Wond ooghoek

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Plaats reactie
Symsno
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2013 09:03

Wond ooghoek

Bericht door Symsno »

Hallo,

Mijn kat heeft ongeveer 2,5 week last van zijn ooghoek. Er zit een oppervlakkig wondje die hij elke x open krabt. Ik ben ermee naar de dierenarts geweest, en zalf gekregen, maar dat schijnt hij ook niet erg prettig te vinden waardoor hij het eraf krabt zodra je gesmeerd hebt. Even dacht ik, dat het minder zou worden, maar vandaag zag ik dat het wel degelijk aan het uitbreiden is. Ben nu, ook gezien dat het weekend is, ten einde raad. Hij lijkt er niet erg veel last van te hebben, blijft aanhankelijk, speels, eet en drinkt goed. Het enige is dat hij regelmatig krabt tot bloedens toe. Je mag er ook niet aankomen. Hebben jullie tips?
Groetjes
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wond ooghoek

Bericht door Adriana »

welkom op het forum en kun je er een foto van maken?
het kriebelt of irriteert kennelijk en dan krabt hij..
wat ik zou kunnen bedenken is calendulan of honingzalf (vetramil geloof ik), missch is dat wat zachter dan de zalf van de dierenarts en geeft dat minder kriebel-last..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Wond ooghoek

Bericht door lidewij020 »

Misschien kan een kap tijdelijk werken om het krabben tegen te gaan, tot het wondje dicht is... Als de kat jeuk heeft...een zalfje met een verdovingsmiddel vb codeïnezalf zou ook kunnen helpen.

Mijn dierenarts raadde mij ooit aan om steeds een likje vaseline in de ooghoeken van mijn kat te smeren toen die wat geïrriteerd waren. Werkte toen goed. Het kwam bij mijn kat door het (teveel aan) traanvocht dat dan bleef liggen op de huid. Door de vaseline stroomde het makkelijker weg. Vaseline zelf irriteert niet.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Plaats reactie