Regenboogvlies ontsteking

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Regenboogvlies ontsteking

Bericht door Synemios »

Is er hier iemand die hier meer van weet?
De DA zei dat het ernstiger is dan een gewone ontsteking, en dat het kan zijn dat er een andere oorzaak is.
Waar moet ik aan denken, op letten, behalve dan de gewone dingen zoals, een suffe indruk, niet willen eten en drinken maar dat doet ze nog
En moet ik me erge zorgen maken nu?
Hoe groot is de kans dat ze er iets aan haar oog aan overhoudt.
Ik kan verder niets aan haar ontdekken, geen traanoogjes, pus of niesen.
Niesziekte heeft ze niet daar is ook naar gekeken en eigenlijk heb ik niets aan haar gemerkt tot gisteravond, ze begon ineens te miauwen, grommen en blazen, we denken dat ze ineens pijn had, haar oogje was eerder ook gewoon normaal.
Ze is wel wat slomer dan normaal, tenminste dat was ze, net was ze weer aan het spelen.
Knuffelen wil ze ook.
En miepen omdat madam iets wilde wat niet mocht ;)
Ze had wel ook koorts.

Moet ik haar laten testen op fip en andere nare ziektes?

Verder heeft ze zalf gekregen om haar pupil te vergroten, druppels om de ontsteking in haar oog zelf te behandelen en antibiotica om van binnenuit te zorgen dat het weg gaat.
en ik zorg dat er donkere plekjes zijn want licht kan dus heel pijnlijk zijn
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Regenboogvlies ontsteking

Bericht door nellebel »

ik heb 2 felv katten gehad. dat tast de weerstand met name aan. zoals ik van jou begrijp is het nu ineens een aanval van last vna haar ogen, verde rnooit klachten. dan zou dat niet het eerste zijn waar ik aan denk. Pas als het vaker terugkomt en ze niet goed hersteld (med die niet werkt) dan zou je hierop kunnen testen.
heb je de DA gevraagd wat hij ermee bedoeld?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Regenboogvlies ontsteking

Bericht door Synemios »

Klopt, Luna is sinds ze hier is altijd gezond geweest.
Ja ik heb de DA gesproken maar het is het zou kunnen allemaal maar het hoeft zeker niet.
Het ziet er naar uit dat de medicijnen helpen, en volgens haar wordt er ook niet altijd een oorzaak gevonden.
Ik moest me voor nu niet teveel zorgen maken, maar ja dat doe je toch zeker omdat het er zo raar uitzag, en een andere arts dan met allerlei enge ziektes gooit die er eventueel aan ten grondslag zouden kunnen liggen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie