Kitten 5 maand - troebel oogje

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Amargareta
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 jul 2012 20:50
Locatie: Oost-Vlaanderen

Kitten 5 maand - troebel oogje

Bericht door Amargareta »

Hallo,

Er zijn hier al een paar onderwerpen over, maar vind niet echt een antwoord op mijn vraag: sinds gisteren heb ik gemerkt dat mijn kater Bailey een troebel oogje heeft. Het is wat wazig, heel licht, maar ik maak me toch wat zorgen. Voor de rest eet en drinkt hij nog heel goed, gaat goed op de kattenbak en is hij nog altijd zijn speelse zelf. Voor de zekerheid heb ik toch maar een afspraak gemaakt met de DA, maar wil toch eens horen of er mensen zijn die hetzelfde hebben meegemaakt met hun kitten, want zit nu wel wat ongerust op het werk en hopelijk kan iemand me wat geruststellen. Ik dacht zelf eerst aan staar, maar daar is mijn kleine Bailey (denk ik) nog veel te klein voor.

Alvast bedankt!
Groetjes van Margret, vele likjes van Momo, Bailey en kleine lieve grommetjes van Bolletje
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kitten 5 maand - troebel oogje

Bericht door eveline1982 »

Troebele oogjes kunnen vanalles zijn. Zolang hij verder eet en actief is, is er niet direct reden tot bezorgdheid. Het kan zijn dat hij voor zijn entingen de niesziekte heeft gehad, ook al zijn ze hiervan genezen en geent, dan nog kunnen ze last blijven houden van traanoogje(s) als ze hun weerstand lager is door ziekte of stress. Wel goed dat je een afspraak hebt gemaakt bij de dierenarts, vaak is dit met een zalfje snel op te lossen maar als je het op zijn beloop laat kan het zo erg worden dat de enigste optie nog oogverwijdering is! Nu dus niet te bezorgt zijn, hem goed in de gaten houden en zsm naar laten kijken door de dierenarts, veel succes met hem!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Amargareta
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 jul 2012 20:50
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Kitten 5 maand - troebel oogje

Bericht door Amargareta »

Dank je wel :). Kom net van de DA. Hij zei dat het inderdaad heel verstandig was om meteen te komen, want als je zo'n dingen laat aanslepen kan het enkel maar verergeren. Hij zei ook dat het niet meteen een reden was voor paniek, het kon gewoon zijn van te spelen (ze zijn nl. met z'n 2 en het gaat er soms zeer wild aan toe), maar het kon ook een verschijnsel zijn van kattenaids (Bailey komt van het asiel, dus hij heeft daar meer kans op), maar aangezien het maar bij 1 oogje is en hij verder er zeer gezond uit ziet, valt dat wel te betwijfelen. Toch voor de zekerheid volgende zaterdag nog eens langsgaan voor controle. Nu heb ik wat oogdruppeltjes en wat pilletjes gekregen, ook een zalfje voor zijn mond, want hij had blijkbaar ook wat tandvleesontsteking. Zo zie je maar, meteen naar de DA gaan als je denkt dat er iets niet klopt, dan ben je voor 100 % zeker. Alleszins zeer erg bedankt voor de reactie. Ben altijd overbezorgd als het over mijn katjes gaat :).
Groetjes van Margret, vele likjes van Momo, Bailey en kleine lieve grommetjes van Bolletje
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kitten 5 maand - troebel oogje

Bericht door eveline1982 »

Fijn dat het waarschijnlijk wel mee viel. En inderdaad 2 kittens kunnen mekaar flink slopen :). De dierenarts is je dier zijn vriend en weet het (in de meeste gevallen ;)) het beste. Zelf aanmodderen is vaak schadelijk. Nu hopen dat het allemaal snel overgaat. Sterkte met hem, en je bezorgdheid is alleen maa voor je te spreken!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie