijderd en alles is hiermee OK. Dit was Felix
Het is nu Oscar

weet iemand hoe ik een foto moet hierbij zetten?
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: oogje half dicht van kat

Bericht door Kattebeest »

Misschien lukt het met deze instructies.

Lijkt moeilijker dan het is, je krijgt er zo handigheid in. Let wel op de grootte van het foto. Te grote foto's kunnen niet geplaatst worden (niet groter dan 700 pixels meen ik...).

Maak je in de tussentijd ook een afspraak met je dierenarts alsjeblieft? ;-) .
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Plaats reactie