Rode randen / korstjes om ogen / oogleden

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Plaats reactie
kieku
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jul 2012 23:43

Rode randen / korstjes om ogen / oogleden

Bericht door kieku »

Na de nodige research hier en ook op andere sites gericht op kwaaltjes, infecties en ziektes bij katten, lijkt het verhaal van mijn poes te wijzen op conjunctivitis. Dacht eerst dat ze had lopen matten buiten, want sinds het begin van de 'ontsteking' (3 dagen terug viel het me voor het eerst op) is ook haar gedrag anders. Midje zomer kan dat natuurlijk ook verklaren (ze is jaren terug al geholpen uiteraard), maar nooit eerder lag ze binnen te luieren op plekken waar ze de afgelopen dagen neerploft...

Afbeelding

De 'ontsteking' zit slechts rond haar ogen, niet in de ogen zelf gelukkig. Naast het willen schoonvegen van de oogwondjes, wijst niets erop dat ze pijn heeft en laat zich zoals altijd graag aaien, hardop spinnend en met staart op standje periscoop. Normaliter heeft ze vrije toegang naar buiten via een kattenluikie, maar hou haar nu dus ff binnen. Maandag staat voor de zekerheid (en het vermoedelijk toch benodigde zalfie) de DA op het menu, maar wat meer duidelijkheid willen we allemaal en dus leg ik em toch ff voor aan de guru's op het forum hier... Wie o wie vult em in..?

:?: :?: :?:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Rode randen / korstjes om ogen / oogleden

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
k neem aan dat je zelf ook hebt gegoegeld op oogaandoeningen en dan zie je dat er vele oorzaken zijn..
morgen maandag naar de da lijkt me een strak plan, die kan zien wat er mogelijk aan de hand is.
hierbij nog wat info uit de WHG bibiotheek
http://www.whgdierenartsen.nl/Bibliothe ... ond+en+kat

en rechtsboven zit een zoekfunctie en als je daar conjunctivitis intypt, krijg je 9 berichten met mogelijk ook nuttige tips en info..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Love cats
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 jul 2012 11:32

Re: Rode randen / korstjes om ogen / oogleden

Bericht door Love cats »

Ik denk dat ze'n ogen FLINK onstoken zijn verschrikkelijk ga met hem naar dierenarts. !!
paasnini

Re: Rode randen / korstjes om ogen / oogleden

Bericht door paasnini »

Jeetje wat erg. Het lijkt totaal niet op de conjunctivitis die wij hier hadden maar daar bestaan wellicht meerdere varianten van. Bovendien maakt het ook niet uit de kat moet gewoon naar de dierenarts. Hoop dat je snel terecht kunt want dit is sneu en kan ook nog eens gevaarlijk zijn als het iets is dat naar de ogen zelf kan overslaan.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Rode randen / korstjes om ogen / oogleden

Bericht door Chiquita98 »

Love cats schreef:Ik denk dat ze'n ogen FLINK onstoken zijn verschrikkelijk ga met hem naar dierenarts. !!
Dat doet de topic starter ook morgen!
Ziet er inderdaad zielig uit. Katten laten vaak niet blijken dat ze er last van hebben, maar hier heeft ie echt wel last van hoor.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
paasnini

Re: Rode randen / korstjes om ogen / oogleden

Bericht door paasnini »

Sterkte vandaag. Laat je nog even wetenhoe het gegaan is?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Rode randen / korstjes om ogen / oogleden

Bericht door Dinky »

Ziet er inderdaad erg onplezierig uit :(
Gelukkig ga je vandaag al naar de DA en hoop dat het dan snel over is.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
paasnini

Re: Rode randen / korstjes om ogen / oogleden

Bericht door paasnini »

Ben erg benieuwd hoe het gegaan is bij de dierenarts en hoe het met poes is?
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Rode randen / korstjes om ogen / oogleden

Bericht door Chiquita98 »

Ik ben ook benieuwd
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie