Ongelijke pupillen

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Santana
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 aug 2012 19:53
Locatie: Almelo

Ongelijke pupillen

Bericht door Santana »

Hoi,

Mijn poes Shanie heeft sinds 2 a 3 dagen ongelijke pupillen. De iris in het linkeroog is wat dof en minder blauw en de pupil is groter dan haar rechteroog.
Op de foto's lijkt het niet zo erg, in het zonlicht is het verschil best groot!
Ze eet verder normaal en vertoont geen ander gedrag.

Morgen maar naar de dierenarts of overdrijf ik ?
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Ongelijke pupillen

Bericht door Leonie89 »

nog steeds een mooierd hoor!! ik heb ook een birmaan :)
ik heb geen idee wat dit is.. het ziet er niet naar uit ofzo.. niet rood of met pus of troebel..
de grotere pupil doet mij denken dat ze slechter licht ontvangt met dat oog.. de verkleuring van de iris kan ik niet plaatsen..
je kan de dierenarts altijd even bellen voor informatie (als niemand het hier weet) dat is gratis..
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Ongelijke pupillen

Bericht door pearlsofpassion »

Als het plots opgekomen is en altijd is, zou ik wel langs een DA gaan.
Ik heb een kat die het soms heeft en dat is al zijn hele leven zo. Maar dus niet de hele tijd door, gewoon af en toe. Net als hij af en toe wat scheel kijkt.

Ik heb op tv ooit eens gezien in een ziekenhuissoap dat het iets met de hersenen zou kunnen zijn, maar ik weet natuurlijk niet in hoeverre dat klopt. Het werd daar ook niet uitgelegd natuurlijk, ze brachten de persoon gewoon naar een scanner. Ok, ik weet dat het stom klinkt, maar goed, ik kan het maar zeggen.

Nogmaals, als het plots verandert, zou ik er wel even naar laten kijken.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie