vliesje los in oogje

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Plaats reactie
anitaluc
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jul 2013 07:07

vliesje los in oogje

Bericht door anitaluc »

Sinds paar dagen bij kitten van 2 maand in een oogje een 'draadje' zoals los vliesje in oog zichtbaar. En beetje pus in ooghoek. Heeft er soms last van. Wat kan dit zijn
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: vliesje los in oogje

Bericht door eveline1982 »

Dat kunnen wij zonder foto niet beoordelen. Zowiezo zou ik dit even door een dierenarts laten na kijken.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
anitaluc
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jul 2013 07:07

Re: vliesje los in oogje

Bericht door anitaluc »

We gaan deze avond. Zou het niesziekte kunnen zijn?
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: vliesje los in oogje

Bericht door eveline1982 »

Zou kunnen, maar ik kan me geen voorstelling maken bij een los draadje. Kan ook zijn dat hij een nageltje in zijn oog heeft gekregen oid. Goed dat jullie vanavond naar de dierenarts gaan, die heeft er voor geleerd :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: vliesje los in oogje

Bericht door mittenslief »

heb je nog meer kittens dan of heb je deze net in huis? kan 3e ooglid zijn als je hem net in huis hebt kan er wat stress voorkomen en kan er wat niesziekte zijn......maar wij hebben nog geen 1 kitten binnen gehad met niesziekte, volgens mij heerst het nog niet, heb jij al wat niesziekte eveline?
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6809
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: vliesje los in oogje

Bericht door Dinky »

Eveline is al wel niesziekte tegengekomen, staat in haar album ;)

Zie bij Dinky af en toe wel een haartje in het oog waar ze dan wat meer mee knippert maar even later is dat vaak ook weer weg.

Goed dat je er vanavond mee langs de DA gaat en ben benieuwd wat hij erover zegt.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
anitaluc
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jul 2013 07:07

Re: vliesje los in oogje

Bericht door anitaluc »

mittenslief schreef:heb je nog meer kittens dan of heb je deze net in huis? kan 3e ooglid zijn als je hem net in huis hebt kan er wat stress voorkomen en kan er wat niesziekte zijn......maar wij hebben nog geen 1 kitten binnen gehad met niesziekte, volgens mij heerst het nog niet, heb jij al wat niesziekte eveline?
Ja we hebben er twee. 2 broertjes. Hopelijk niet te erg :-(
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: vliesje los in oogje

Bericht door Anne87 »

Het klinkt een beetje als het derde ooglid wat zichtbaar is. Ziet het er ongeveer zo uit als op deze foto?
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: vliesje los in oogje

Bericht door eveline1982 »

Ik heb er 2 met verwaarloosde niesziekte rondlopen Mittenslief.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: vliesje los in oogje

Bericht door eveline1982 »

Als je er snel bij bent dan is het vaak met wat oogzalf al te behandelen. De 2 die ik nu heb lopen, lopen al geruime tijd met niesziekte en dat is echt heel erg geworden. Beide zijn ook direct behandeld met antibiotica toen ze hier binnen kwamen. Die 2 komen overigens niet uit hetzelfde nest, denk door het aparte weer (dan weer warm, dan weer koud) dat het al zo vroeg dit jaar heerst.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
anitaluc
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jul 2013 07:07

Re: vliesje los in oogje

Bericht door anitaluc »

Naar dierenarts geweest en het is een dermoidcyste in hoek van oogje waar haar opgroeit wat telkens in oogje voor ontsteking zorgt. Nu enkele weken zalf indoen en dan onder verdoving cystje verwijderen.amai wie had zo'n dingen gedacht
Plaats reactie