Pus in oog

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Plaats reactie
Gebruikersavatar
veetee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 mei 2013 20:47

Pus in oog

Bericht door veetee »

Hallo,

Hummy heeft op dit moment voor de tweede keer binnen een half jaar een pus-oog. Ze houdt haar oogje dan zo veel mogelijk dicht en deze zit vaak vol met gelige pus. Op advies van de dokter maak ik dit enkele keren per dag schoon met een watje en afgekoeld gekookt water. Na enkele dagen zal dit over moeten zijn (was de vorige keer wel zo).

Maar nu is mijn vraag: komt dit vaak bij katten voor? En wat zou een oorzaak kunnen zijn? En wat zou ik eventueel nog meer kunnen doen om het schoon te maken?
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Pus in oog

Bericht door eveline1982 »

Klinkt toch als een chronische niesziekte. Daar kan je ze naar mijn weten op laten testen. Je zou cavasan zalf kunnen gebruiken als het weer begint, daar zit een milde antibiotica in, dan is het ws sneller over.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Pus in oog

Bericht door Brittenbolletje »

ogentroost gebruik ik. Ik doe 10 druppels daarvan in een bakje water en maak hety daarmee schoon. dag later is de pus weg. weer een dag later is het knijpen minder. Ik gebruik het meestal 4 dagen en dat 4 keer per dag. 1 keer maken in een bakje kan je 2 dagen gebruiken dus je hoeft niet iedere keer nieuwe te maken. hier werkt het.
Gebruikersavatar
veetee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 mei 2013 20:47

Re: Pus in oog

Bericht door veetee »

Dank jullie wel! Ik ga het onthouden voor een (hopelijk niet) volgende keer!!
Plaats reactie