Saar heeft last van haar oogje

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Plaats reactie
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Saar heeft last van haar oogje

Bericht door patiani-guusje »

Sarah heeft al sinds we haar hebben verminderd zicht en een wit vlekje in haar oogje vanwege een oud letsel. Ze heeft daar nooit last van gehad, maar nu sinds een paar dagen komt er veel nattigheid uit, en soms ook wat rood-bruin prut. Ook zien haar oogranden er geirriteerd uit. Denk aan een ontstoken oogje, maar omdat het ook nog een haar "slechte" oog is ben ik niet zeker. Ik maakt het steeds schoon met wat water maar na een paar uur is het weer vies :-(
Ga morgen maar met haar naar de Da, even naar laten kijken. Ze lijkt geen last te hebben, zit er niet aan te krabben ofzo. En zit lekker in haar velletje, speelt/eet goed.
Ben benieuwd waar jullie aan denken als je dit zo leest.
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9338
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Saar heeft last van haar oogje

Bericht door castratenkoor »

Doet me denken aan mijn Joep zijn ogen. Als je foto's van Joep ziet zie je bijna altijd oogklonten.
Zijn ogen zijn als kitten geraakt tijdens gestoei en dat is nooit overgegaan.
Joep en Thijs zijn samen opgegroeid en dat ging er vaak ruig aan toe.....
Altijd geïrriteerde ogen. Hij heeft er ook geen last van. schoonhouden is bij Joep geen optie daar is hij niet van gediend.

Misschien dat de dierenarts een goed zalfje heeft om Saar haar oog rustiger te krijgen.
Gelukkig dat ze er in ieder geval niet aan krabt of zo, want dan ben je gauw verder van huis.

Alles goed verder met de verstandhouding tussen de 4 dames?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Saar heeft last van haar oogje

Bericht door patiani-guusje »

Heeft Joep er na het letsel meteen last ven gekregen? Of kwamen die klonten later? Saar heeft het nooit eerder gehad terwijl het met dat oog al lang gelden gebeurt is, in ieder geval voor ze bij mij kwam.

Met de dames gaat het heel goed! Nina is nu ook lekker mee naar ons tuinhuis, en zitten veel in de ren!
Nu ben ik even thuis, wasjes draaien, moet ook gebeuren ;-) Katten zijn gewoon in de tuin, ben er met 10 minuutjes fietsen, ideaal zo'n vakantie adres dichtbij! Nu ook met Saar haar oog, Da ook lekker dichtbij ;-)
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9338
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Saar heeft last van haar oogje

Bericht door castratenkoor »

Bij Joep gaat het met vlagen. Soms een poosje schone ogen en dan werkt het weer en zie je prut-oog. Hij is nu 9 en dat hoort gewoon bij hem. Gelukkig is zijn zicht goed.
De foto die ik net heb geplaatst heeft hij redelijk schone ogen.

Wat heerlijk dat het zo goed gaat met je lieverds. Toch weer drie lieverds die een herkansing hebben gekregen in het leven = een gouden mandje bij jou en Guusje.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Saar heeft last van haar oogje

Bericht door patiani-guusje »

Laat er wel even naar kijken morgen, geeft toch meer rust en ookal ziet ze niet veel met dat oog, ogen zijn toch gevoelig. Hoor inderdaad wel vaker over katten die dit altijd hebben en waarbij niks helpt. Gelukkig hebben die er ook geen last van net als Joep.

Dacht echt altijd geen een kat zal ooit aan Patiaan kunnen tippen, en dat kunnen ze ook niet maar komen wel heel dicht in de buurt ;-) Echt heel blij met hoe het gaat en dat ze zo makkelijk zijn, ook met het meegaan naar het tuinhuis. Zijn toch ook genoeg katten die dit niet goed aan kunnen-tveel stress.
En jouw castraten hebben het ook goed getroffen hoor met wat ik zo lees en zie (foto's!)
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Saar heeft last van haar oogje

Bericht door patiani-guusje »

Vanmorgen zag haar oog er echt heel erg uit. Rode oogleden, en heel veel traanvocht in lichtrood-bruin.
Naar de da geweest vandaag, ze heeft nogmaals getest op evt. nieuwe beschadigingen aan het oog, maar dit was niet het geval. Ze denkt aan een ontstoken oog, en moet nu 6!!! x per dag zalven. Maar goed dat ik vakantie heb, zou anders niet weten hoe. Saar stribbelt weer erg tegen maar heeft geen keus. Hopelijk gaat het snel beter.
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9338
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Saar heeft last van haar oogje

Bericht door castratenkoor »

Sterkte met Saar haar oog. Hoop dat het lukt met zalven en dat het snel werkt!

Dankje voor je complimenten over het koor. Ben dol op alle 8. Het is een fantastische groep katten.
Actie en interactie, gaat geweldig.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Saar heeft last van haar oogje

Bericht door patiani-guusje »

Nou de zalf hielp voor geen meter (Cansvan of id, heb t nu niet bij de hand ligt in tuinhuis) Goede oog werd zelfs ook slecht, ze zat steeds te knijpen echt zoo zielig! Nu heb ik druppels gekregen, is wat sterker dan de zalf. Lijkt iets beter te gaan nu, al blijft het geven wel een groot drama :-( En dat de eerste 3 dagen 6!!! x per dag! Arme Saartje!!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
paasnini

Re: Saar heeft last van haar oogje

Bericht door paasnini »

o o heeft ze witte vacht om haar ogen? Witte katten en kat met wit om de ogen zijn vaak allergisch, hier ook 1 en word het erger en gaan ze zich tegen het zalven verzetten, logisch want het doet erg pijn. Ik gebruik Fucithalmic ipv Cav en dat werkt prima en je hoeft minder vaak te zalven.
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Saar heeft last van haar oogje

Bericht door patiani-guusje »

Ja ze heeft inderdaad witte vacht om haar ogen.. Daardoor zie je de prutjes ook nog eens extra goed :-(
Lijkt nu wel wat rustiger te worden, het vele tranen is gestopt.
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9338
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Saar heeft last van haar oogje

Bericht door castratenkoor »

Waar ik ook nog aan zat te denken, kan het irritatie door de zon zijn, ook ivm dat de ogen in wit gedeelte liggen. Dan zijn ze vaak wat gevoeliger.
daarom heb ik hier bewust de struiken over de ren laten groeien. Zo kunnen ze niet rechtstreeks in de zon.
Mijn overleden Guus was helemaal wit en met hem moest ik extra uitkijken met zon.
Thijs is ook grotendeels wit.

Succes met druppelen van Saar haar ogen, hopenlijk snel verbetering.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Saar heeft last van haar oogje

Bericht door patiani-guusje »

Hier ook de ren in de schaduw met hier en daar wat gefilterd zonlicht. Maar Saar is sowieso geen buitenkat/zonaanbidder. Gaat vaak in de ochtend een uurtje, en in avond, even lekker uitrazen/spelen, verder af en toe even een wandeling en weer terug naar het huisje. Heb dus niet het idee dat dat het is. Zag er vanochtend echt al een stuk beter uit, heb ook het idee dat juist de druppels zorgen voor prutjes die dan vrijkomen ofzo. Geef om 23 uur het laatst, dan in ochtend weer, en dan zijn er is er veel minder viezigheid dan na het druppelen. Bel morgen sowieso even met da voor overleg, en kom druppels tekort :-(
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Plaats reactie